geluids isolatie 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de werk- en privéritten met mijn eigen auto ga ik echt niet met oordoppen rijden. Bekijk het maar, als een auto teveel lawaai maakt vind ik m minder/niet geschikt voor dagelijks gebruik voor privé en zakelijke ritten (zakelijk meestal tussen de 4 en 7 uur per dag in de auto). Bovendien lukt bellen ook niet met zoveel lawaai. Niet omdat jij het niet meer hoort, maar omdat men aan de andere kant alleen maar lawaai hoort.
Ik heb dus voor de dure oplossing gekozen en heb een andere auto gekocht. Die een stuk stiller is.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot 110 mooi stil, daarboven een diepe brom, bij amper 2800 toeren.
Ik denk dat het eerder van de uitlaat (demper niet meer ok?) komt dan van de motor.
Met 2800 toeren zou die toch niet zo veel lawaai moeten maken.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de bijrijderskant zit de uitlaat bij het schutbord en voetenbak.
Als ik het tapijt weg haal zit daar onder een grijze schuim van ongeveer 2 cm dik. Deze loopt tot ver onder de stoel door tot aan de voetenruimte van de achterpassagiers. Tegen het schutbord zit tot de hoogte van het dashboardkastje ook een schuim. Onder dit grijze schuim zit nog een laag geel steenwol-achtig schuim/isolatie van ongeveer een cm dik. Deze bedekt alleen de voetenruimte van de bijrijder en ligt op het staal.
Misschien dat bij sommige/oudere 940's deze laag niet aanwezig is?
Ik heb dus 3 lagen (incl tapijt) isolatie. Ook zit er schuim aan de binnenkant van de afdekplaten (beide zijde) onderzijde dashboard.
Het meeste geluid ervaar ik van rijwind en banden. En sinds ik andere banden heb en een goed passende lijst om de voorruit is dit veel minder geworden.
Ook achter de driehoekige afdekkapjes van de buitenspiegels hoort isolatieschuim. Kortom; prima stil.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jij schreef : Ook achter de driehoekige afdekkapjes van de buitenspiegels hoort isolatieschuim.
Da's nieuw voor mij. Vanaf welk bouwjaar is dat het geval?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien maken hpt's meer herrie?