- Berichten: 18
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 17:44 #949707
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Anjo's 1980 343 DL
Handig ook zo'n motorblok houder :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-08-2014 17:53 #949709
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
hoe kun je zo'n oliepomp controleren, Anjo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
13-08-2014 18:35 #949713
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Ha Anjo is weer thuis, weer lekker wat motor(techniek) lees en kijk voer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2014 19:25 #949714
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Blijf dit mooi vinden om te zien. Chapeau :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2014 21:42 #949724
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
aanzuigbuis verwijderen, tandwielen ontvetten en markeren (met een stift) in welke positie ze staan, dan de speling tussen elke set tanden meten, moeten binnen de revisiematen vallen. ook de speling tussen de tanden en het huis controleren en de ligging van de tandwielen tov het vlak waar de aanzuigbuis tegenaan geschroefd zit. het vlak van de aanzuigbuis controleer je op vlakheid, het is normaal dat je slijtsporen ziet van de tandwielen (2x een rond vlak), echter dit mag niet ingevreten zijn of iig geen meetbaar materiaalverlies. dan de tandwielen verwijderen en controleren op slijtsporen, beschadigingen etc, zelfde geld voor het huis. het meest spannende heb je dan eigenlijk wel gehad op de drukregelaar na, als de veerdruk goed is en alles is mooi schoon zit dat vaak wel goed (al maak ik er zelf de gewoonte van om bij een 1e start een oliedrukmeter op de motor aan te sluiten voor het geval dat)volvofiel;231007 schreef : hoe kun je zo'n oliepomp controleren, Anjo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-08-2014 08:56 #949735
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's 1980 343 DL
Het blijft genieten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-08-2014 13:31 #949762
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
door met de dynamo, voor de huisjes leek het me wel leuk om die antraciet te doen.
de sleepringen waren ook wat ingesleten dus ook vervangen.
helaas brak het koperdraadje van de voorste ring (die gaat door een gleuf naast de as en was daar ingelijmd) dus een nieuw draadje gemaakt en weer met een isolatiekous eromheen.
vervolgens de sleepringen lichtjes nadraaien en een nieuw lagertje ook op z'n plek
de montagesteun en spanner zijn uiteraard gepoedercoat, nieuwe rubber busjes erin en het spanmechanisme in RVS uitgevoerd, net zoals de bevestigingsbouten en (niet op de foto) de boutjes van de dynamo.
nieuwe gelijkrichter en spanningsregelaar als we toch bezig zijn..
en na even wat sleutelen zit die ook weer in elkaar
de sleepringen waren ook wat ingesleten dus ook vervangen.
helaas brak het koperdraadje van de voorste ring (die gaat door een gleuf naast de as en was daar ingelijmd) dus een nieuw draadje gemaakt en weer met een isolatiekous eromheen.
vervolgens de sleepringen lichtjes nadraaien en een nieuw lagertje ook op z'n plek
de montagesteun en spanner zijn uiteraard gepoedercoat, nieuwe rubber busjes erin en het spanmechanisme in RVS uitgevoerd, net zoals de bevestigingsbouten en (niet op de foto) de boutjes van de dynamo.
nieuwe gelijkrichter en spanningsregelaar als we toch bezig zijn..
en na even wat sleutelen zit die ook weer in elkaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
15-08-2014 13:38 #949764
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Tja wat kun je nu nog zeggen h?, erg netjes natuurlijk en leuk dat de updates weer regelmatig voorbij komen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-08-2014 20:49 #949772
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Mooi dat je dat allemaal zelf kan & doet :y:
Ik heb er vorig jaar nog ?100,- voor betaald op de Beeklaan :humor:
Ik heb er vorig jaar nog ?100,- voor betaald op de Beeklaan :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-08-2014 18:02 #949808
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
another day another dollar:+
schakelmechanisme vast aangepakt, eerst al de beide stangen gespoten en de pook goed schoongemaakt, de achteruitrijknop/hefboom gedemonteerd en gecontroleerd en bij het monteren een gezonde lik wit vet erop. ook rond de kogel van de pook en bij de kunststof busjes + asje van de schakelstang
vliegwiel zat ook goed onder 't roest, pastte net in de draaibank dus schoonmaken was zo gepiept
door met de cilinderkop, was redelijk recent al eens "gereviseerd" mja, je weet nooit wat je aantreft. begonnen met een simpele lektest en na nog geen half uur was bij 3 cilinders het water alweer aardig weggelopen
tapeindje afgebroken aan uitlaatkant, waren er meerdere die er nog amper uitwilden.
helaas was de boor uit het midden versprongen en zat ik met een ovaal gat. de kop toen ingespannen in de freesbank en ?8,5 geboord, daarna M10 tappen.
komt een tapeindje in met verloop van M10 naar M8, ook zo gemaakt.
tooltje gemaakt om de kleppen te kunnen demonteren en de kolomboormachine als eenvoudige pers. werkt prima!
je zou het bijna valsspelen kunnen noemen maar een draaibank is gewoon ontzettend handig:)
alle kleppen schoon, voor het lappen.
kleppen weer op hun plek en alle pasvlakken opgezuiverd met een kunststof borstel, diagnaal wijkt de kop 0,05mm af dus vlakken hoeft niet:)
en uiteraard kijken of de boel nu wel goed dicht is..
schakelmechanisme vast aangepakt, eerst al de beide stangen gespoten en de pook goed schoongemaakt, de achteruitrijknop/hefboom gedemonteerd en gecontroleerd en bij het monteren een gezonde lik wit vet erop. ook rond de kogel van de pook en bij de kunststof busjes + asje van de schakelstang
vliegwiel zat ook goed onder 't roest, pastte net in de draaibank dus schoonmaken was zo gepiept
door met de cilinderkop, was redelijk recent al eens "gereviseerd" mja, je weet nooit wat je aantreft. begonnen met een simpele lektest en na nog geen half uur was bij 3 cilinders het water alweer aardig weggelopen
tapeindje afgebroken aan uitlaatkant, waren er meerdere die er nog amper uitwilden.
helaas was de boor uit het midden versprongen en zat ik met een ovaal gat. de kop toen ingespannen in de freesbank en ?8,5 geboord, daarna M10 tappen.
komt een tapeindje in met verloop van M10 naar M8, ook zo gemaakt.
tooltje gemaakt om de kleppen te kunnen demonteren en de kolomboormachine als eenvoudige pers. werkt prima!
je zou het bijna valsspelen kunnen noemen maar een draaibank is gewoon ontzettend handig:)
alle kleppen schoon, voor het lappen.
kleppen weer op hun plek en alle pasvlakken opgezuiverd met een kunststof borstel, diagnaal wijkt de kop 0,05mm af dus vlakken hoeft niet:)
en uiteraard kijken of de boel nu wel goed dicht is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets