360GLT 3drs
- V300 register
- Verbannen
De auto is na een frontschade lange tijd gestald geweest.
Ik heb vanmiddag een paar uurtjes gesleuteld en gepoetst.
Ik heb nog veel meer foto's maar ik mag maar een beperkt
aantal bijlages plaatsen.
De gekneusde voorbumper is rijp voor de sloop.
Dat gold ook voor de rechter koplamp.
De spatborden zijn wonder boven wonder onbeschadigd.
Ik heb alle benodigde onderdelen, behalve een gave
bumper in de juiste kleur. Wie helpt mij hieraan?
De oude platen (grote letters) zitten er nog op.
Ook het deel 3 zit nog achter de ruit.
Met een verse akku was er leven in de brouwerij, maar de motor
sloeg niet aan. Nader onderzoek wees uit dat de brandstofpomp
het begeven heeft.
De distributieriem is voor het laatst vervangen in 1994, dus eerst
maar eens distributieriem+spanrol, nieuwe waterpomp+riemen,
olie+filters en koelvloeistof doen.
Ook de remmen nakijken en de vloeistof vervangen, misschien ook
de slangen, want die zullen wel uitgedroogd zijn.
Het interieur is zeer netjes.
De auto heeft 169.010km gelopen. Hij is van 1986.
Er ligt een B200 in zonder EGR en Pulsair en met chromen olievuldop.
Nieuwe kachelbediening en recirculatie.
Open dak met zonnekap, beetje roest aan de randen.
Het verbaasde me wat een knappe auto er stond alleen al na een
grondige poetsbeurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar mooi dat ie verder helemaal goed is! Zulke vind je dan niet veel meer :uh-uhh:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Je kunt je foto's uploaden bij imageschack of photobucket, dan kun je onbeperkt foto's toevoegen in je bericht door de "afbeelding" knop te gebruiken.Fran?ois;29746 schreef : Ik heb nog veel meer foto's maar ik mag maar een beperkt aantal bijlages plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Na vervangen van de benzinepomp en het aflaten van de vergumde benzine,
sloeg ie meteen aan. Klonk als een race-wagen, de einddemper is zo lek als
een mandje. Ik denk dat ik de complete uitlaat vervang.
Alles verwijderen en netjes terug opbouwen, dat lijkt me het beste.
Gelukkig had ik kort tevoren een grote bus WD40 gekocht bij RustBuster.
Anders was het niet gelukt, denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nieuwe klemmen gebruikt. Qua roest valt de onderkant heel erg mee.
De S-bocht na de middendemper en de einddemper heb ik verwijderd.
Beter gezegd, heeft zichzelf verwijderd, zo roestig was dat ding.
Het stukje slang van het ronde, doorzichtige plastic voorraadvaatje naar
de pomp, is inwendig versterkt. Bij de automaterialenzaak hadden ze me
inferieure zooi gegeven, met versterkte buitenmantel. Die raakt beschadigd
als je het stukje afzaagt, gevolg is dat de slang inscheurt bij montage op
de pomp. Er is namelijk nogal wat kracht voor nodig om dat stukje er ver
genoeg op te krijgen. Bij een technische groothandel hadden ze gelukkig wel
de juiste slang (Gates). Het stukje van de pomp naar de kunststof benzine-
leiding is dunner en niet inwendig versterkt. Ook hier is er veel kracht nodig
om een goede verbinding te krijgen.
Toen maar even testen met een draadje.
Pomp deed niets. Oei, kontakten verwisseld.
Pomp deed nog steeds niets. Contactspray in het relais en de aansluitingen
en starten en meteen lopen.
Wat een kabaal in de garage als de uitlaat na de middendemper ophoudt.
Verder had ik de deuropener aan de binnenzijde links vervangen.
De nokjes waren afgebroken.
Voor wat betreft einddemper; kan ik de einddemper van een diesel erop zetten?
Scheelt weer een paar PK, en het is niet zo'n gehannes, omdat je meer
ruimte hebt. Iemand hier ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat betekent, vanaf de S-bocht, na de middendemper.
Voorpijp en middendemper waren te goed om zomaar weg te gooien.
De S-bocht na de middendemper en originele einddempers, zijn al
bijna niet meer te krijgen. De twee pijpjes die er nog waren, heb ik
maar meteen gekocht, en dan heb je dus de oplossing met een apart
eindpijpje dat je netjes af moet stellen.
Hij klonk wel meteen goed, de buren zullen blij zijn.
Verder een beurtje met luchtfilter, olie, oliefilter en bougies.
Nu de distributieriem en spanrol nog. Daarna remmen nakijken.
Tot mijn grote schrik zag ik na controle sporen van koelwater.
Bleek langs de slang die van het thermostaathuis naar de radiateur gaat,
te komen. De slangenklem was van rottigheid gesprongen.
Nieuwe klem erop en klaar. Voor hetzelfde geld is het de pomp en dan
had ik meer werk gehad. Maar na afstellen bleek de motor er ineens mee
op te houden. Ik vreesde voor de brandstofpomp, maar de eerstvolgende
startpoging verraadde de weigerende accu. Kan eigenlijk ook niet anders,
die was al tweedehands en werd uitsluitend misbruikt voor koude start
en werd dus niet bijgeladen. Die hangt dus nu aan de acculader.
Volgende week gaat hij naar de spuiter, die de neus onder handen neemt.
Tevens wordt dan een voorbumper in de juiste kleur gespoten.
De roestige motorkap wordt vervangen door een gaaf exemplaar uit de
voorraad van Jack van den Bergh.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.