show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-08-2014 17:43 #949851
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
klepgeleiders etc wel netjes/spelingsvrij??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-08-2014 20:10 #949865
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Uiteraard, anders had ik nieuwe geleiders en kleppen gemonteerd:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-08-2014 11:03 #950289
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
vakantie weer voorbij, alweer een week aan het werk en vanmiddag zelfs weer een wedstrijdje voetballen, het tempo gaat er dus weer structureel uit helaas:D
gister wel een dagje vrij genomen en wat aan de motor gerommeld,
motor en dynamosteuntjes erop
wijze raad moet je nooit afslaan en dus 2 gaatjes geboord in de cilinderkop, dit bevorderd de koeling van de achterste cilinder.
de koppakking en het blok waren er al op voorbereid
cilinderkop erop, 1e &2e fase
+90gr
thermostaathuisje, waterpomp en nog wat kleine dingetjes gemonteerd
en een leuk nokkenasje voor deze motor, ben benieuwd hoe die het gaat doen:)
en de tandwielen, spanner en D-riem erop.
had nieuwe D-riem kappen gekocht en daarbij ontbreken de merktekens, was dus even puzzelen om alles goed erop te krijgen maar het zit.
gister wel een dagje vrij genomen en wat aan de motor gerommeld,
motor en dynamosteuntjes erop
wijze raad moet je nooit afslaan en dus 2 gaatjes geboord in de cilinderkop, dit bevorderd de koeling van de achterste cilinder.
de koppakking en het blok waren er al op voorbereid
cilinderkop erop, 1e &2e fase
+90gr
thermostaathuisje, waterpomp en nog wat kleine dingetjes gemonteerd
en een leuk nokkenasje voor deze motor, ben benieuwd hoe die het gaat doen:)
en de tandwielen, spanner en D-riem erop.
had nieuwe D-riem kappen gekocht en daarbij ontbreken de merktekens, was dus even puzzelen om alles goed erop te krijgen maar het zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-08-2014 11:04 #950290
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Ziet er zoals altijd goed uit Anjo! Wat voor nokkenas is het geworden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-08-2014 12:01 #950292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Ja,ben ik ook benieuwd naar!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
30-08-2014 12:16 #950293
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Mooi hoor!
Als ik je een tip mag geven; ik weet niet wat je plannen zijn maar ik zou de carterventilatiebox van een B230 nemen, die heeft wat meer capaciteit. De box die jij er nu op hebt gezet heeft origineel ook nooit op de 2.3 gezeten, alleen op de 2.0 en 2.1. Is aan de kleine kant.
Heb 'm toevallig gisteren nog besteld, onderdeelnummer 3501160 (prijs ex btw en ex korting ?35,10). Als je de o-ring al vernieuwd hebt; die past ook gewoon op de B230-box.
(nr. van de ring 949659)
Als ik je een tip mag geven; ik weet niet wat je plannen zijn maar ik zou de carterventilatiebox van een B230 nemen, die heeft wat meer capaciteit. De box die jij er nu op hebt gezet heeft origineel ook nooit op de 2.3 gezeten, alleen op de 2.0 en 2.1. Is aan de kleine kant.
Heb 'm toevallig gisteren nog besteld, onderdeelnummer 3501160 (prijs ex btw en ex korting ?35,10). Als je de o-ring al vernieuwd hebt; die past ook gewoon op de B230-box.
(nr. van de ring 949659)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-08-2014 20:16 #950302
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Blijft een leuk topic om te volgen
Mooi werk weer :y:
Mooi werk weer :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-08-2014 11:20 #950311
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
had een A asje liggen (ori 360 en al een stuk beter als de M die hier in zat) maar kwam een VX3 asje tegen voor niet al teveel geld, niet superbijzonder maar net wat leuker als de A.
deze carterontluchting zat voor '88 op alle B2xx redblocks met en zonder turbo, daarna is de hoge geintroduceerd. hij werkt wel net even wat beter maar zo spannend vind ik het niet. eerst gewoon zo en lekker simpel op kenteken zetten, is ook de reden waarom ik gekozen heb voor het ori 360 management en niet LH2.2 of 2.4, mocht ik er nog een keer een geblazen motor van maken en andere modificaties maak komt er direct een standalone management op, is de investering dubbel en dwars waard.
deze carterontluchting zat voor '88 op alle B2xx redblocks met en zonder turbo, daarna is de hoge geintroduceerd. hij werkt wel net even wat beter maar zo spannend vind ik het niet. eerst gewoon zo en lekker simpel op kenteken zetten, is ook de reden waarom ik gekozen heb voor het ori 360 management en niet LH2.2 of 2.4, mocht ik er nog een keer een geblazen motor van maken en andere modificaties maak komt er direct een standalone management op, is de investering dubbel en dwars waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-08-2014 19:07 #950317
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-08-2014 19:12 #950318
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Waar heb jij het plugje om het 240/740 oliepeilstokgat mee af te dichten vandaan gehaald?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets