geluids isolatie 945

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 19:27 #1424002 door Henk Huisman
Beantwoord door Henk Huisman in topic Motor steunen
Wat mij opvalt heren wat nog niet is genoemd maar wel degelijk een rol kan spelen bij brommen van de motor, zijn de motor steunen. ze lijken er goed uit te zien op het eerste gezicht. maar toch het rubber absorbeert het geluid in de loopt van de gebruik, s jaren minder goed. dit gaat echter zo langzaam dat het je niet eens echt op merkt of hoort.

Groeten Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 20:19 #1424004 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Misschien is dat zo, maar dan
Misschien is dat zo, maar dan is het de vraag na hoeveel km/jaren zijn ze dan zover?

Groet, Freek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 20:55 #1424005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na
Na een jaar of 18-20 en minimaal 3 ton verder denk ik dat je ze wel zou kunnen vervangen. Ik zou denk ik dan alles doen, ook het bakrubber en het lagerhuis van het tussenaslager.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 23:41 #1424015 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hmmm
Hallo Volvisti

Misschien wordt het dan toch tijd dat ik op zoek ga naar de bestelnummers van de motorsteunen voor een 945 GLE modeljaar 1991 met een B234F die tussen de 282.000 km en 284.000 km gelopen heeft.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 11:14 #1424031 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overbrengingsverhoudingen van
Overbrengingsverhoudingen van de gebruikelijke bakken (M46, M47, M90L) in de vijfde versnelling schelen maar heel weinig: ongeveer 4%. Grotere verschillen komen, doordat er een andere achteras (eindreductie) wordt gebruikt: dat kan tot 25% schelen (en zo'n 5% tussen de stappen onderling).
Er zijn wel uitzonderingen: de M90 bestaat ook met een heel lange 5 (M90H), en de stap van een M46 naar een automaat is ook groot: maximaal scheelt dat 18%.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 08:41 #1424068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Windgeruis in de hoek van de spiegel
Ik heb onlangs een stukje gereden met een stethoscoop omdat het windgeruis mij ging ergeren.
Het bleek dat het meeste geluid uit de raamstijlhoek bij de spiegels kwam. Daar zou ik wel eens een dikke prop zwart dicht schuim extra willen hebben. Als je de deur open doet blijkt daar maar een heel dun rubber stripje de buitenwereld van de oase van rust moet scheiden.
Wat mij ook opviel is dat de wind van de voorruit in/via de ruimte van de deur/voorscherm wordt geperst/geforceerd.
Da's een designfout.

O ja, een V90 hier. (nog wel, zie het motor/koelings-draadje)
940 hebben een brom.
En als je de uitlaat zonder de laatste S-bocht maar met een recht stuk aansluit zal dat erger zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2015 11:13 #1424096 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In de deuren van Rooie Sien
In de deuren van Rooie Sien zat ontdreuningsmat, motorkap is iets zwaarder dan normaal (de veren houden 'm net niet...) dus daar zal inderdaad ook meer isolatie zitten, maar wat precies weet ik niet. Aan de binnenkant van het schutbord zit vziw ook extra isolatie (dashboard moet er daarvoor uit).
Wat ook veel scheelde, maar wel bijwerkingen had, is dat zowel uitlaatspruitstuk als vlampijp tot aan de katalysator waren ingepakt in racetape (van dat glaswol spul). Op zich een leuk idee, maar het zorgt wel voor vroegtijdig overlijden: de vlampijp door versneld doorrotten, het spruitstuk door een forse scheur (een gat zelfs!). Dat is nu dus allebei weer standaard (bij een turbo scheuren die spruitstukken wel vaker, bij een atmosferische eigenlijk nooit, dus zeker niet inpakken bij turbo's!).

De aanpassingen zijn indertijd gedaan door een bedrijf dat ook met een stand op de VKB stond, maar ik kan het nu niet zo snel terugvinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2015 15:18 #1424118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor- / baksteunen
Twee jaar geleden motorsteunen vervangen en een jaartje eerder de baksteun. Maakte geen enkel verschil.
Meest irritant en nadrukkelijkst aanwezig blijft het motorgeluid (diepe bromtoon) rond 2900 rpm. Tussen ca. 118 kph en 135 kph is het geluid het nadrukkelijkst aanwezig. Daaronder en daarboven is alles een stuk stiller. Vooral met wat tegenwind is het brommen nog duidelijker. Er lijkt dus een duidelijk verband met de uitlaatgassenstroom rond de 2900 rpm.
Als ik eens een leenauto mee heb, is die brom er ook wel rond dit toerental, maar veel minder nadrukkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2016 22:20 #1425403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien wat flauw, maar bij
Misschien wat flauw, maar bij het lezen van deze wat oudere draad moet ik toch even mijn goedkope remedie voor het 940-lawaai op de snelweg opschrijven; voor 12,50 koop je van Noizezz oordopjes met demping, dat werkt geweldig, en je ziet er weinig van. De radio kun je ook nog goed verstaan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2016 23:06 #1425410 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die (maar dan de iets
Die (maar dan de iets duurdere No-Noise voor motorrijders) gebruik ik bij snelweg-rijden met ramen open. Werkt prima, behalve als je passagiers zonder die dingen hebt, want je gaat er zelf zachter van praten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC