Anjo's 1980 343 DL
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
AvdAkker;174310 schreef : hebben jullie al adresjes om de platen opnieuw te bekleden? ik geloof dat ik in de red-de-cvt-doos inmiddels al een stuk of 15-20 bruikbare koppelingsplaten heb liggen (hadden er een stuk of 30 kunnen zijn maar er waren er al een stel bij die enkel nog maar een bruikbare splinebus en veren hadden, compleet verrot gereden.)
:yesyes: tuurlijk. Anders was ik niet naar ze op zoek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb voor mijn daf met B14 destijds een plaat met 2x 5mm voering laten maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
t.o.v. het origineel is het dus niet extreem veel dikker.
de boutjes en paspennen voor de drukgroep zijn in ieder geval lang genoeg om dit veilig op te sluiten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
en in principe ist al zowat klaar, op een nieuw pijpje voor de carterontluchting na dan.
wil hem nog ietsje netter afstellen, dan is het even wachten op een pakketje met wat slangenbochtjes en daarna kan de kachelradiateur ook aangesloten worden.
zat nog een paar uurtjes te tobben met een vaag geluid uit het koppelingshuis, je hoort het ook op dit filmpje:
[youtube]Rapg13Mhf0I[/youtube]
koppelingshuis eraf gehaald en alles nagelopen, hoofdverdachte was het toplager in het vliegwiel (in principe enige lager die stationair meedraaid) maar ook drukgroep/druklager en bev nagelopen; niets kunnen vinden.
alles weer in elkaar geschroefd, starten en nog steeds hetzelfde geluid aanwezig.
wist het even niet meer dus ging maar even vlammen, lichtjes in gaan remmen en een beetje zitten sturen. ding moet nog uitgelijnd worden maar moet zeggen dat het tot nog toe totaal niet tegenvalt, hoekt lekker de bochten om en de B14 hangt lekker aan het gas. met de andere achteras eronder en als er ook koni rood aan de achterkant onder zit denk ik dat het nog veel leuker wordt:) rij terug de straat in en sta stil; geluid is nog steeds aanwezig; zet em in z'n achteruit; rijd 5 meter en sta stil om vooruit het parkeervak op te rijden; is ineens het geluid verdwenen!
nou sla mij maar dood; ik heb het nu ik er over nadenk al eens eerder meegemaakt (toen was het ook over na een stukje achteruit) maar echt geen idee waar dit in kan zitten; het heeft geen logische verklaring zeg maar.
maargoed; alles is weer zoals het hoort, morgen nog even afstellen en dan vind ik het wel weer prima voorlopig:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
not:+AvdAkker;174314 schreef : volgend weekend de achteras:)!
gister pas aan de achteras begonnen. eerst de oude lagers uit het huis bakken:
nieuwe lagers gemonteerd
en t achterasje weer wat opgebouwd
handremmechanismes vrij gemaakt op de borstel, ze lopen nu echt supersoepel!
remmetjes erop
en 2 moeren/ringen van een andere as afgehaald:D
de steekasjes liggen sinds gisteravond in de vriezer, vanmiddag die in de lagers monteren en t asje zover mogelijk afbouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Geeft me ook meteen een stuk duidelijker beeld hoe die achter remmen aan de binnenzijde in elkaar zitten (of verschilt een 88er 340 veel van een 343?)
Het staat echt stukken mooier als alles in de poedercoating staat, als ik er ooit het geld nog voor ga hebben om dat ook allemaal zo te doen -> meteen!!
Daar was je dus gisteren al op je gemakkie aan begonnen uit verveling , nu zie ik ook beter wat voor onderdeel het precies is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
t spul zit inmiddels in elkaar, moet alleen het remleidingkje nog doen, dat komt volgende week wel als ik de goede klemmetjes heb. ook gelijk de polybushes in de bladveren geperst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.