show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2011 08:41 #867832 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
H?, heeft ie nog geen zwarte koplampbehuizing? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 19:04 #870000 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
zo, tot nog toe heeft de uitlaat die ik ala beundehaas gelast heb het gehouden. in tussentijd is nog wel het spruitstuk een keer losgetrild (2 moeren bij de middelste 2 uitlaatrunners foetsie) en daarbij de pakking beschadigd. beetje tractortje als hij koud is, verder loopt hij "prima"

aangezien de 340T het tot nog toe aardig uithoud ga ik van start met de wegligging van de 343. even alles opfrissen en her en der verbeteren. dat gaan jullie binnenkort hier wel zien. ook komt eindelijk die B14.4E die ook op de VKB stond erin.

als dat allemaal loopt staat er direct al weer wat leuks klaar:



incl LH2.4 management, moet nog wel even de kabelbomen uitpluizen:+





^sinds gistermiddag zit de gepoedercoate achterbumper en trekhaak erop. alleen nog even een stekkerdoosje erop schroeven;)

2.0 redblock turbo dus. nog steeds in het daily perspectief, dus dit keer g??n gekkigheid of tuning. van dit blok is de turbo en/of koppakking overleden, dat moet ik nog even nader bekijken. in principe is het de bedoeling om er een std turbo op te schroeven, evt de GT2560R met een nieuw CHRA en adaptorflens op het spruitstuk want dit keer wil ik het uitlaatspruitstuk lekker origineel houden:D plan is dus een kale plug&play inbouw met deze B200FT op LH2.4 management en als dat loopt een B230FK/FT whatever op te knappen om de motor plug & play te swappen. van B14 naar redblock turbo is al werk zat in een 343 dus nou ga ik eens niet direct alles 100% netjes maken, dat komt later wel:) en ja, anjo gaat zelf z'n motorsteunen maken. met de motor staand ipv hangend; zoals het hoort:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2011 19:34 #870001 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL
Aah ik wist het al, maar mooi project! Ik ga dit in de gaten houden, asl dit 'betrouwbaar' (en dus daily) goed loopt, dan zie ik zoiets wel voor de 360 zitten :)
Mag ik je dan inhuren? :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 19:36 #870002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Leuk project inderdaad.

Al met al is het niet zo ontzettend lastig om een redblock in de 343 te zetten. Misschien wat lastiger met turbo dan zonder maar toch.
Even kijken hoe je de luchtinlaat doet en of de krukaspoelie vrijloopt van de frontplaat en het radiateurgat aanpassen.
Allemaal kleine minimale ingrepen. Succes dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 19:57 #870003 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo's 1980 343 DL
Waar heb ik dat motorblok toch eerder gezien? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:02 #870004 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Nice!

...ook met (aangepaste) variomatic?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-04-2011 20:41 #870006 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Aangepaste Vario, mjah met stalen riemen :+

Eerlijk gezegd zou ik de 343 liever origineel blijven zien ( in ieder geval met een 1400 blok dan toch, ongeacht de uitvoering)

Weet je zeker dat je om dit motorblok niet een bijpassende 360 wilt gaan zoeken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:48 #870012 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
Als hij dat niet zeker wist had ie dat blok niet gekocht denk ik...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:52 #870015 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL

Wouter76;173245 schreef :
Eerlijk gezegd zou ik de 343 liever origineel blijven zien ( in ieder geval met een 1400 blok dan toch, ongeacht de uitvoering)


Anjo kennende maakt 'ie er heel wat moois van, en ik ben reuze benieuwd naar het resultaat! Ik ga dit topic zeker volgen :)

In dit geval vindt zelfs een originaliteits-freak als ik het niet erg dat er een 2-liter in deze wagen gehangen wordt, en al zou ik het erg vinden; het is Anjo's auto en hij moet helemaal zelf weten wat hij er mee doet.

Anjo, misschien een leuk idee om de wagen een prototype-look te geven van de DLS en GLS-modellen? Die proto's hadden nl. nog de korte bumpers :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 21:00 #870017 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
nope, de bedoeling is een redblock + torquetube conversie, originele 300 delen gebruiken dus. is prima voor m'n doelstelling wat betreft vermogen e.d., nog niet zoveel bijzonders.

en nja, ik liep hier toevallig voor een mooie prijs tegenaan maar uiteindelijk komt het allemaal door Joost:D

volvofiel;169253 schreef : Die motorkap op een 1400 zetten is inderdaad "d? jaren '80 accessoire-manier" om te bluffen met je 343/345 :D


en vwb het origineel laten gebeuren, ik vond dat Frits het in de afgelopen volvoice perfect verwoord had;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD