Anjo's 1980 343 DL
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dat is zowieso de bedoeling inderdaad!:yesyes:volvofiel;173254 schreef : Anjo kennende maakt 'ie er heel wat moois van
ga iig zowieso niet een auto erbij kopen om zo'n blokje in te lepelen. 2 projecten die toch vrij grootschalig aangepakt worden is meer als zat.
idd, het valt opzich wel mee. ga niet 100% naar 360 onderkant, zo blijft bijv de originele 340 tank blijft lekker op zn plek zitten. turbo gebeuren in de 343 neus wordt wel een uitdaging maar ook zeker niet onmogelijk, de moeilijkheidsgraad zit hem in een elektrisch-kale neus verbouwen naar LH2.4, maar laat ik nu niet vies zijn van kabelboompjes en elektra, de grootste uitdaging is straks tijd vinden en het liefste een schuurtje om het ding een paar maandjes in te stallen:)Jos360;173241 schreef : Al met al is het niet zo ontzettend lastig om een redblock in de 343 te zetten. Misschien wat lastiger met turbo dan zonder maar toch.
Even kijken hoe je de luchtinlaat doet en of de krukaspoelie vrijloopt van de frontplaat en het radiateurgat aanpassen.
Allemaal kleine minimale ingrepen. Succes dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Succes ermee. Veel foto's aub!!
Edit: als je foto's/tekeningen nodig hebt van een GLS-frontplaat (en voorbalk), dan mail maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
AvdAkker;173256 schreef : nope, de bedoeling is een redblock + torquetube conversie, originele 300 delen gebruiken dus. is prima voor m'n doelstelling wat betreft vermogen e.d., nog niet zoveel bijzonders.
en nja, ik liep hier toevallig voor een mooie prijs tegenaan maar uiteindelijk komt het allemaal door Joost:D
en vwb het origineel laten gebeuren, ik vond dat Frits het in de afgelopen volvoice perfect verwoord had;)
origineel door origineel te zijn...:humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
denk dat als het straks eenmaal loopt behoorlijk lekker rijden is, zonder enorm te zuipen dankzij LH2.4. turbodruk omhoog, chippen en dergelijke kan altijd nog eerst maar eens het spul lopend zien te krijgen enzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
kentekenplaat-loze voorbumper, de donor uit elkaar halen voor de voorste bumperplaat. haat aan 35 jaar oude klemmetjes!
en weer gemonteerd op de gepoedercoate bumper incl RVS borgringetjes/boutjes etc.
binnenkort op de auto, eerst nog een steuntje voor de kentekenplaat maken
draagarmen en reactiestangen in elkaar gezet, incl verse polybushes
remklauwen/naven geborsteld
en ook de nieuwe trommels gaan eraan geloven;D
na 1e laagje
veerpootjes in elkaar schroeven,
Intraxx verlagingsveren, nieuwe toplagers (die niet bleken te passen:+)
nieuwe stuur- en fuseekogels en wiellagersets ook gelijk meegenomen.
Koni rood, ingesteld op standje comfo-sportief. was een aardig karwei om die krengen passend te krijgen, heb o.a. de demper uit moeten vullen in de veerpoot, topmounts aangepast en uiteindelijk heb ik een bronzen veerpootlager gemaakt omdat de zuigerstang dikker is als origineel en de originele veerpootlagers daardoor niet pasten, maargoed het zit en het zit prima:)!
en de naaf erop, inclusief (uiteraard) nieuwe remschijf
van de week de remklauwtjes reviseren en in elkaar zetten. dan de klauwen op de veerpoten schroeven en dan is dat ook weer plug&play:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Fran?ois;173597 schreef : Is dat ook weer allemaal gepoedercoat?
'na 1 laagje' zegt Anjo, dus gespoten
Het materiaal wat op die foto's ophangt dan. De rest (veerpoten etc) was al gecoat. Wat een mooie kleur ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
vanavond de remklauwtjes gereviseerd. zuigers kwamen er vrij netjes uit, zaten wat kleine krasjes in zoals o.a. op deze foto
die krijg je er als je de zuiger in een draaibank spant met een stukje scotchbride heel netjes uit!
als nieuw.
en de veerpootjes inmiddels klaar om eronder geprakt te worden:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft het LH verhaal. Pak een LH 240 motorkabelboom spaart je een hoop werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.