Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2009 11:44 #770761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Erik;99496 schreef : Gisteren een kwamen er twee jonge mannen uit Tilburg aangereden met werkelijk een prachtige GLT. Heel verheugend was de zorg die ze voor de auto hebben.
De deur waar linksonder roest in zit en waar de stootstrip niet goed van was, wilden ze absoluut vervangen door een beter exemplaar in de kleur 219. Die had ik liggen. Daarnaast zaten er krassen op het raam. Daar wilden ze ook niet meer rond blijven rijden.
Wat was ik blij dat deze mannen met zorg en liefde deze bijzondere en zeldzame GLT gaan onderhouden. Ik hoop dat ze zich hier nog komen voorstellen met foto's en dat ze het waard vinden om clublid te worden.

De GLT is zeker het bewonderen waard.

Waar in Tilburg?? Effe langs rijden om mijn vrouw weer meer te overtuigen tot het kopen van een 300...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 12:46 #770765 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Ik weet niet waar ze wonen. Misschien dat ze zich nog op het forum melden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 19:34 #775774 door E. van Oostveen
Totaal van slag ben ik vandaag uit Landhorst gekomen. De boer kwam mededelen dat ik paden in mijn werkplaats moet maken en dat alles van zolder af moet. Als reden gaf hij brandveiligheid en het repareren van TL-armateur op. De verzekering zou dit eisen. Anders zouden ze het na dertig jaar niet meer willen verzekeren. Verder zou de AID of AED langs zijn geweest en iets met accu's op te merken hebben. Voor juni moet het gedaan zijn, anders gaat de stroom er af.

Ik vind het maar een raar verhaal. Het enig wat ik kan doen is wat meer ruimte proberen te maken. Iets maar ik geruime tijd mee bezig ben. Dat betekend dat ik auto's moet gaan slopen en gaan afmaken. En tevens moeten er een paar stellingen komen.

Ik hoop niet dat de boer mij op deze manier probeert te dwingen om spullen weg te gooien. Alles wat nu nog te veel lijkt komt eens te kort. Zo is plastic voor de 343 al moeilijk te krijgen. Dat zal in de toekomst voor de 340 ook gelden (plastic verdroogt en breekt). Dat zou wel triest zijn.

Ik heb hem gevraagd de voorwaarden op papier te zetten, zodat ik weet welke maten van doorgang (in een gehuurde ruimte) van toepassing zijn. Dit wilde hij niet doen.

Weten jullie iets van verzekeringsvoorwaarden? Hij wilde zelf de verzekeringsmaatschappij niet noemen. Kan ik daar achter komen?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 20:52 #775789 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Oei, dat klinkt niet zo goed. Ik weet nu ook hoe vol het daar staat en meer ruimte creeeren is behoorlijk lastig.Vreemd dat hij het niet op papier heeft staan, want de verzekeringsmaatschappij/brandweer heeft daar als het goed is duidelijke richtlijnen voor. (op papier)
Als het moet kan ik hier wel enkele flinke dozen met klein spul (tijdelijk) opslaan, maar dat lijkt me een druppel op de gloeiende plaat.Als ik mijn auto kom halen moet een middagje flink ruimen en/of slopen ook wel in te passen zijn. (heb je de foto's al van je telefoon af?)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 21:10 #775797 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Erik,

Eigenlijk snap ik die boer totaal niet. Hij eist dat je aan zijn wensen voldoet, maar weigert het op papier te zetten zodat jij een duidelijk overzicht hebt.

Hoe groot moeten die gangpaden zijn?

En wat heeft de brandweer in hemelsnaam te maken met priv?bezit? Die schuur is toch eigendom van de boer en geen publiek, opengesteld bedrijf?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2009 21:16 #775800 door V300 register
Maar wel een verhuurde locatie, de boer is dus verantwoordelijk voor de brandveiligheid van jouw deel van de schuur, en dan ziet hij dus liever jouw schuur opgeruimd dan zijn premie flink stijgen. Erg lullig, maar het is wel waar.

Je zult toch eerst de bepalingen zwart op wit moeten krijgen. Het is zijn verantwoordelijkheid, dus als jij moet opruimen moet hij maar zeggen wat er opgeruimd moet worden. Als je dat op papier hebt kun je weinig anders doen dan opruimen.

Als hij niets op papier wil zetten wordt het denk ik een spelletje heen-en-weer, jij hebt gelijk maar hij kan de stroom er af halen. Maar daar moet je voorlopig nog maar niet aan denken...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 21:16 #775801 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Dat is waar.

Uiteindelijk heeft de boer het laatste woord, dus opruimen is de enige mogelijkheid denk ik...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 21:17 #775802 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
erg raar verhaal ja, zeker omdat je er al zo lang zit.

ik zou eerst officieel papierwerk afwachten voordat ik wat veranderde.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2009 21:22 #775803 door E. van Oostveen
De schuur valt onder een bedrijf Jordans-Donkers. Wellicht is dat iets wat er mee te maken heeft? Maar toch is het raar. Ik zit er al meer dan 10 jaar en het enige wat steeds langs is geweest is de brandweer. Deze heeft alleen gevraagd om blusapparatuur (er staat overal een blusapparaat en het ontkoppelen van accu's. Maar ook daar moet ik de boer maar in geloven.

Op de vraag dat ik er bij wil zijn als die mensen komen, omdat ik niet wil dat er dadelijk een onverklaarbare beschadiging op de auto's zit. De boer antwoorde dat het nette mensen waren. Volgens mij heb ik recht om er bij te zijn. Immers als er iets mist of beschadigd naderhand kan ik het nooit bewijzen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2009 21:23 #775804 door V300 register
Het is inderdaad een raar verhaal. Opzich begrijpelijk van die boer, maar hij brengt het wel erg bot vind ik.
Bij mij thuis in Wijk bij Duurstede heb ik hetzelfde gehad. Ook een boer die al jaren alles toelaat. Op een gegeven moment kwam er pandcontrole van de verzekering naar brandveiligheid van het pand. Toen kwam er allerlei rare dingen tevoorschijn (nooduitgang was geblokkeerd door studentenrommel, noodtrap was te gammel, nooduitgangen waren niet voldoende aangegeven etc.) en moesten wij ook alles opruimen.

Erg vervelend, maar het is niet anders.
Toch moet je eerst alles op papier hebben, anders kun je ook niet op gaan ruimen denk ik.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC