Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
20-11-2011 12:48 #892142 door Chris Kobes
Dan heb je geluk dat die niet uit 1990 komt, want dan kon je wachten tot 2020 :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-11-2011 15:13 #892276 door V300 register
Ik ben blij met de regeling, ik heb nu een 760 '87, 2 toyota Celica's 4wd ('87 en '89) en de dagelijkse 740. Het gaat tot 2020 duren voor die laatste gedeeltelijk WB vrij is, maar ik ben er wel blij mee.

Ik vind de diesel toeslag jammer, doe zouden ze mogen beperken tot degene die niet als klassieker verzekerd is, daar worden de kilometers mee gemaakt. De 760 diesel is een van de 5 die er nog leven in Nederland, die wil ik voor geen goud vervangen voor een van de vele benzineslurpers.

Ach ja, dit scheelt, als ik de huidige WB bedragen neem, in 2020 me 200 euro p/m aan wegenbelasting. (als ik zo gek zou zijn om ze op de weg te zetten ;) ) Voor de dagelijkse kilometers weegt ook een oude diesel prima op tegen zo'n zwaar modern ding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2011 11:07 #892377 door V300 register
De Bovagmafia - (c) gromsound - spant Atsma voor het karretje:

De Telegraaf schreef : Atsma wil actie tegen vervuilende oldtimer

DEN HAAG - Staatssecretaris Joop Atsma (Milieu) wil kijken wat er gedaan kan worden aan een toestroom van vervuilende oldtimers. Volgens branchevereniging Bovag worden er vooral veel oude Duitse auto's ge?mporteerd omdat in Nederland een belastingvrijstelling geldt.

?Deze auto's hebben 50 tot 100 keer meer uitstoot dan een auto die je nu koopt?, aldus de bewindsman. Atsma vindt dat dit het effect teniet doet van maatregelen die juist schone lucht bevorderen. Daarom gaat hij in overleg hierover met onder anderen staatssecretaris Frans Weekers (Financi?n), zei Atsma woensdag tijdens begrotingsoverleg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2011 12:00 #892379 door Mark Smeets
Ik las het net op het 700 forum jaa... we zullen zien wat ze gaan doen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-11-2011 13:12 #892382 door V300 register
Hoe de Nederlandse staat werkt:

We hebben een hoop verlies gemaakt op het zoveelste onnozele milieuplan... Hmm, wat te doen?
Meer geld verdienen natuurlijk, maar hoe? De burgers nog maar een keer naaien met het milieu? Werkt perfect, niemand kan zeggen dat het milieu onbelangrijk is.



Off-topic:
Zo las ik in de krant dat met tussen Eindhoven en Tilburg een of ander groot hert uit wil zetten. Eerder was besloten dit niet te doen o.w.v. van de verkeersveiligheid, en de economische schade voor de landbouw en industrie.
Nu is er zo'n milieu-mafkees die denkt dat dat hert leuk zou staan in dat gebied, en de economische schade en verkeersveiligheid maakt niks meer uit :crazy2::wtf2::flame:
Dat zo'n boomknuffelaar zelf zo'n beest in de tuin zet!



Eigenlijk zouden ze een wet moeten verzinnen tegen van die doorgeslagen milieu-mafkezen. Niet meer normaal toch tegenwoordig. Alles voor dat kl*te milieu :mad:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2011 19:16 #892525 door V300 register
Toekomst vrijstelling!!

GOED NIEUWS!! Onze 340 uit 1988 wordt toch oldtimer!!! bron: www.oldtimernederland.nl/info/motorrijtuigenbelasting.html

Toekomst vrijstelling

Per 1 januari 2012 gaat de grens voor belastingvrijstelling omhoog naar 30 jaar. Ook beperkt de vrijstelling zich niet langer tot een eventuele brandstoftoeslag. Er geldt dan alleen een vrijstelling van het basisbedrag (en de provinciale opcenten) en niet van een eventuele diesel of LPG toeslag.
Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen, wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto's nog niet voldoen aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag. Daarnaast wordt een overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de 25-jaarsgrens al eerder in aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Voor voertuigen die voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van 30 jaar van toepassing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-11-2011 20:05 #892527 door Erick Janssen (GAST)
Dit is wat er te lezen is op de belastingdienst :

Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder url=http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-21.html#P1634_48684]link[/url

Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Krijgt u niet automatisch bericht en denkt u dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling? Dien dan een verzoek in bij de belastingdienst / Centrale administratie waarin u aantoont dat de personenauto 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.

Let op!

De vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder vervalt per 1 januari 2012. De vrijstelling geldt dan alleen nog maar voor personenauto's die v??r 1 januari 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating zal daarbij bepalend zijn.

Dit betekent dat personenauto's die op 1 januari 2012 langer dan 25 jaar geleden in gebruik zijn genomen, onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op of na 1 januari 1987 in gebruik zijn genomen, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling. Een vrijstelling die is afgegeven onder de oude regeling kan dan worden ingetrokken.

Als ik het goed begrijp auto's op kenteken t/m 31-12-1986 blijven in de oude regeling zitten terwijl auto's met een kenteken op 01-01-1987 en jonger komen in een nieuw regeling terecht van 30 jaar en alleen kwijtschelding van de basis motorrijtuigenbelasting. [brandstof benzine]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2011 20:15 #892529 door V300 register
Dat staat er nu nog, maar de wet lijkt toch echt aangepast te worden.

@Edwin, als je even terug leest dan zie je dat we daar al achter waren. Maar 't is weer een extra bron die dit bevestigt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-12-2011 14:35 #892823 door V300 register
Wat ik niet weet is dit. Stel je hebt er 1 uit 1985 en legt erin 2013 een lpg tank in. Betaal je dan extra?

Omdat je de tank erin legt na 2012? Twijfelachtig. Hoe ik het hier lees mag het, maar zeker weten... weet ik het niet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-12-2011 14:48 #892825 door V300 register
Huh? Dat laatste snap ik niet, zoiets kan ik nergens terugvinden. Belastingvrij is toch belastingvrij? Dus als mijn 360 nu belastingvrij is maakt het toch niet uit dat ik er gas in gooi? Of is er weer iets bedacht wat ik nog niet weet... :no_comment:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets