Het WEBSITE update topic!
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[/I][/I]NieneB;253469 schreef : Bedankt Cas!
Om maar meteen antwoord te geven:
Ja dit is de demo server en daarom traag. Ik had dit al gemeld en MEO heeft aangegeven dat de uiteindelijke server sneller is. Dus laten we daar even op wachten tot de definitieve pagina live is.
Goed dat je dat al had gezien is ook een groot verschil!
Dan staat de website ook meteen in https.
Nice!
Persoonlijk vind ik het gebruik van Google Analytics niet erg fijn. Je verplicht bezoekers van jouw website informatie door te geven aan Google. Wat willen we er mee winnen als we meer inzicht hebben in onze gebruikers? Dit doel moet voorop staan willen we iets dergelijks implementeren denk ik. Niet alleen maar doen omdat het kan.
Het blijkt niet uit mijn eerdere post maar zelf ben ik (ook) geen groot fan van Google en de manier waarop ze met data omgaan. De vraag is inderdaad wat de meerwaarde van GA is voor een site als deze. Dat heeft wat mij betreft te maken met vindbaarheid, en vooral hoe belangrijk vinden we het dat de site goed gevonden kan worden?
De centrale vraag is dan eigenlijk: voor wie maak je de website en waarom? Bijvoorbeeld om huidige leden te informeren, potentiele leden te enthousiasmeren of niet leden te voorzien van technische informatie. Ik kan me voorstellen dat het antwoord een combinatie is van het bovenstaande.
We kunnen er niet omheen dat Google veruit markleider is als zoekmachine en het merendeel van organisch zoekverkeer via Google zal komen.
Als je wilt dat een site goed gevonden wordt is het handig om te weten wat je bezoekers doen op je website. Om daarmee bijvoorbeeld de content beter af te kunnen stemmen met het zoekverkeer. GA is een handige tool om dat relatief eenvoudig te doen en zou daarom overwogen kunnen worden. Het morele aspect wat je noemt zou ik persoonlijk niet zo'n problemen vinden gezien de club geen commercieel belang heeft.
MEO heeft op mijn advies de SEO toegevoegd aan de pagina's. Ik hoor graag hoe we die nog verder zouden kunnen verbeteren? Dus goed punt!
SEO is een vak op zich maar wat voor mij goed heeft gewerkt is o.a.:
- Zorgen dat we 'scoren' op de juiste keywords. Dat zijn woorden waar mensen op zoeken in de zoekmachine. Google probeert de sites met de 'beste' content bovenaan te plaatsen. Keyword onderzoekje kun je bijvoorbeeld doen via: keywordtool.io/search/keywords/google/21...guage=nl#suggestions
- Zorgen dat de metatags kloppen. Er zijn verschillende soort tags maar kort samengevat zijn ze een soort label voor je website of pagina. Op dat label staat in een paar woorden waar de pagina over gaat. Zie het als een online post-it.
- Content management. Dat is o.a. alle bemanningen van tekstblokken en afbeelding gelijk trekken en zorgen voor reguliere content updates.
- Vergroot de 'linkwaarde' door naar externe (hoog gerankte) pagina's te linken maar vooral te proberen om 'goede' pagina's naar jou te laten linken.
- Zorg voor een goede laadsnelheid en houd de website responsiee voor verschillende devices.
Bovenstaande kan veel werk zijn als je het allemaal achteraf moet doen. Eigenlijk veel makkelijker om het direct mee te nemen wanneer de website gebouwd wordt. Een paar uurtje de koppen bij elkaar steken en je komt een heel eind denk ik.
- V300 register
- Verbannen
"Het morele aspect wat je noemt zou ik persoonlijk niet zo'n problemen vinden gezien de club geen commercieel belang heeft. "
Ik vind dat een moreel aspect altijd telt, juist wel bij een vereniging.
Of doel je hier dan mee op het GVA en dat dit misschien alleen voor bedrijven geldt?
Moreel aspect is niet of iets legaal of illegaal is wat mij betreft, ik vind het ethisch niet verantwoord om google of welke partij dan ook allerlei informatie te voeren met behulp van een vereniging.
Ik denk dat de meeste potentiële leden via andere leden (mond op mond reclame) binnen komen, al is het via een evenement of een folder, niet zozeer "lone wolves" die via een google zoekopdracht binnen komen.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen en wil inzetten op groei dan zou ik voorstellen dat we eerst een marktonderzoek laten doen door een bureau. Het kan zomaar zijn dat de grootste doelgroep niet eens weet hoe een ipad werkt om maar een voorbeeld te noemen, of dat ze bijv. alleen maar op instagram zitten.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik moet nog best wel een aantal auto's invoeren.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;253505 schreef : Ik denk dat de meeste potentiële leden via andere leden (mond op mond reclame) binnen komen, al is het via een evenement of een folder, niet zozeer "lone wolves" die via een google zoekopdracht binnen komen.
Ik vraag me af, hoe moet iemand die nog niet bekend is met de club dan mond op mond reclame krijgen van haar leden?
Mensen kopen een auto, of hebben interesse om er een te kopen, en gaan googelen waar ze op moeten letten of waar ze onderdelen vandaan kunnen halen. Daar ligt ook het bestaansrecht van verschillende onderdelenleveranciers; als hun website niet gevonden wordt kunnen ze het schudden.
Ik zou het heel onverstandig vinden om als club die enorme doelgroep bewust te negeren.
Heel vaak zie je dat leden wel binnen komen via andere leden, maar dat is dan heel vaak naar aanleiding van reclame of contact vanuit het forum.
VolvoDordt;253510 schreef : Ik neem toch aan, dat de enthousiaste clubleden zelf de prachtige how-to's gaan ''verplaatsen''? Een aantal van deze zijn de foto's bijvoorbeeld al van uit de lucht, of zijn er nieuwe dingen of manieren ontdekt/bedacht. Een mooi moment om ze opnieuw te plaatsen en de puntjes op de i te zetten.
Volgens mij heb ik de how-to's van mijn hand zelfs grotendeels in een Word document staan. Die zouden zo in het ledenmenu o.i.d. gezet kunnen worden.
Om alles op het forum te herschrijven met het risico dat dat over een half jaar weer opnieuw kan omdat een foto-uploadsite alles er af knikkert vind ik dan weer een beetje jammer eigenlijk.
VolvoDordt;253511 schreef : Wel vroeg ik me af, word het huidige clubregister met de auto's overgenomen? Of moeten we al de auto's opnieuw invoeren? Opzich ben ik daar wel voorstander van want zoals ook op de ALV dit jaar over gediscussieerd werd, er zijn vele spookauto's die al jaren niet meer op kenteken staan.
Ik moet nog best wel een aantal auto's invoeren.
Een ander ideetje daarvoor; alles laten staan en met een paar man een middag kentekens natrekken?
Als een auto gedemonteerd staat kan het vinkje "in het clubregister" sowieso uitgezet worden. Als een auto na het toevoegen aan het clubregister is overgeschreven op een andere eigenaar ook.
Voor de auto's waar "in het clubregister" niet staat aangevinkt boeit het niet zoveel. Dat zijn auto's die mensen hebben gehad maar niet meer in bezit zijn. Leuk om te zien, maar telt niet meer mee.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Dat is denk ik wel een wezenlijk groot probleem, als je het vergelijk maakt naar het volvo300mania forum was dat ook een relatief levendig forum, totdat de admin uit het niets het forum een week of 8 uit de lucht haalde voor een update; in die tijd zijn alle engelsen overgeswitcht naar de facebook groep en dat is heel leuk, totdat je merkt dat er elke week dezelfde vragen gesteld worden en de zoekfunctie in zo'n FB groep niet werkt/niet bestaat. Het V3M forum ondertussen, moet het doen met ±2 posts per maand..Kevin;253484 schreef : Forum (oude zal worden bewaard) migreren naar de nieuwe omgeving is niet mogelijk. Binnenkort zitten een aantal leden die betrokken zijn of zijn geweest bij de website een keer bij elkaar om te kijken hoe we dat kunnen aanvliegen.
Indien je alle posts/info van het huidige forum niet kan migreren naar het nieuwe, verdwijnt in weze je zoekhistorie/functie; een oud forum archiveren is leuk, maar in oude data terugzoeken is iets wat iedereen overslaat. (het oude-oude forum (ja er was er ook een voor deze) gebruikt ook niemand meer)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid