De onderlinge verschillen tussen de verschiIlende geproduceerde Duetten
Chassis PV 445 A, september 1949 tot december 1950. Chassisnr 1 tot 500
• grille met 5 spijlen(Katterug 4 spijlen)
Belangrijkste veranderingen gedurende produktie:
• versnellingsbak H4 vervangt H3 vanaf chassis nr 216
• vermogen stijgt van 40 naar 44 PK vanaf chassis nr 232
Chassis PV 445 B, december 1950 tot april 1952. Chassisnr 501 tot 1 600
• Verbeterd dashboard met snelheidsmeter in het midden
Belangrijkste wijzigingen gedurende produktie:
• Nieuw stuurwiel
• Nieuwe startmotor
• Handremhendel links van stuurwiel
Chassis PV 445 C, april 1952 tot juni 1953. Chassisnr 1601 tot ca 2750
• Tankdop met sleutel afsluitbaar
• Richting aanwijzer verplaatst van rechts naar links met ingang van chassisnr 1991
• Overgang van 16" naar 15" velgen met 6,00- 15" banden
• Aantal wielmoeren van 4 naar 5 stuks per wiel
• Aantal zekeringen vergroot van 4 naar 6
• Spoorbreedte met 1,5cm vergroot
Chassis PV 445 D, juni 1953 tot a pril 1956. Chassisnr circa 2751 tot 3527
Gesloten wagen PV 445 DS, november 1953 tot april 1956. Chassisnr 1 tot 1333
Stationwagen PV 445 DH, Juni 1953 tot maart 1956. Chassisnr 1 tot 6389
Personenwagen PV 445 PH, mei 1955 tot maart 1956. Chassisnr 1 tot 11 83
• Tankdop zonder sleutel
• Motorvermogen stijgt van 44Pk naar 51 Pk
• Handgreep achterdeur opent naar boven
• Stuurhuis worm en rol fabrikaat Gemmer
• Voorbumper verandert van model
• Diverse Bosch onderdelen worden gemonteerd(oa dynamo/startmotor/verdeler )
Chassis PV 445 G, april 1956 tot februari 1957. Chassisnr 3528 tot 35
Gesloten wagen PV 445 G, april 1956 tot januari 1 957. Chassisnr 1334 tot 20
Station,wagen PV 445 GL, maart 1956 tot januari 1957. Chassisnr 6390 tot 8155.
Personenwagen PV 445 GP, maart 1956 tot januari 1957. Chassisnr 1184 tot 1996
• Nieuwe grille vervangt type met 5 spijlen
• Versnellingsbak H5 vanaf chassisnr 3528(Chassis), 1459 (Gesloten wagen), 6888 (Stationwagen) en 2912 (Personenwagen)
• Het Usa export-model krijgt de B14A motor in plaats van de B4B Penta
• Versnellingsbak H6 vanaf chassisnr 3579(chassis),2010 (gesloten -wagen), 8088(stationwagen) en 2912 (personenwagen
Chassis PV 445 L, februari 1957 tot juni 1957. Chassisnr 3586 tot 3640.
Gesloten wagen PV 445 LS, januari 1957 totjuni 1957. Chassisnr 2070 tot 2596
Stationwagen PV 445 LL, januari 1957 tot juni 1957. Chassisnr 8156 tot 8976
Personenwagen PV 445 LP, januari 1957 tot juni 1957. Chassisnr 2997 tot 3960
• nieuwe ovale, eenkleurig rode achterlichten
• B 16A motor met 60PK. Usa versies B16B met 85PK
Chassis P-44501-1957,juni 1957 tot oktober 1958. Chassisnr 3642 tot 3820
Gesloten wagen P-44505-1957, juni 1957 tot oktober 1958. Chassisnr 2597 tot 4436
Stationwagen P-44506-1957, juni 1957 tot oktober 1958. Chassisnr 8977 tot 12356
Personenwagen P-44507 -1957/USA P-44508-1957,juni 1957 tot oktober 1958. Chassisnr 3961 tot 9072
• Knipper/Parkeerlicht aan binnenzijde spatbord(USA model aan buitenzijde spatbord)
• Nieuwe grille met grote "V"in het midden(USA zonder "V")
• Volvo embleem op front vervangen door losse letters
Wijzigingen gedurende produktie:
• Nieuwe tankdop, nu van binnenuit te openen
• Km-teller tot 160km/h
• Elektrische ruitenwissermotor
• Hangend gaspedaal
Chassis P-44511 M, oktober 1958- mei 1960. Chassisnr 3811-4035
Gesloten bestelwagen P-44505 M, oktober 1958-mei 1960. chassisnr 4437-4460 en 26001-37755
Stationwagen P-44506 M, oktober 1958-mei 1960.chassisnr 12357- 12395 en 26001-37755
Personenwagen P-445007 M/ USA P- 44508 M, oktober 1958-mei 1960.chassisnr 9073-9145 en 26001-37755
• Grotere rechthoekige achterlichten met twee gloeilampen
• Knipper-/stadslicht niet meer in koplamp, hierdoor verbeterde zichtbaarheid van zijkant
• De grote "V"in de grille wordt vervangen door Volvo's “ijzerteken" in messing met blauwe tekst
Wijzigingen gedurende produktie:
• Veranderde kachelbediening en schakelaars zoals in PV 544 1958
• Standaard tweepuntsgordels. Vanaf augustus 1959 montagepunten voor driepuntsgordels standaard
Chassis P 21114 A, oktober 1960 tot mei 1962. Chassisnr 4036 tot 4194
P 210 A, augustus 1960 tot maart 1962. Chassis 37756 tot 51934
• Eendelige voorruit
• Nieuwe achteruitkijkspiegel
• Ruitensproeier standaard
• Nieuw dashboard
• Stuurwiel met verzonken naaf
• Handrembediening tussen voorstoelen
• M40, volledig gesynchroniseerde versnellingsbak
• Driepuntsgordels standaard
• Schakelaar richtinganwijzers ook voor lichtsignaal
• Ontgrendeling achterbank aan rugleuning ipv in wielkast
• V.a. chassisnr 47000 voortrein type B18
• In de loop van produktie verandert km-teller aanduiding naar 20-180km/h
P210 B, maart 1962- augustus 1962. Chassisnr 51935-54499
• B 18A motor met 75PK
• B18 embleem in de grille
• 12 Volt systeem
• Nieuwe deurgrepen binnen
• Grotere radiateur
P210 C, augustus 1962- augustus 1963. Chassisnr 54500-60799
• Wieldoppen als Amazon
• Nieuwe armsteunen op portieren
• Benzinepomp zonder glaskoepel vanaf chassisnr 58504
P210 D, augustus 1963- augsustus 1964. Chassisn r 60800-68349
• Sierlijst voorzijde motorkap verandert van model
• Kleppendekel met olievuldop aan voorkant
• Grotere controlelampen en groene i nstru mentenverlichting
P210 E, augustus 1964- augustus 1965. Chassisnr 68350-76249
• Nieuwe zilverkleurige velgen met nieuwe wieldoppen met "V"op zwarte ondergrond
• Emblemen op zijschermen. B 18 embleem in grille wordt vervangen door Volvo-ijzerteken op zwarte ondergrond
• Tweetonige claxon
• Rolgordijn voor radiateur verdwijnt
P210 F, augustus 1965-augustus 1966. Chassisnr 76250-83399
• Nieuwe grille zonder Volvo embleem
• Duetten verkocht in Denemarken hadden vanaf chassisnr 79109 parkeerlichten en oranje knipperlichten voor
P 210 M, augustus 1966-augustus 1967. Chassisnr 83400-91099
• Nieuwe wapenvormige emblemen op zijschermen
• Volvo embleem in grille
• Motorvermogen stijgt tot 85PK. Stromberg carburateur
• Instrumentarium wijzigt
• Veiligheidsgordels met sluiting op cardantunnel vanaf chassisnr 89962
• Nieuw typeplaatje zonder chassisnummer
P210 P, augustus 1967-februari 1969. Chassisnr 91100-97299
• Nieuwe knop voor nulstelling dagteller
• Beschermkap over gordelbevestiging deurstijI
De laatste Duett, een koningsblauwe Stationwagen, werd op 11 Februari 1969 in productie genomen en liep op 17 Februari van de band. Deze auto met chassisnummer 97299 staat nu in het Volvo museum in Göteborg-Arendal.