- Berichten: 4
360GLT 3drs
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Geen reparatie- of adviespunten, zelfs niet wat betreft roest. Op naar het jubileum!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Oorzaak: groen uitgeslagen contacten van de rotor en verdeelkap. Beide kon ik ter plaatse
schoonkrabben en toen startte hij weer. Heb mijn bestemming kunnen bereiken.
Vandaag e.e.a. goed schoongemaakt met de Dremel. Niet het aantal kilometers van deze
onderdelen, maar de leeftijd en het feit dat de auto buiten staat, zullen er debet aan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Fijn dat je de oorzaak in ieder geval snel had gevonden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;242169 schreef : Op 5-8-2016 heeft de GLT me laten staan. Ineens stilgevallen, zonder vooraankondiging.
Oorzaak: groen uitgeslagen contacten van de rotor en verdeelkap.
Ik heb dit met de 360 injectie ook wel eens meegemaakt en uiteindelijk bleek het toch de zekering van de brandstofpomp te zijn. Hoewel de oplossing langs de weg meestal ff morellen met de bougiekabels was, kwam pas later aan het licht dat het kennelijk op toeval berustte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
brandstofpomp laten draaien zonder contact aan. Bosch stuurrelais verwijderen en
contact 30 en 87b doorverbinden met een draadje. Dan moet je de pomp horen zoemen.
En in dit geval deed ie dat. Toen gecheckt of er een luchtslang los was gekomen.
Bleek niet het geval. Bougiekabels een voor een eraf en erop. Nog steeds niet starten.
Verdeelkap en rotor eraf gehaald; bleken de contacten groen uitgeslagen te zijn.
Schoonkrabben en toen liep hij weer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Net voor de garage sloeg hij af. Niet meer aan de praat te krijgen.
Na stap voor stap uitwisselen van onderdelen en doormeten van de BPD-sensor,
bleek het Bosch stuurrelais de boosdoener. De eerste keer dat ik een 360 heb met
een defect stuurrelais. Dit is toevallig wel de oudste. Zo'n 30 jaar. Zou Bosch zijn
onderdelen op een levensduur van 30 jaar uitgelegd hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.