Anjo's 1980 343 DL
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
aangezien de 340T het tot nog toe aardig uithoud ga ik van start met de wegligging van de 343. even alles opfrissen en her en der verbeteren. dat gaan jullie binnenkort hier wel zien. ook komt eindelijk die B14.4E die ook op de VKB stond erin.
als dat allemaal loopt staat er direct al weer wat leuks klaar:
incl LH2.4 management, moet nog wel even de kabelbomen uitpluizen:+
^sinds gistermiddag zit de gepoedercoate achterbumper en trekhaak erop. alleen nog even een stekkerdoosje erop schroeven;)
2.0 redblock turbo dus. nog steeds in het daily perspectief, dus dit keer g??n gekkigheid of tuning. van dit blok is de turbo en/of koppakking overleden, dat moet ik nog even nader bekijken. in principe is het de bedoeling om er een std turbo op te schroeven, evt de GT2560R met een nieuw CHRA en adaptorflens op het spruitstuk want dit keer wil ik het uitlaatspruitstuk lekker origineel houden:D plan is dus een kale plug&play inbouw met deze B200FT op LH2.4 management en als dat loopt een B230FK/FT whatever op te knappen om de motor plug & play te swappen. van B14 naar redblock turbo is al werk zat in een 343 dus nou ga ik eens niet direct alles 100% netjes maken, dat komt later wel:) en ja, anjo gaat zelf z'n motorsteunen maken. met de motor staand ipv hangend; zoals het hoort:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Mag ik je dan inhuren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Al met al is het niet zo ontzettend lastig om een redblock in de 343 te zetten. Misschien wat lastiger met turbo dan zonder maar toch.
Even kijken hoe je de luchtinlaat doet en of de krukaspoelie vrijloopt van de frontplaat en het radiateurgat aanpassen.
Allemaal kleine minimale ingrepen. Succes dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
...ook met (aangepaste) variomatic?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Eerlijk gezegd zou ik de 343 liever origineel blijven zien ( in ieder geval met een 1400 blok dan toch, ongeacht de uitvoering)
Weet je zeker dat je om dit motorblok niet een bijpassende 360 wilt gaan zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Wouter76;173245 schreef :
Eerlijk gezegd zou ik de 343 liever origineel blijven zien ( in ieder geval met een 1400 blok dan toch, ongeacht de uitvoering)
Anjo kennende maakt 'ie er heel wat moois van, en ik ben reuze benieuwd naar het resultaat! Ik ga dit topic zeker volgen
In dit geval vindt zelfs een originaliteits-freak als ik het niet erg dat er een 2-liter in deze wagen gehangen wordt, en al zou ik het erg vinden; het is Anjo's auto en hij moet helemaal zelf weten wat hij er mee doet.
Anjo, misschien een leuk idee om de wagen een prototype-look te geven van de DLS en GLS-modellen? Die proto's hadden nl. nog de korte bumpers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
en nja, ik liep hier toevallig voor een mooie prijs tegenaan maar uiteindelijk komt het allemaal door Joost:D
volvofiel;169253 schreef : Die motorkap op een 1400 zetten is inderdaad "d? jaren '80 accessoire-manier" om te bluffen met je 343/345
en vwb het origineel laten gebeuren, ik vond dat Frits het in de afgelopen volvoice perfect verwoord had;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.