geluids isolatie 945
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 08:42 #1420083
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Henk
De 960 matten voor die tot onder de voorstoel doorlopen. Aan de stof die je ziet, zit een minimaal 1-2 cm dikke schuimlaag vastgelijmd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 09:03 #1420084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jerry
@Jerry, bedankt voor de aanvulling. Ik zie het nog niet helemaal voor me.
Bij die 960 matten, zit het schuim dan tegen de onderkant van de grijze bekleding van de voetenruimte (waar je tegenaan kijkt als je de losse mat uit de auto haalt)? Of is het een extra laag schuim die bij de 940 simpelweg weggelaten is?
Schelen die dikke matten veel in het geluid?
Bij die 960 matten, zit het schuim dan tegen de onderkant van de grijze bekleding van de voetenruimte (waar je tegenaan kijkt als je de losse mat uit de auto haalt)? Of is het een extra laag schuim die bij de 940 simpelweg weggelaten is?
Schelen die dikke matten veel in het geluid?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 09:09 #1420086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn 940 estate lijkt het
Bij mijn 940 estate lijkt het meeste geluid van de uitlaat (brom) te komen. Laatst een andere gemonteerd maar dat maakt niks uit.
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat geluid voor iedereen anders is. De 1 stoort zich aan een hoge toon, de ander juist weer aan een bas-geluid. Bijkomend probleem is dat je niet voor elke toonhoogte dezelfde oplossing kunt gebruiken.
Voor een estate komt nog bij dat die kwa formaat een aardige klankkast is.
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat geluid voor iedereen anders is. De 1 stoort zich aan een hoge toon, de ander juist weer aan een bas-geluid. Bijkomend probleem is dat je niet voor elke toonhoogte dezelfde oplossing kunt gebruiken.
Voor een estate komt nog bij dat die kwa formaat een aardige klankkast is.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 09:35 #1420088
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Plaatje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 10:10 #1420091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een sedan is inderdaad stiller, kan ik vertellen. Vergeet overigens ook niet dat niet iedereen dezelfde afwijking/beschadiging aan zn gehoor heeft.
@Jerry, nu geheel duidelijk! Nogal een klusje denk ik, om dat er netjes in te krijgen? Panelen A-stijl eruit, die lijstjes langs de dorpels, zijpanelen middenconsole en middenconsole zelf?
Hoe past het bij de passagierskant? De 940 heeft bij de voeten van de passagier een bult die van de achterkant van de voetenruimte (net onder de stoel zeg maar) schuin naar voren/de middenconsole loopt. De 960 heeft die bult niet toch?
@Jerry, nu geheel duidelijk! Nogal een klusje denk ik, om dat er netjes in te krijgen? Panelen A-stijl eruit, die lijstjes langs de dorpels, zijpanelen middenconsole en middenconsole zelf?
Hoe past het bij de passagierskant? De 940 heeft bij de voeten van de passagier een bult die van de achterkant van de voetenruimte (net onder de stoel zeg maar) schuin naar voren/de middenconsole loopt. De 960 heeft die bult niet toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 10:40 #1420093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top.....
Ik heb ze in de maat 195-65-15 en ze bevallen prima. Nu zo'n 7000 km mee gereden.
Maar ja, er zijn hier al zoveel banden-discussies langs geweest met andere meningen, denk dat het ook heel persoonlijk is.
Maar ja, er zijn hier al zoveel banden-discussies langs geweest met andere meningen, denk dat het ook heel persoonlijk is.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 15:24 #1420106
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic wat mij het meest 'stoort' is
wat mij het meest 'stoort' is inderdaad de bromtoon. Ik heb het idee dat dat puur van de motor komt.
Ik heb nog een berg isolatiematen liggen van een 240, die zaten onder het tapijt. Ik denk dat dat ook wel in de 940 zit.
Eigelijk ben ik van plan het hele tapijt te verwijderen en overal extra matten aan te brengen.
Maar ik ben gewoon erg benieuwd of iemand dat al eens heeft gedaan en daardoor een stuk stiller interieur heeft.
En inderdaad, iedereen heeft een andere beleving ten aanzien van geluid en wel of geen goede oren.
Ik heb nog een berg isolatiematen liggen van een 240, die zaten onder het tapijt. Ik denk dat dat ook wel in de 940 zit.
Eigelijk ben ik van plan het hele tapijt te verwijderen en overal extra matten aan te brengen.
Maar ik ben gewoon erg benieuwd of iemand dat al eens heeft gedaan en daardoor een stuk stiller interieur heeft.
En inderdaad, iedereen heeft een andere beleving ten aanzien van geluid en wel of geen goede oren.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 15:30 #1420107
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Ferry, kan het zijn dat jij
Ferry, kan het zijn dat jij niet een bromgeluid hebt omdat je een motor hebt zonder turbo? En daardoor vooral windgeluid en banden hoort?
Groet, Freek
Groet, Freek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 15:53 #1420109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.....
Ik heb een motor met turbo. B230FK + MBC
En ik vind het motorgeluid niet overdreven aanwezig.
Wind en banden hoor ik meer. Maar zoals boven genoemd, geluidservaringen zijn persoonlijk.
En ik vind het motorgeluid niet overdreven aanwezig.
Wind en banden hoor ik meer. Maar zoals boven genoemd, geluidservaringen zijn persoonlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 16:13 #1420110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb twee turbo's gehad (LPT), met de laatste hoor ik ook vooral een brom van de motor, zonder radio hoor ik uiteraard ook windgeruis en banden. Maar die brom van motor/uitlaat komt toch vrij duidelijk naar voren.
Moderators: Jerry Stam