show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2013 13:38 #934257
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Moet daar idd nog iets op verzinnen ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2013 17:39 #934376
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ik erger me al een tijdje helemaal groen en geel aan het plaatwerk achter de achterbumper, de hele onderrand is wat beschadigd, iemand heeft een deuk in het midden gemept omdat de trekhaak niet goed paste en linksachter is het een en ander ooit verbogen om een uitlaatje vrij te krijgen van de carosserie; al dat gebeun wordt de lak niet beter op natuurlijk
zonder trekhaak en achterbumper leek het me gelijk een goed idee om de brandstoftank aan te pakken; de oude van de 340Winner wel te verstaan (ook een ronde flens voor de vlotter)
maar was de vlotter van de 343 dan nog wel heel? nee, natuurlijk niet; die stomme weerstandsdraad-vlotters gaan geen autoleven mee:+, geen probleem; ik heb een hele tijd geleden voor peanuts een B19A vlotter op de kop kunnen tikken, identieke elektra en verder anders.
je bent even bezig maar het is om te bouwen.
met de tank eronderuit bleek dat inderdaad ook de slangetjes boven de vlotter wel aan vervanging toe waren, de schimmel stond erop.
gelijk maar een nieuw gepoedercoat dekseltje
en tussendoor is ook de achterkant nog aangepakt, lak opgeschuurd; waar beschadigingen zaten tot aan het staal. stukje linksonder bleek niet echt meer te redden zonder laswerk, toen maar besloten om het weg te slijpen; dan past de 3" uitlaat straks ook veel mooier. daarna zinkspray, kleurlak en blanke lak en het kontje is toch wel wat opgeknapt.
zonder trekhaak en achterbumper leek het me gelijk een goed idee om de brandstoftank aan te pakken; de oude van de 340Winner wel te verstaan (ook een ronde flens voor de vlotter)
maar was de vlotter van de 343 dan nog wel heel? nee, natuurlijk niet; die stomme weerstandsdraad-vlotters gaan geen autoleven mee:+, geen probleem; ik heb een hele tijd geleden voor peanuts een B19A vlotter op de kop kunnen tikken, identieke elektra en verder anders.
je bent even bezig maar het is om te bouwen.
met de tank eronderuit bleek dat inderdaad ook de slangetjes boven de vlotter wel aan vervanging toe waren, de schimmel stond erop.
gelijk maar een nieuw gepoedercoat dekseltje
en tussendoor is ook de achterkant nog aangepakt, lak opgeschuurd; waar beschadigingen zaten tot aan het staal. stukje linksonder bleek niet echt meer te redden zonder laswerk, toen maar besloten om het weg te slijpen; dan past de 3" uitlaat straks ook veel mooier. daarna zinkspray, kleurlak en blanke lak en het kontje is toch wel wat opgeknapt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-08-2013 17:56 #934378
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
ziet er super uit, zo'n frisse tank!
zijn de restanten van die B19 vlotter nog te gebruiken? toevallig zoek ik er nog eentje namelijk
zijn de restanten van die B19 vlotter nog te gebruiken? toevallig zoek ik er nog eentje namelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2013 18:18 #934380
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
wat zoek je? alleen het filter, vlotter en het messing gedeelte met de zuigleiding (en de bovenkant) is nog intact:halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
13-08-2013 18:57 #934382
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
is allemaal welkom, mijn vlotter is lek maar het leidingwerk is ook niet al te best meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-08-2013 20:29 #934384
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ok, dan leg ik dat iig even apart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-05-2014 17:56 #948072
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
heb heel lang zitten twijfelen of ik de 343 niet te koop aan moest bieden, heb er vorig jaar nog geen 200km mee gereden en dit jaar heeft hij tot 3 weken geleden ook in de stalling gestaan, eigenlijk zonde. Enkele weken geleden had ik een klusje, weer een keer ruim 120km achter het stuur gezeten en ik was weer om, de 343 blijft. zeker met dit onderstel is het een hele fijne auto om mee te rijden en aan die 2.3 moet ik ook maar eens een keer beginnen om het echt leuk te maken.
vandaag eindelijk eens een dagje sleutelen gehad om in ieder geval een waslijst aan kleine probleempjes weg te werken.
al sinds ik 'm heb doet de alarmlichtschakelaar niets, na een korte diagnose bleek de schakelaar verkeerd aangesloten te zijn en daardoor was er een zekering kapot; soms is het heel simpel als je er een keer voor gaat zitten :+
ook bleef er een kleine olielekkage bij de brandstofpomp, na herhaaldelijk nieuwe pakkingen monteren was ik het zat en heb ik maar een aluminium plaatje gepakt om dat veredelde karton te vervangen.
weer met nieuwe pakkingen gemonteerd en nu is het wel netjes droog, zoals het hoort:)
De eerste keer dat dit gebeurde schrok ik me wezenloos, het was op de snelweg en het knopje springt met een rare klap los, net of er iets onder de auto vandaan valt
de handrem uit elkaar gesloopt zodat het knopje weer opnieuw verlijmd kon worden, gelijk de mechanismes gesmeerd en hij doet het weer prima.
nieuw T-stuk voor de carterontluchting gemaakt want de oude was gescheurd en lekte, gelijk de slang naar de inlaat wat aan kunnen passen
en ook eindelijk eens werk gemaakt van de DLS/GLS tellerset die ik al jaren heb liggen. helaas was toen ik hem in bezit kreeg het glas al gedemonteerd dus overal zat een dikke aangekoekte stoflaag. heel voorzichtig alles een beetje schoon proberen te krijgen, het is slecht te zien maar de km teller heb ik hier al gedaan
km teller goed gezet, helaas het naaldje afgebroken dus die van de originele set maar gebruikt, wat lampjes vervangen en een spoortje in de print gerepareerd en toen kon het inbouwen beginnen.
voor degenen die dachten dat dit ff plug en play was, forget it. er zit geen enkele draad al op de goede positie en wil je alles goed laten werken dan moet je ook nog een paar nieuwe draadjes trekken, maar het is te doen en bij mij werkt alles
ga de lampjes misschien nog uitwisselen voor leds want enkele lampjes (grootlicht bijv) had ik liever ietsje feller gezien.
ook nog nieuwe alu ringen gedraaid voor de topmounts, motorkapscharnier verbouwd zodat die weer normaal open kan, achterbankzitting goed vastgezet en nog een hele waslijst met ditjes en datjes, hij kan er weer even tegenaan:)
vandaag eindelijk eens een dagje sleutelen gehad om in ieder geval een waslijst aan kleine probleempjes weg te werken.
al sinds ik 'm heb doet de alarmlichtschakelaar niets, na een korte diagnose bleek de schakelaar verkeerd aangesloten te zijn en daardoor was er een zekering kapot; soms is het heel simpel als je er een keer voor gaat zitten :+
ook bleef er een kleine olielekkage bij de brandstofpomp, na herhaaldelijk nieuwe pakkingen monteren was ik het zat en heb ik maar een aluminium plaatje gepakt om dat veredelde karton te vervangen.
weer met nieuwe pakkingen gemonteerd en nu is het wel netjes droog, zoals het hoort:)
De eerste keer dat dit gebeurde schrok ik me wezenloos, het was op de snelweg en het knopje springt met een rare klap los, net of er iets onder de auto vandaan valt
de handrem uit elkaar gesloopt zodat het knopje weer opnieuw verlijmd kon worden, gelijk de mechanismes gesmeerd en hij doet het weer prima.
nieuw T-stuk voor de carterontluchting gemaakt want de oude was gescheurd en lekte, gelijk de slang naar de inlaat wat aan kunnen passen
en ook eindelijk eens werk gemaakt van de DLS/GLS tellerset die ik al jaren heb liggen. helaas was toen ik hem in bezit kreeg het glas al gedemonteerd dus overal zat een dikke aangekoekte stoflaag. heel voorzichtig alles een beetje schoon proberen te krijgen, het is slecht te zien maar de km teller heb ik hier al gedaan
km teller goed gezet, helaas het naaldje afgebroken dus die van de originele set maar gebruikt, wat lampjes vervangen en een spoortje in de print gerepareerd en toen kon het inbouwen beginnen.
voor degenen die dachten dat dit ff plug en play was, forget it. er zit geen enkele draad al op de goede positie en wil je alles goed laten werken dan moet je ook nog een paar nieuwe draadjes trekken, maar het is te doen en bij mij werkt alles
ga de lampjes misschien nog uitwisselen voor leds want enkele lampjes (grootlicht bijv) had ik liever ietsje feller gezien.
ook nog nieuwe alu ringen gedraaid voor de topmounts, motorkapscharnier verbouwd zodat die weer normaal open kan, achterbankzitting goed vastgezet en nog een hele waslijst met ditjes en datjes, hij kan er weer even tegenaan:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-05-2014 01:11 #948085
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Lekker bezig, Anjo!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 149
31-05-2014 08:35 #948087
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Anjo's 1980 343 DL
Prachtauto!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
31-05-2014 23:37 #948092
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL
Rijdt je pa erniet meer in dan?
Blijft wel een mooie auto Anjo!
Blijft wel een mooie auto Anjo!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets