show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 21:03 #870018 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL

volvofiel;173254 schreef : Anjo kennende maakt 'ie er heel wat moois van

dat is zowieso de bedoeling inderdaad!:yesyes:

ga iig zowieso niet een auto erbij kopen om zo'n blokje in te lepelen. 2 projecten die toch vrij grootschalig aangepakt worden is meer als zat.

Jos360;173241 schreef : Al met al is het niet zo ontzettend lastig om een redblock in de 343 te zetten. Misschien wat lastiger met turbo dan zonder maar toch.
Even kijken hoe je de luchtinlaat doet en of de krukaspoelie vrijloopt van de frontplaat en het radiateurgat aanpassen.
Allemaal kleine minimale ingrepen. Succes dus :)

idd, het valt opzich wel mee. ga niet 100% naar 360 onderkant, zo blijft bijv de originele 340 tank blijft lekker op zn plek zitten. turbo gebeuren in de 343 neus wordt wel een uitdaging maar ook zeker niet onmogelijk, de moeilijkheidsgraad zit hem in een elektrisch-kale neus verbouwen naar LH2.4, maar laat ik nu niet vies zijn van kabelboompjes en elektra, de grootste uitdaging is straks tijd vinden en het liefste een schuurtje om het ding een paar maandjes in te stallen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 22:49 #870032 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
Nou Anjo, als je mij bedoelt; misschien komt het straks door jou dat er een ander blok in mijn 345 komt :lol:

Succes ermee. Veel foto's aub!!

Edit: als je foto's/tekeningen nodig hebt van een GLS-frontplaat (en voorbalk), dan mail maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 00:25 #870036 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;173256 schreef : nope, de bedoeling is een redblock + torquetube conversie, originele 300 delen gebruiken dus. is prima voor m'n doelstelling wat betreft vermogen e.d., nog niet zoveel bijzonders.

en nja, ik liep hier toevallig voor een mooie prijs tegenaan maar uiteindelijk komt het allemaal door Joost:D


en vwb het origineel laten gebeuren, ik vond dat Frits het in de afgelopen volvoice perfect verwoord had;)



origineel door origineel te zijn...:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 10:10 #870046 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo's 1980 343 DL
Nou je kan wel zeggen dat het allemaal bescheiden word, maar volgens mij krijg je met minimale inspanningen al een 180-200pk uit zo'n B200 :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 12:59 #870056 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ja is zo, maar wil er niet al teveel aan klooien. het idee is nog steeds dat dit de betrouwbare "werkt altijd" backup is van mn 340Turbo. wellicht dat ik nog wat aanpassingen ga maken her en der maar zeker niets bijzonders. ook onderstel (koni rood + intraxx), remmerij (OEM 340mk3 materiaal) etc zijn straks nog op het daily perspectief gebaseerd, de 343 krijgt ook g??n sperdifferentieel:)

denk dat als het straks eenmaal loopt behoorlijk lekker rijden is, zonder enorm te zuipen dankzij LH2.4. turbodruk omhoog, chippen en dergelijke kan altijd nog eerst maar eens het spul lopend zien te krijgen enzo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 21:54 #870343 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
wat saai 2 auto's die het doen:D dan gaan we maar lekker verder met het verheerlijken van spul dat je toch nooit ziet:p

kentekenplaat-loze voorbumper, de donor uit elkaar halen voor de voorste bumperplaat. haat aan 35 jaar oude klemmetjes!


en weer gemonteerd op de gepoedercoate bumper incl RVS borgringetjes/boutjes etc.


binnenkort op de auto, eerst nog een steuntje voor de kentekenplaat maken



draagarmen en reactiestangen in elkaar gezet, incl verse polybushes


remklauwen/naven geborsteld


en ook de nieuwe trommels gaan eraan geloven;D


na 1e laagje


veerpootjes in elkaar schroeven,


Intraxx verlagingsveren, nieuwe toplagers (die niet bleken te passen:+)


nieuwe stuur- en fuseekogels en wiellagersets ook gelijk meegenomen.


Koni rood, ingesteld op standje comfo-sportief. was een aardig karwei om die krengen passend te krijgen, heb o.a. de demper uit moeten vullen in de veerpoot, topmounts aangepast en uiteindelijk heb ik een bronzen veerpootlager gemaakt omdat de zuigerstang dikker is als origineel en de originele veerpootlagers daardoor niet pasten, maargoed het zit en het zit prima:)!



en de naaf erop, inclusief (uiteraard) nieuwe remschijf


van de week de remklauwtjes reviseren en in elkaar zetten. dan de klauwen op de veerpoten schroeven en dan is dat ook weer plug&play:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2011 22:37 #870344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Is dat ook weer allemaal gepoedercoat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-04-2011 22:46 #870346 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL

Fran?ois;173597 schreef : Is dat ook weer allemaal gepoedercoat?


'na 1 laagje' zegt Anjo, dus gespoten ;)
Het materiaal wat op die foto's ophangt dan. De rest (veerpoten etc) was al gecoat. Wat een mooie kleur ook ;) ;) :) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 22:30 #870432 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
jep klauwen/naven zijn (hittebestendig) gespoten, de rest is uiteraard allem??l poedercoating;)

vanavond de remklauwtjes gereviseerd. zuigers kwamen er vrij netjes uit, zaten wat kleine krasjes in zoals o.a. op deze foto


die krijg je er als je de zuiger in een draaibank spant met een stukje scotchbride heel netjes uit!


als nieuw.


en de veerpootjes inmiddels klaar om eronder geprakt te worden:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2011 10:16 #870438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Nice!
Wat betreft het LH verhaal. Pak een LH 240 motorkabelboom spaart je een hoop werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD