Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Ook de diesel geprobeerd. De pomp, pompt niets. Ik denk dat die al overleden is. Ik was al van plan die shit zonnebloemolie uit de tank te halen en ook de tank met diesel af te tanken. Helaas heeft deze pomp het maar een paar kilometer uitgehouden. Zelfs dietyl hielp niet Misschien helpt afwasmiddel??
- V300 register
- Verbannen
- J. Ruiter
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Erik;96210 schreef : Ook de diesel geprobeerd. De pomp, pompt niets. Ik denk dat die al overleden is. Ik was al van plan die shit zonnebloemolie uit de tank te halen en ook de tank met diesel af te tanken. Helaas heeft deze pomp het maar een paar kilometer uitgehouden. Zelfs dietyl hielp niet Misschien helpt afwasmiddel??
om wat voor dieselauto gaat dat eigenlijk?
om te testen of de pomp het doet kun je de leidingen naar de injectoren wat losdraaien en vervolgens starten om het systeem te ontluchten (en zodra je diesel daar hebt de leidingen dichtdraaien). wat ook kan is dat er een brandstofleiding los zit en de pomp hierop lucht aanzuigt
- Mark Smeets
- Moderator
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
dat krijg je dus bijna nergens mee weg. Thinner? Zowieso de pomp uitbouwen en in een bak schone diesel leggen om in te weken.
De rest van het systeem bevat buiten de dieselpomp en injectoren amper gevoelige componenten. Dat kun je best proberen in afwasmiddel, gootsteenontstopper, etc.
(gootsteen ontstopper werkt "redelijk" goed omdat het werkt als afbijtmiddel op lak)
- J. Ruiter
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid