show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Streepje"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 12:16 #788508 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Ok, vandaag was Streepje aan de beurt voor d'r uitlaat ronde. Na een flinke tijd niet gelopen te hebben had het klokje toch genoeg uit de accu weten te trekken om het starten wat uitdagender te maken. Lijntje gestart, accu aankoppelen en ze starte wat beter. (houdt nog niet over). Na loskoppelen de lampen aan om te kijken of de accu wel geladen wordt (iets met ezel en steen... duur ding in dit geval) en dan op pad. Bij de lokale bandenpomp even de banden op 2.1 voor en 2.3 achter gezet en bij de Tango bij het vliegveld euro 98 erin gemikt. Gewoon vol tot de afslag en ze lekte nog wel een paar druppels, maar dat was het ook wel.

Op weg naar het werk hield ze inderdaad nog in bij vanuit stationair gas geven, maar de choke iets open hielp goed. (en dicht drukken bij wegrijden) Niet zoals het hoort, maar d'r kunnen voorzichtig wat kilometers mee gemaakt worden. Nakijken komt na de trouwerij wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 20:26 #788561 door V300 register
Hmmm, vandaag Streepje dus mee gehad na gisteren Lijntje. Helaas moet ik toegeven dat ze Lijntje, zeker technisch gezien, als meerdere moet erkennen.

Daar we toch moeten gaan opruimen in het wagenpark (Ja, 11 is te veel) gaan we kijken wanneer we de tijd kunnen nemen om te bepalen wat we nodig hebben om Lijntje langdurig op de weg te houden.

Beide op de weg houden gaat niet lukken en zal ik ook zeker niet proberen als ik daarmee een van de andere, nog zeldzamere (en leukere) wagens moet offeren, dus dan maar verstandig zijn en degene nemen die de meeste overlevingskansen heeft.

Zeker na alle swaps die Streepje heeft moeten doorstaan (vario door Erik naar ik heb begrepen en het blok door ons) voelt ze 'op'. :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2009 11:57 #795528 door V300 register
Streepje is vandaag de garage in geschoven en geschorst. De onderdelenvoorraad van Lijntje staat nu in elk geval droog.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2009 18:24 #795644 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Belastingvrije automaten zijn er nog niet overdadig. Daar zit wellicht een kans.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 19:53 #817449 door V300 register
Ok, het nog openstaande deel hebben we maar geschat en in overleg overgemaakt. Nu nog het wiel wisselen zodat Erik z'n goede band weer terug heeft en de koplampwisserarmpjes (3x woordwaarde) oppikken.

Vandaag, tijdens de carb cursus wat idee?n opgedaan waardoor ik een idee heb waar te zoeken en we zien weer wat mogelijkheden voor Streepje. Tevens nog even met Freddy gekletst en die heeft een duitse Club staan, met defecte 5 bak. Laten we die nu net niet nodig hebben, maar er zitten wel bruikbare onderdelen aan. Met een beetje geluk genoeg om zowel Streepje als Lijntje wat op te kalefateren zonder een van beide te offeren.

Er wordt nog aan alle kanten gekeken naar mogelijkheden om Streepje op de weg te krijgen... wordt vervolgd...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 20:19 #817826 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
De 5-bak van die duitse is wel goed, alleen de torque-tube aan de koppelingszijde is dol(Joost R kent dit probleem)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 21:54 #817849 door V300 register
Hey, laat dat... Streepje d'r onderdelen voorraad als prima repareerbaar betitelen... (Zou niet de eerste keer zijn, zo zijn we aan Lijntje gekomen ;) )
Ons gaat het voornamelijk om het interieur, het plaatwerk en het blok. Dit interieur en deze lak zie je niet veel helaas.

Overigens schijnen de sleutels er niet bij te zitten... rijdt wel lastig.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 22:06 #817856 door Laurens Post

huysmans;134185 schreef : Hey, laat dat... Streepje d'r onderdelen voorraad als prima repareerbaar betitelen... (Zou niet de eerste keer zijn, zo zijn we aan Lijntje gekomen ;) )
Ons gaat het voornamelijk om het interieur, het plaatwerk en het blok. Dit interieur en deze lak zie je niet veel helaas.

Overigens schijnen de sleutels er niet bij te zitten... rijdt wel lastig.

Ik weet wel zeker dat er geen sleutels bij zijn. Heb de auto al mogen bewonderen. Ik zat te twijfelen of ik die zou kopen als de 850 verkocht is. Maar aangezien er geen sleutels bij zijn. En geen nederlands kenteken, zie ik voorlopig nog van de koop af.

Al heb ik wel belang bij de 5-bak

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 22:12 #817859 door V300 register
:) Ik hou het in gedachten. Ik weet wat we voor de wagen kunnen bieden en hebben dat ook geboden. Het zou leuk zijn als ie zo minimaal1 of zelfs meer wagens op de weg kan houden. (en met een goed interieur, bij Lijntje steekt er staal achter uit de bestuurderszittingbekleding)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 22:32 #817863 door Laurens Post
Ik kan je wel vertellen dat interieur is perfect. En het plaatwerk is ook schitterend

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC