show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL alias "Streepje"
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-04-2009 08:53 #769151
door V300 register
Is een leuke om vanavond evt naar te kijken. (als ik puf heb en het droog is)
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
AvdAkker;98692 schreef : nee dat in het garagescene topic van niels
Is een leuke om vanavond evt naar te kijken. (als ik puf heb en het droog is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 10:48 #776081
door V300 register
Toch nog eens een keer kijken. Eens zien of het er deze week van komt. Tevens vraag ik me af hoe makkelijk het overloop slangetje bij de tank te vervangen is zonder brug. Is evt. tot de 1e afslag tanken voldoende om die slang te ontzien, of moet er echt 5l minder in dan vol?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-05-2009 11:30 #776086
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Overloop slangetjes en aan- en afvoer slangetjes zijn zonder brug vervangbaar. Ik haal meestal de tank (met heel weinig benzine) er ook af om hem rond te draaien en te checken of ie aan de bovenkant lek is. Tevens kun je dan de tank ontroesten, gronderen en in bijv. de kleur groen spuiten. Je zou er ook streepjes of lijntjes op kunnen zetten. Nieuwe slangklemmen is aan te raden. Tevens coating op klemmetjes spuiten wgs. roesten.
Y stukje onder de auto links van de vulslang is ff lastiger. Ik zou eerst daar grondig de boel schoonspuiten.
Y stukje onder de auto links van de vulslang is ff lastiger. Ik zou eerst daar grondig de boel schoonspuiten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 12:04 #776093
door V300 register
Kijk maar is in mijn Topic Jan, (
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4239&page=4
) ik heb het gedaan en het is allesbehalve moeilijk werk! De tank kan je makkelijk laten zitten als je de expansieslangen wil vervangen. De kleine aanvoerslangen op de vlotter is iets moeilijker, daarvoor moet de vario-kap eraf en moet je de slangen uit hun clips halen. Dat is natuurlijk makkelijker op een brug, maar moet ook doenbaar zijn op een stel goeie assteunen!
Gebruik wat zeepsop als glijmiddel om de slang door het rubber langs de koffer naar beneden te schuiven, werkt perfect!
Gebruik wat zeepsop als glijmiddel om de slang door het rubber langs de koffer naar beneden te schuiven, werkt perfect!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 13:35 #776106
door V300 register
Thanks, ik ga neuzen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 15:55 #776126
door V300 register
En als je vragen hebt, stuur maar mailtje of PB, dan help ik jou wel verder! Is echt een klusje van niets verder hoor! Gewoon wat geduld hebben, zorgen dat je de alle benodigheden klaar hebt liggen (slang van 12 mm is het moeilijkste te vinden) en dan heb je het er allemaal onder in minder dan een half uurtje!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 17:18 #776130
door V300 register
Bedankt, als ik weet wat ik moet hebben en waar ik moet zijn kan dat deze week nog wel. (voor donderdag, dan mag ie een eindje rijden, als ie niet zo vervelend is als vandaag)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-05-2009 17:56 #776132
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
en als je nou heel stiekem goed bezig gaat, doe je de brandstofslangen van lijntje ook gelijk ben je er in 1x vanaf:D
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 18:04 #776139
door V300 register
If it ain't broke, don't try to fix it. (zeker als je er de tijd niet voor hebt, trouwerij, 780's,...)
Maar de lastig verkrijgbare slangen gaan natuurlijk dubbel besteld worden. (zeker nu ik weet wat ik moet hebben)
Maar de lastig verkrijgbare slangen gaan natuurlijk dubbel besteld worden. (zeker nu ik weet wat ik moet hebben)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-05-2009 18:06 #776142
door V300 register
Je zou ervan versteld staan hoe slecht het er wel aantoe is! Mijne waren ook niet zo kapot tot ik ze vasthad! De benzine lekte gewoon met mondjesmaat door de slang, die stond gewoon permanent wat vochtig van de benzine!
En anders doe je het binnen een paar maanden alsnog omdat je stil bent gevallen!
En anders doe je het binnen een paar maanden alsnog omdat je stil bent gevallen!
Moderators: Mark Smeets