Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2011 08:35 #892013 door V300 register
Hoe zit het nou met de brandstoftoeslag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2011 10:10 #892015 door 16673-dummy
gewoon in Duitsland komen tanken J-L ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2011 10:47 #892016 door Anjo van den Akker
ja mooie nieuwe regeling! ik had nog even wat vraagtekens bij het verloop van 25 naar 30 jaar maar dit is toch wel een goede en eerlijke oplossing. ik zou persoonlijk wel het liefste nog een kleine kanttekening naar oldtimer diesels zien, verplichting van een roetfilter bijv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2011 10:59 #892017 door V300 register
Jay! Ik had me al neergelegd bij belastingbetalen voor de rest van mijn leven, maar dit is toch goed nieuws (hoewel het nog meer dan 3 jaar duurt voordat het zo ver is).

n?g een reden er bij om te blijven werken en sparen voor het behoud van mijn broemetje :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2011 11:17 #892018 door V300 register
Ik vind het in elk geval een heel goed ding dat mensen met LPG of een diesel nog iets blijven betalen (ten minste, dat begreep ik er uit). Voor mensen die alleen maar goedkoop willen rijden en verder niks om de auto geven, wordt het zo in elk geval een stuk minder aantrekkelijk allemaal.

Verder zie ik het voor mezelf ook een beetje als extra stimulans om de auto op tijd te laten lassen en tectyleren. Nu had ik dat sowieso gedaan, maar de gedachte dat de auto nu economisch iets meer waard is dan oud ijzer helpt toch mee :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2011 14:41 #892093 door V300 register

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2011 15:35 #892097 door Wouter Borsje
Goed nieuws zeg, als dit tenminste niet voor die tijd nog terug gedraaid word (2015 in mijn geval)
Nu maar hopen dat ik de 340 zowel rij als carosserie technisch in goede staat kan houden tot die tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2011 15:36 #892098 door V300 register
Voor een diesel is dat inderdaad een beetje krom, het blijven bestaan van
een brandstoftoeslag. Diesels van voor 1987 zullen dan wel aan de prijs
blijven, terwijl jongere exemplaren goedkoper zijn vanwege het niet
volledig belastingvrij zijn. Hoe zou je anders willen voorkomen dat er
massaal diesels geimporteerd worden voor dagelijks gebruik? Misschien
een 60-dagen-kaart?
Voor LPG auto's is er iets voor te zeggen. Een auto van na 1986 op LPG
kun je als klassieker helemaal belastingvrij rijden als je de LPG installatie
verwijdert en weer op benzine gaat rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2011 16:02 #892103 door V300 register
Ze zullen er vanuit gaan dat een auto op diesel ook als benzine is geleverd. Dan is het een logische redenatie dat een liefhebber een benzine verkiest, terwijl een goedkooprijder een diesel verkiest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2011 10:44 #892141 door Frank de Boer
Ik vind het wel super dat mijn volvo nu toch oldtimer word. Hij komt uit april 87 dus zou het net niet worden. Was al op zoek geweest naar ??n die wel oldtimer word om alles over te zetten maar dat hoeft gelukkig niet meer. Nu op naar 2013 :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets