show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-08-2014 19:13 #950319
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
Zelf gemaakt op de draaibank:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-08-2014 19:53 #950320
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
tuurlijk, had ik kunnen weten... :loser:
Je hebt niet toevallig een tweede gemaakt...?
Je hebt niet toevallig een tweede gemaakt...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2014 22:03 #950322
door V300 register
haha toen ik Joost zn voorgaande bericht las zei ik hardop "van de draaibank" en jawel :humor:
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
AvdAkker;231658 schreef : Zelf gemaakt op de draaibank:D
haha toen ik Joost zn voorgaande bericht las zei ik hardop "van de draaibank" en jawel :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-09-2014 00:00 #950382
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
en verder met de versnellingsbak:) van de beoogde bak had ik geen idee hoe hij er aan toe was dus was in eerste instantie het plan om hem uit elkaar te slopen en compleet te reviseren. nadat ik de zijplaat losgeschroefd had en alles eens bekeek kwam ik al snel op andere gedachte
er is geenenkel tandwiel met zichtbare slijtage, geen rammelende lagers en de speling op de synchro's en het schakelmechanisme is allemaal prima, bijna als nieuw. ook geen staalschilfers/splinters aan de aftapplug, altijd een positief teken. in plaats van reviseren wordt het dus wat pakkingen/keerringen vernieuwen en klaar.
voor het differentieel gold eigenlijk hetzelfde, schoongemaakt met koudontvetter incl de huizen en versnellingsbak en daarna gespoten, nieuwe pakkingen waar nodig, keerring op de ingaande as van de versnellingsbak en de 3 keerringen van het differentieel vernieuwd en alles kon weer in elkaar.
en met de montagesteunen erop.
't is zowat al tijd om die B14 eruit te halen:)
er is geenenkel tandwiel met zichtbare slijtage, geen rammelende lagers en de speling op de synchro's en het schakelmechanisme is allemaal prima, bijna als nieuw. ook geen staalschilfers/splinters aan de aftapplug, altijd een positief teken. in plaats van reviseren wordt het dus wat pakkingen/keerringen vernieuwen en klaar.
voor het differentieel gold eigenlijk hetzelfde, schoongemaakt met koudontvetter incl de huizen en versnellingsbak en daarna gespoten, nieuwe pakkingen waar nodig, keerring op de ingaande as van de versnellingsbak en de 3 keerringen van het differentieel vernieuwd en alles kon weer in elkaar.
en met de montagesteunen erop.
't is zowat al tijd om die B14 eruit te halen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-09-2014 20:07 #950433
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
en vanmorgen was het dus zover:D
eruit halen stelt niet zoveel voor
altijd makkelijk zo'n hatchback
de torquetube, voorzien van nieuwe lagers. alvast op de versnellingsbak geschroefd, scheelt een hoop gedoe onder de auto
en hangen
de homokineten moeten ook nog gedaan worden, die schroef ik dus nog niet vast:)
gelijk de motor erin gehangen om de motorsteunen af te tekenen
en daarna weer eruit gehaald, eerst de motorruimte maar eens voorbereiden; mja dat zal wel weer even duren, morgen weer voetballen:no_comment:
eruit halen stelt niet zoveel voor
altijd makkelijk zo'n hatchback
de torquetube, voorzien van nieuwe lagers. alvast op de versnellingsbak geschroefd, scheelt een hoop gedoe onder de auto
en hangen
de homokineten moeten ook nog gedaan worden, die schroef ik dus nog niet vast:)
gelijk de motor erin gehangen om de motorsteunen af te tekenen
en daarna weer eruit gehaald, eerst de motorruimte maar eens voorbereiden; mja dat zal wel weer even duren, morgen weer voetballen:no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2014 09:43 #950438
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
-Ga je de bestaande 45L tank gebruiken of plaats je alsnog een
360 zadeltank (mocht dat technisch mogelijk zijn)?
-Indien er een zadeltank in komt, las je er dan ook een wielbak in?
-Is de achterste ophangbalk van de 343-bak gelijk aan de balk die je
nu gebruikt, de blauwe, gepoedercoate balk op de plaatjes?
-Leg je het reservewiel los achterin of koop je zo'n noodreparatiesetje?
-Kan de accu rechtsvoor blijven zitten?
-Weet je of bij jouw rode 340 van 1984 de bevestigingspunten voor de
motorsteunen van de 2-liter al wel aanwezig zijn of zitten die alleen op een 360-body?
Het lijkt allemaal zo eenvoudig als je de plaatjes voorbij ziet komen, maar
je zult er vast al wel over nagedacht hebben. Ik vraag dit omdat ik een 340
uit 1983 heb en de spullen die jij gebruikt allemaal heb liggen, echter een
B200 i.p.v. een B230. Het kan zijn dat vanaf modeljaar 1983 het aantal
overeenkomsten tussen 340 en 360 body's groter is om het aantal varianten
te beperken.
Als de 343 klaar is, krijgt de rode 340 dan ook een B200 of B230?
360 zadeltank (mocht dat technisch mogelijk zijn)?
-Indien er een zadeltank in komt, las je er dan ook een wielbak in?
-Is de achterste ophangbalk van de 343-bak gelijk aan de balk die je
nu gebruikt, de blauwe, gepoedercoate balk op de plaatjes?
-Leg je het reservewiel los achterin of koop je zo'n noodreparatiesetje?
-Kan de accu rechtsvoor blijven zitten?
-Weet je of bij jouw rode 340 van 1984 de bevestigingspunten voor de
motorsteunen van de 2-liter al wel aanwezig zijn of zitten die alleen op een 360-body?
Het lijkt allemaal zo eenvoudig als je de plaatjes voorbij ziet komen, maar
je zult er vast al wel over nagedacht hebben. Ik vraag dit omdat ik een 340
uit 1983 heb en de spullen die jij gebruikt allemaal heb liggen, echter een
B200 i.p.v. een B230. Het kan zijn dat vanaf modeljaar 1983 het aantal
overeenkomsten tussen 340 en 360 body's groter is om het aantal varianten
te beperken.
Als de 343 klaar is, krijgt de rode 340 dan ook een B200 of B230?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-09-2014 21:28 #950455
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
de standaard tank blijft, voorlopig. vergeet niet dat dit geen dagelijkse auto is en ik zal er straks ook echt nog geen 5000km per jaar mee gaan rijden, mocht ik de helft al redden.. het voordeel van een grotere tank is voor mij dus geen meerwaarde en in plaats van het reservewiel gooi ik wel een spuitbus in de kofferbak voor de uitzondelijke kans dat ik een lekke band rij.
maar, wellicht dat ik na het omkeuren wel weer van gedachte verander, de zadeltank wordt dan wel op maat gemaakt en in plaats van een reservewielbak komt er dan een rek onder de auto om het reservewiel aan vast te bouwen (er zitten al 4 M8 bevestigingspunten van de huidige brandstoftank, sterk zat voor een framepje)
de achterste ophangbalk die ik blauw heb laten poedercoaten (past mooi bij de rest van het onderstel;)) is origineel V360, die gaten waren wonderwel aanwezig, de rest niet. de 340's missen ook deze draadbussen in de chassisbalken.
het is in principe de bedoeling om de accu te laten zitten, is een beetje afhankelijk van de rest van de randdelen (rw sproeiertankje, luchtfilterhuis etc, expansievat koelvloeistof etc) ben in ieder geval niet van plan om alles van tevoren helemaal om te bouwen naar V360 stijl als het op een andere manier ook past.
en in die rode blijft lekker een 1.4 en automaat zitten, daar rij ik toch bijna nooit in;)
maar, wellicht dat ik na het omkeuren wel weer van gedachte verander, de zadeltank wordt dan wel op maat gemaakt en in plaats van een reservewielbak komt er dan een rek onder de auto om het reservewiel aan vast te bouwen (er zitten al 4 M8 bevestigingspunten van de huidige brandstoftank, sterk zat voor een framepje)
de achterste ophangbalk die ik blauw heb laten poedercoaten (past mooi bij de rest van het onderstel;)) is origineel V360, die gaten waren wonderwel aanwezig, de rest niet. de 340's missen ook deze draadbussen in de chassisbalken.
het is in principe de bedoeling om de accu te laten zitten, is een beetje afhankelijk van de rest van de randdelen (rw sproeiertankje, luchtfilterhuis etc, expansievat koelvloeistof etc) ben in ieder geval niet van plan om alles van tevoren helemaal om te bouwen naar V360 stijl als het op een andere manier ook past.
en in die rode blijft lekker een 1.4 en automaat zitten, daar rij ik toch bijna nooit in;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-09-2014 08:36 #950460
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Wat blijft dit toch een lekker smultopic...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-09-2014 16:54 #950467
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
je zou eventueel eens kunnen kijken naar de details van motorophanging zoals ze bij de oude neus 2-liters uitgevoerd waren? misschien is dat wel heel simpel aan te passen/op te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-09-2014 17:58 #950471
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
zijn hetzelfde met als enige en grote verschil dat er rubbers gebruikt worden ipv de glycol gevulde steunen. de motorsteunen zelf zijn overigens geen enkel probleem:)
heb vanmiddag wat dingetjes uitgetekend en bekeken, kon niet veel doen (hard in botsing gekomen met een doelpaal na het scoren en heb daar een bijzonder pijnlijk bovenbeen aan overgehouden, kan amper knielen/bukken/lopen etc:D) maar wel eea geinventariseerd en uitgedacht, van de week maar aan beginnen
heb vanmiddag wat dingetjes uitgetekend en bekeken, kon niet veel doen (hard in botsing gekomen met een doelpaal na het scoren en heb daar een bijzonder pijnlijk bovenbeen aan overgehouden, kan amper knielen/bukken/lopen etc:D) maar wel eea geinventariseerd en uitgedacht, van de week maar aan beginnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets