Anjo's 1980 343 DL
- Boris Duijndam (GAST)
- Nieuw lid
Wat voor tool heb je precies gebruik om de leidingen te maken. Ik laat momenteel voor de 140's best vaak nieuwe maken omdat ze na 40 jaar gewoon echt op zijn. Kost elke keer iets van +-15 euro dus niet de wereld.
Maar zie dat jij het gewoon op rol hebt liggen met de tools. heb je daar meer info over wellicht de moeite voor mij.
oh en PS zijn dat de PU bussen van Dai? bevallen ze? merk je verschil?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
jazeker, maar dat vind ik ook helemaal niet erg:p wachten op spullen als je het nodig hebt vind ik veel irritanter, dit soort dingen zijn juist erg leuk om op een voorraadje voor jezelf te hebben:yesyes:volvomania;199556 schreef : Die had je al lang liggen volgens mij :f.
ja een leidingkje fatsoenlijk buigen is even werk maar wel net zo makkelijk. dat cunifer wat ik heb is wat lastiger buigen als puur koper, maar wel 10x zo duurzaam en dit vouw je ook gewoon dubbel tussen je duimen, echt sterk is dat dunne spul niet. gebruik gewoon een remleiding (3/16) buigijzer en idem felsapparaatje, uiteraard ook alleen maar de leiding inkorten met een pijpensnijder; noooit zagen/slijpen! wel een felsapparaatjekopen die een zgn dubbele felsrand cre?ert; zijn wat duurder maar 100% het geld waard. heb vanuit mn werk ook wel ervaring met dikkere hydrauliekpijpen buigen, dat scheelt een hoop taz van waar je moet beginnen met een bocht en hoe het een en ander loopt etc; maar het is echt geen rocketscience, makkelijk zelf te doen.mrborrie;199561 schreef : Hey Anjo,
Wat voor tool heb je precies gebruik om de leidingen te maken. Ik laat momenteel voor de 140's best vaak nieuwe maken omdat ze na 40 jaar gewoon echt op zijn. Kost elke keer iets van +-15 euro dus niet de wereld.
Maar zie dat jij het gewoon op rol hebt liggen met de tools. heb je daar meer info over wellicht de moeite voor mij.
oh en PS zijn dat de PU bussen van Dai? bevallen ze? merk je verschil?
over de bussen; ik weet niet, de achterkant lijkt ietsje stijver maar het onderstel heb ik ook best "normaal" afgesteld; strak sturen maar geen stuiterbak, is dus wel lastig vergelijken naar de 340T; die heeft de polybushes in de bladveren (nog) niet maar wel koni geel bijna dichtgeschroefd en dubbele bladveren..
enige nadeel wat ik kan ontdekken is dat de montagebus door het rubber draait, ze maken dus een licht gepiep. ben benieuwd of dat nog beter wordt
het lullige is dat dit je een set achterwiellagers kost, dat maakt het wel wat bewerkelijker als de voorwielophanging maar toch blijft het leuk om te doen:)Mike07;199562 schreef : Ik heb me voorwielophanging ook helemaal netjes gespoten, maar nu ik deze achteras zie denk ik dat ik die ook maar is moet aanpakken.. Echt helemaal super!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ook nog een Mercedes Benz van een jaar of 30 oud gesleept a 1700kg, daar kan Erik meer over vertellen:humor:
net even met het leer bezig geweest, ik h?d een achterbank met hoofdsteunen en nu de hoes verruild voor een exemplaar z?nder hoofdsteunen (weer wat zeldzamer:D)
kleurt lekker dof door het TL licht, mja lag ook al even in de opslag. morgen of vanavond maar eens invetten!
- Wouter Borsje
- Premium lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Alexdepalex;200502 schreef : ...of uit z'n broek heeft gedaan.
Of uit zjin broek is gegaan..
@ Anjo: is dit de achterbank van V3M? Ben de naam van die gast vergeten, maar die elke 2 maanden een andere auto had terwijl hij er geen geld voor had :humor: Eerst die groene 340 en later die rode 360GLE hatch..
edit: VND / volvosneverdie
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dr is nog fatsoenlijk wat ruimte voor wat gevoelig plaatwerk achter de auto (motorkappen/deuren/voorschermen etc) dus ik denk dat ik m'n plaatwerkafdeling over ga verhuizen binnenkort.
en ja Toon, links naast het achterwiel staat je nieuwe achterbank:D