Anjo's 1980 343 DL
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
De wielen staan idd verrassend goed! Blijft een leuk karretje met deze aankleding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Plaatje 7. Het gat in de schakelstang aan de variomatic zijde is die12mm ?? (Als het niet 12mm ? is zal het 14mm ? zijn?)
Plaatje 7 en 9. Over de schakelstang is een (over de lengte doorgezaagd) buisje geplaatst. Dat is toch geen standaard voorziening en die is bedoeld als vervanger van die doorvoer-tule die zich ergens in, of om en nabij, het midden van de schakelstang bevindt?
AvdAkker;144046 schreef :
oud
vs "nieuw"
ff eronder prakken:
en hij hangt
inclusief vervangend homokineetje, want een van de 2 oude (de ashoesjes weliswaar) was niet zo best meer..
en ja, nadat alles weer vast zat maar even uitproberen, helemaal geen verbetering:o h?t grote voordeel is dat deze bak geen olie lekt verder heb ik het eigenlijk zo ongeveer voor de kat z'n kut gedaan. Ik had een tijdje terug al gekeken of de schakelstang speling had, onder de pook was de tule nagenoeg nieuw en geen speling. Toen ik achter voelde zat er aardig wat speling op het mechanisme
ik had natuurlijk even verder moeten voelen om de beweging van gaffel van schakelstang t.o.v. gaffel versnellingsbak te vergelijken; maar, er stond een koud biertje te wachten en dan ga je prioriteiten stellen enzo:humor:
Ik toverde de schakelstang even onder de auto vandaan en moest toch wel lachen om m'n blunder,
ook was ik het geklooi met dat somme clipje aan de voorkant van de schakelstang helemaal beu dus heb een nieuw gaffel op de stang gemonteerd wat van een veel mooier mechanisme is voorzien
en voor de originele tule een vervanger gedraaid uit Delrin, m6 3d ringetje erbovenop als spacer met de gaffel en hij werkt perfect
morgen na 't werk even monteren want het word nu al snel donker en ik ben het nu wel even zat om op m'n rug onder dat ding te liggen:yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dat durf ik uit het hoofd niet meer te zeggen, ik neig naar ?12mm. ik heb zelf van Delrin wat gemaakt, ze zijn nog te krijgen bij BornBuiltBeauties (bus schakelmechanisme)Spurt;230450 schreef : Plaatje 7. Het gat in de schakelstang aan de variomatic zijde is die12mm ?? (Als het niet 12mm ? is zal het 14mm ? zijn?)
die zit er origineel op, is een bescherming voor volgens mij de handremkabels maar kan gerust voor wat anders zijn; er zit daar iig iets wat bij het bewegen van de pook zou kunnen schuren en dan liever op een kunststof randje als direct op het staal van de schakelstang.Spurt;230450 schreef : Plaatje 7 en 9. Over de schakelstang is een (over de lengte doorgezaagd) buisje geplaatst. Dat is toch geen standaard voorziening en die is bedoeld als vervanger van die doorvoer-tule die zich ergens in, of om en nabij, het midden van de schakelstang bevindt?
de doorvoertule is overigens ook altijd aanwezig alleen die zit iets verder naar voren (richting schakelpook) op een beugeltje met 2-bouts bevestiging aan de tunnel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
gaatjes boren. op inet zie je zat mensen klooien met lange boortjes/houders op de krukastap wat absoluut niet zuiver is ivm ruimte tussen de krukastap en oliedrukgallerij enzovoorts. met een goede pasplaat kan zo'n blok gewoon onder de kolomboormachine en dat werkt gewoon 100x zuiverder als met de hand en het is nog makkelijker ook:)
hier klaar
we hebben een set speciale freesjes om een montagevlak voor banjo/hydrauliekkoppelingen te cre?ren alleen kwam ik qua maatvoering net niet uit voor het draad van de oliesproeiers, ?15 was het maximaal te frezen montagevlak, ?16 de buitendiam van de sproeiers.. modificeren dan maar
en zo gaat het ook:)
plugje gemaakt voor de B230 peilstokhouder
ondertussen ook wat dozen met onderdelen terug van de poedercoater
en het blokje in een fris nieuw kleurtje, Penta groen
nu alles weer in elkaar zetten binnenkort:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
hulpas er weer in
zuigerbodemsproeiers op hun plek
daarna een lekker tijdrovend en therapeutisch werkje, nieuwe lagers en zuigerveren. spelingen controleren en aanpassen en flink in de inloopolie monteren; helaas geen foto's dus:)
hier de 1e zuiger op z'n plek
en de rest
oliepompje nagekeken, slechts minimale slijtage dus alles schoongemaakt en weer dicht geschroefd.
en weer dicht:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.