Het WEBSITE update topic!
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Albert1;253623 schreef : Alles overzetten wordt hem niet snap ik. Is het geen idee om gewoon het oude te laten bestaan en te bevriezen. Dus dat het alleen kan worden gezien maar niet meer aangepast. Hiermee wordt er een boel werk bespaard en gaat de info toch niet verloren.
In eerste instantie leek het mij niet wenselijk, door het voorbeeld wat Anjo noemde.
Maar omdat we hier wel een (h)echte club zijn en niet een constant veranderend groepje zonder vaste standplaats zoals de mensen die op v3m zitten/zaten, denk ik dat het wel goed komt. De club website wijst de mensen immers als een basis in de goede richting.
Ik ben voorstander van een goed open source pakket, zoals wat ik had gelinkt (fluxbb), financieel gunstig voor de club omdat er dan verder geen licentie kosten aan vast zitten in de toekomst en aangezien ze daar ook een developer forum hebben is er ook gratis technische support.
Verder ken ik persoonlijk iemand die met succes een klein forum heeft opgezet met dit pakket en het werkt echt als een tierelier.
- Niene Boeijen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Laat het maar weten
- V300 register
- Verbannen
fluxbb.org/forums/viewforum.php?id=13 hier zijn wat voorbeelden te zien van FluxBB.
En hier wat voorbeelden van phpBB: www.phpbb.com/showcase/all/?sid=e7bce85e...55c5f0cbcab9e378843c
- V300 register
- Verbannen
Dit vind ik dus een mooi element op een website, met van die filmpjes als achtergrond. En dat je ook nog tussen andere filmpjes kan kiezen links en rechts.
En dan overal een ander type 300, alleen moeten we de filmpjes nog maken (of oude reclame's zoeken). Of foto's in plaats van filmpjes...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Een kijkje in de keuken van iemand anders kan interessant zijn om te helpen met onze vragen. Een van de grootste forums op gebied van voertuigen is Motor Forum. Zij zijn volgens mij verschillende keren gemigreerd en draaien nu op Xenforo 2. Geen idee hoeveel maatwerk zij hebben moeten doen maar de 'look and feel' van dat forum is echt van deze tijd. Xenforo 2 heeft een import functionaliteit die Vbullitin 3.6 tot 5.3 ondersteund (dit forum draait op v3.8.9 volgens mij). na wat zoekwerk via Google zie ik verschillende succesvolle migraties vanaf Vbullitin met behoud van de DB.
Wat ik vooral wil zeggen is dat we zouden kunnen overwegen contact te zoeken met een externe admin om informatie in te winnen. Ik zou kijken naar de 'grote spelers' (zoals MF) in dezelfde niche. Zij hebben zichzelf dezelfde vragen gesteld en hebben vergelijkbare gebruikers met dito wensen en verwachtingen.
Xenforo 2 manual importing
Migratie vanaf Vbullitin 3.8
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Hier een heel mooi voorbeeld (vind ik):
www.porscheclub928.nl/