show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2011 20:22 #873170 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL








moet nog een steuntje maken om het EMVK en tacho op te schroeven, die zitten met deze voorpijp eigenlijk te diep. tegelijkertijd kan de kabelboom een stuk mee omhoog, weg van de hitte.

daarna nog wat slangetjes bestellen, reservewielhouder erop schroeven, downpipe goed vast schroeven, gaskabeltje op maat maken, kachelradiateur slangen aansluiten, thermostaat in de bovenste radiateurslang en vastschroeven met de goede klemmen (waren op), carterontluchting fixen, luchtfilterhuis erop schroeven, vacuumslangenbende fixen, accu erin en dan kan hij weer aangeslingerd worden:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-04-2011 20:58 #873176 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Ziet er weer strak uit Anjo, hoe doe jij dat eigenlijk met het kleppendeksel, is dat ook poedercoating of hitte bestendige lak of nog anders?

Ik wil trouwens wel deze zomer als ik de kleppen ga stellen van de gelegenheid gebruik maken om ook meteen het deksel van een laagje verf te voorzien namelijk.

Die foto met de afstel plaatjes voor de vario....0,5 word schaars zo te zien (zie nu al met angst en beven de komende luchtspleet controle tegemoet...:()


Bij het zien van de bovenstaande foto's maakt een lichte vorm van jalouzie zich van me meester, als ik hier toch nog eens de pecunia voor ga overhouden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2011 21:08 #873307 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
thx Wouter
kleppendeksel (en de rest) is gewoon gestraald en gepoedercoat. 0,5 zijn toch nog 2 setjes van. ze zijn nogal dun hea:D

had gehoopt het ding inmiddels aan de praat te hebben maar ik zit even vast, de gasfles voor het TIG apparaat is op. kan lekker een paar avondjes nixen dus:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2011 21:41 #873312 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Dan hoop ik maar dat die 2 setjes nog niet verbruikt zijn voor 11 juni ...(het is in ieder geval de bedoeling om naar Veldhoven te komen), al weet ik natuurlijk helemaal niet of ik die ook werkelijk nodig ga hebben

Ach ja, beetje relaxen die paar avonden is ook wel eens lekker toch, kun je straks weer (met een) vol (le) gas (fles) verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2011 21:43 #873313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Ik heb nog een CVT vliegwiel met koppeling liggen. Worden die gerecycled of wat doen jullie daarmee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2011 22:47 #873328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
zeker niet weggooien iig. Kan Anjo zowieso altijd gebruiken voor koppeling reddingsacties bij mensen met meerdere linkerhanden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2011 09:34 #873347 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's 1980 343 DL

Jos360;174215 schreef : Ik heb nog een CVT vliegwiel met koppeling liggen. Worden die gerecycled of wat doen jullie daarmee?


Ik recycle die koppelingsschijven dus als je niet weet :S wat ermee te doen...:halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 13:11 #873388 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's 1980 343 DL
Me to. Ik zorg dat ze weer een nieuw leven krijgen. Ook het vliewiel etc. is welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 17:35 #873404 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
hebben jullie al adresjes om de platen opnieuw te bekleden? ik geloof dat ik in de red-de-cvt-doos inmiddels al een stuk of 15-20 bruikbare koppelingsplaten heb liggen (hadden er een stuk of 30 kunnen zijn maar er waren er al een stel bij die enkel nog maar een bruikbare splinebus en veren hadden, compleet verrot gereden.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 17:58 #873408 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ik wilde een filmpje maken van de eerste start, maar het was alleen maar de startmotor die rondging en om de x omwentelingen een harde plof waarbij de benzine de carburateur uit vloog en af en toe sloeg de motor vast:+.

verdeler bleek niet op tijd te staan, het tandwieltje tussen verdeler en oliepomp zat een tandje verdraaid en dus stond de ontsteking te vroeg. eazy fix en daarna was het tik en lopen. nadat ik alles weer erop geschroefd had wilde hij ineens niet meer starten (startmotor deed ineens niets meer) en toen ik hem na een andere startmotor eindelijk aan de gang had ging ik aan de gang met kvs bijvullen en wat stellen, filmpje vergeten:D

dus geen echte eerste start, maar wel pas na 2min stationair lopen
[youtube]lfbTKrQAEqs[/youtube]

we hebben weer Argon gas, dus vanavond ga ik de laatste dingetjes in elkaar bakken en braaien en morgen al het spul afmonteren, inclusief uitlaat:+ dan moet het in de motorruimte na warmdraaien van de motor en afstellen voorlopig even klaar zijn dacht ik zo. volgend weekend de achteras:)!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD