show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-11-2011 18:07 #892054 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
Lampje KVS..., hopelijk heeft je vader de kachel meteen op standje sauna gezet en is de kop nu niet krom...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 18:26 #892057 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
neuh valt denk ik wel mee, anders is ie gelukkig wel zo slim om 'm uit te zetten:D vaste koelvin helpt bij dit soort dingen gelukkig ook nog wel wat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 20:15 #892064 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's 1980 343 DL
Net mijn vingers afgelikt. Dit ziet er totaal super uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2011 12:24 #892083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
behalve dan de spettertjes roestwater op kleppendeksel/dynamo en wat half naar buiten hangende boutjes van de waterpomp... ziet het er inderdaad errrug gelikt uit :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 13:46 #892092 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ja f*cking roestwater, hele motor heb ik van binnen brandschoon gemaakt en heb alleen de interieurkachel overgeslagen; dat doe ik dus nooit meer...

vanmorgen gekeken; alle boutjes van de waterpomp zaten los. dus idd demonteren; nieuwe pakkingen ertussen en weer vastschroeven (dit keer met een drup loctite 243 op de boutjes)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 16:51 #892480 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
zo vanmiddag maar even het waterpompje vervangen..

alles los;


en alles weer vast:)


ook de voorpijppakking vervangen, ik had bij het opbouwen van dit motortje alleen nog maar een pakking voor een B14.0 en B14.1 liggen en had die verknipt (M8 bev vs M10 bev) om passend te maken, maar de doorlaatdiameter is ook te klein dus dat heeft die pakking niet lang volgehouden:D


nieuwe voor B14.2 en B14.4 erbij met de oude eronder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 19:55 #892498 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 1980 343 DL
:D

zal een leuke "rintintin" gegeven hebben :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2012 19:49 #902774 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
HELD!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2012 23:26 #902795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Mooi werk Anjo, ik ben nu erg benieuwd wat voor merk waterpomp je hebt gebruikt? En heb je misschien een foto van het schoepen rad gemaakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2012 13:54 #906744 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
drukdrukdruk op 't werk, was gelukkig eerder terug van een trip naar DL, in mei staat er 2x een apk (donkerblauwe340 en de 343) in de agenda dus vond dat het toch wel tijd werd om +100 charisma points te scoren als de auto op de brug staat voor de keuring.

besloot donderdagavond dus maar de achteras weer tevoorschijn te halen en de laatste dingen te doen voor die eronder gehangen kon worden. remleidingkjes gebogen; uit cunifer, stuk duurzamer als puur koper. leidingkje bovenop de as gelegd, ligt hij wat meer uit het zicht.



en gistermiddag maar aan de gang gegaan; 13:15 begonnen:)




de handremkabels waren een makkie! zowel demontage als montage. trommels eraf; klemmen van de veertjes weghalen, mechanisme opspannen; veer indrukken en plop ze lagen ernaast. de kabels weer monteren met de nieuwe voeringen; nieuwe trommels etc koste wat meer kracht maar ik had geen zin om in m'n vieze kloffie binnen de stelmoer te lossen:)

16:15 was ik het remsysteem aan het vullen en ontluchten, na het ontluchten wielen er weer op en de auto laten zakken; nou toen kwam de gigantische vloekpartij. ik had van tevoren de as compleet in elkaar gezet (schokdemperbevestigingsplaten, verlagingsblokken, veerbladen en de as) de veerbladen met de korte kant naar voren gelegd en eenmaal in elkaar de bouten ietsjes los laten zitten zodat er wat beweging was om te rommelen onder de auto; in 1x de as met wielen en al onder de auto gereden en monteren maar! ik vond het al zo gek dat de as niet netjes uitlijnde bij de boutgaten maar kreeg alsnog vrij makkelijk de bouten erin; anyway eenmaal op de grond kwam ik er dus achter waarom het niet lekker paste, het linker veerblad zat verkeerd om.


achteraf weet ik wel waarom, ik vond namelijk de bouten die ik in 1e instantie gepakt had net te lang en ben met het linker veerblad in de hand op zoek gegaan naar kortere bouten; in the process per ongeluk dus de veer verdraaid en niet meer bij stil gestaan bij de montage met de goede bouten.

16:45 kwam de portier om de zooi op slot te doen, dus kon niet nog even daar het veerblad verwisselen.

kon ondanks de verlaging nog net naar huis rijden, al het gewicht achter in de aanhanger gegooid zodat de kont van de auto iets gelift zou worden en toen bleef het wiel n?t vrij. ging parkeren zonder aanhanger en bij het achteruitrijden liep het wiel zelfs bijna helemaal vast:+ maargoed, auto staat voor de deur; als het eens ophoud met regenen de veer een halve slag draaien en dan is dit ook weer opgelost. dit is zo ongeveer de eerste grote blunder die ik in jaren gemaakt heb geloof ik:D

maar, dan heb je wel wat... iets dat iig matcht met de wielophanging aan de voorkant:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD