Het WEBSITE update topic!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2019 14:12 #980938 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het WEBSITE update topic!
Ik vind de witte letters en als ik scroll de donkere letters in de menuutjes niet goed overkomen. Het heeft met het contrast oid. te maken. De witte letters in de onderbalk komen wel goed uit. Verder ziet het er goed uit. Om het dynamisch te maken kun je de titelauto elke maand wisselen. Zo kunnen de auto's van alle clubleden een keertje in het zonnetje komen te staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2019 14:53 #980940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het WEBSITE update topic!
Ik vind het contrast ook niet goed, her en der komt het nog niet goed over.

En dat het zo naar beneden scrollt met allemaal verschillende plaatjes, dat zie je vaker bij hippe websites en het is denk ik de kunst om dat op een goede duidelijke manier toe te passen.
Niet lang geleden was het "Parallax scroll" effect in, dan scrollde je naar beneden maar ging af en toe het beeld naar boven of kwam er wat anders in beeld. Dit kan voor de gemiddelde gebruiker wel onduidelijk zijn.
Dat je in het begin een groot plaatje ziet, je ziet soms ook dat er een filmpje is in plaats van een plaatje. Dat lijkt mij ook wel heel mooi.

Ik zie ook "Oud forum" staan, ik hoop wel dat dit forum kan blijven bestaan en dat we niet alles kwijt zijn straks, maar dat we bepaalde subfora kunnen overzetten naar het nieuwe, bijvoorbeeld de handleidingen die gemaakt zijn voor het sleutelen.
Op een sleuteldag kunnen we ook best een handleiding maken, vele handen maken immers licht werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2019 17:23 #980941 door V300 register
Daar is hij dan! Op het eerste zicht erg mooi. Straks eens even verder kijken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2019 11:26 #980955 door V300 register
Fraai! Sluit me aan bij Cas.

• Niene Boeijen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2019 13:47 #980957 door Niene Boeijen
Beantwoord door Niene Boeijen in topic Het WEBSITE update topic!
Bedankt Cas!

Om maar meteen antwoord te geven:

• Ja dit is de demo server en daarom traag. Ik had dit al gemeld en MEO heeft aangegeven dat de uiteindelijke server sneller is. Dus laten we daar even op wachten tot de definitieve pagina live is.
  • Dan staat de website ook meteen in https.
  • Persoonlijk vind ik het gebruik van Google analytics niet erg fijn. Je verplicht bezoekers van jouw website informatie door te geven aan Google. Wat willen we er mee winnen als we meer inzicht hebben in onze gebruikers? Dit doel moet voorop staan willen we iets dergelijks implementeren denk ik. Niet alleen maar doen omdat het kan.
  • MEO heeft op mijn advies de SEO toegevoegd aan de pagina's. Ik hoor graag hoe we die nog verder zouden kunnen verbeteren? Dus goed punt!

Cas340;253444 schreef : Ik ben geen expert op het gebied van websites in algemene zin maar ben betrokken geweest in het ontwerpen commerciële webshops. Een aantal opmerkingen ter overweging:

• Site is mooi responsive op verschillende devices! Sitespeed is matig maar dat komt waarschijnlijk omdat hij op een testserver van MEO draait. Responsetijd van de oude website is namelijk veel beter (0,3 t.o.v. 2+ sec).
  • Hebben jullie overwogen de nieuwe website te migreren naar https? Gezien de functie van de website misschien niet zo belangrijk maar als er dan toch een nieuwe site komt is dat misschien een kleine stap. Juist indexeren van de sitemap via Google Search Console zou ik zeker doen.
  • Ik zie geen Google Analytics (GA) tag in de source code. Misschien wordt er gebruik gemaakt van Google Tag Manager maar ik verwacht van niet. Een GA account aanmaken en tracking snippet toevoegen stelt niets voor en zorgt voor een hoop info over hoe de website wordt gebruikt.
  • Is de vindbaarheid van de 300 site een prioriteit? Zo ja dan zou ik overwegen een zoekwoordenonderzoek te doen en wat SEO-optimalisatie door te voeren. De bestaande website is op termen als Volvo 340 en Volvo 360 erg slecht vindbaar (komt vooral door webshops voor auto-onderdelen die op mega veel keywords proberen te scoren). Dat klinkt misschien als veel werk maar een aantal simpele aanpassingen hebben vaak al effect.

Groet Cas

• Niene Boeijen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2019 13:50 #980958 door Niene Boeijen
Beantwoord door Niene Boeijen in topic Het WEBSITE update topic!
Bedankt Erik.

Er is inderdaad nog wat raars aan de hand met de witte/grijze letters in de menubalk. Goed gezien. Ik neem het mee.

Leuk idee over de foto wisselen. De foto wisselt nu elke keer als je de pagina opnieuw laadt. Momenteel staan er nog maar 3 foto's maar deze moeten zeker aangevuld gaan worden!

Erik;253448 schreef : Ik vind de witte letters en als ik scroll de donkere letters in de menuutjes niet goed overkomen. Het heeft met het contrast oid. te maken. De witte letters in de onderbalk komen wel goed uit. Verder ziet het er goed uit. Om het dynamisch te maken kun je de titelauto elke maand wisselen. Zo kunnen de auto's van alle clubleden een keertje in het zonnetje komen te staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2019 16:56 #980960 door V300 register

NieneB;253469 schreef :

• Persoonlijk vind ik het gebruik van Google analytics niet erg fijn. Je verplicht bezoekers van jouw website informatie door te geven aan Google. Wat willen we er mee winnen als we meer inzicht hebben in onze gebruikers? Dit doel moet voorop staan willen we iets dergelijks implementeren denk ik. Niet alleen maar doen omdat het kan.

Ik ben het hier roerend mee eens en gebruik sinds jaar en dag duckduckgo, wat erg fijn is door de ingebouwde "bangs". Als ik iets op google maps (!maps toevoegen aan zoekopdracht) wil vinden of op google wil zoeken kan dat ook (!g toevoegen aan zoekopdracht), maar zo blijft de marktwerking gelukkig nog wel gehanteerd. Een monopolie moeten we nooit willen en dus vind ik het zelfs een slechte zaak dat woorden zoals "googlen" in een woordenboek komen te staan...
Dit soort dingen komen tevens de snelheid van een website niet ten goede.
Met een computer kan je gelukkig alles blokkeren, maar op andere apparaten wordt het lastiger.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
06-03-2019 20:31 #980965 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het WEBSITE update topic!
Wow, dat ziet er gelikt uit, complimenten!

Ik neem aam dat de forum-content gemigreerd wordt, zodat alles (incl historie) op de nieuwe plek terecht gaat komen?

Verder nog een vraag/suggestie: is het forum straks ook middels forum-apps als Tap=a-talk beschikbaar? Ik merk dat het me helpt om actief te zijn op een forum. Het zou dus een mooie meerwaarde kunnen zijn.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2019 11:01 #980972 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het WEBSITE update topic!
Forum (oude zal worden bewaard) migreren naar de nieuwe omgeving is niet mogelijk. Binnenkort zitten een aantal leden die betrokken zijn of zijn geweest bij de website een keer bij elkaar om te kijken hoe we dat kunnen aanvliegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2019 17:00 #980977 door V300 register

Kevin;253484 schreef : Forum (oude zal worden bewaard) migreren naar de nieuwe omgeving is niet mogelijk. Binnenkort zitten een aantal leden die betrokken zijn of zijn geweest bij de website een keer bij elkaar om te kijken hoe we dat kunnen aanvliegen.

Ik verwacht ook wel dat het allemaal handwerk wordt, maar dat kunnen we ook als een kans zien om eens mooi op te ruimen en netjes te maken.

Je kan je afvragen of een mooie HOWTO op het forum ook overgezet kan worden naar een andere afdeling op de website, wat net wat mooier kan dan in een forum post.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC