geluids isolatie 945
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 19:51 #1104144
door F Nieuwenhuizen
geluids isolatie 945 is gemaakt door F Nieuwenhuizen
Dag Liefhebbers,
Ik zou zo graag willen dat het in mijn 940 (estate) wat stiller was. Ik vraag me af of er mensen zijn die hun 940 extra geisoleerd hebben van binnen en of dat goed gelukt is.
Nu is het niet een enorm lawaai in de auto, maar ik rijd regelmatig een uurtje of 2 op de snelweg en dan word ik af en toe toch een beetje moe van het motorgeluid.
Ik kan hem ook wegdoen en een V70 kopen maar ik hecht zeer aan de 940.
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft!
Het gaat hier trouwens om een 940 MJ97 met B230FK.
Ik zou zo graag willen dat het in mijn 940 (estate) wat stiller was. Ik vraag me af of er mensen zijn die hun 940 extra geisoleerd hebben van binnen en of dat goed gelukt is.
Nu is het niet een enorm lawaai in de auto, maar ik rijd regelmatig een uurtje of 2 op de snelweg en dan word ik af en toe toch een beetje moe van het motorgeluid.
Ik kan hem ook wegdoen en een V70 kopen maar ik hecht zeer aan de 940.
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft!
Het gaat hier trouwens om een 940 MJ97 met B230FK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 20:12 #1420070
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic geluid
Radio misschien iets harder zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 21:13 #1420071
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, dan maak je alleen maar meer herrie.
Ik maak soms ook lange dagen (soms 06:00 weg en 23:00 oid weer thuis, al is dat gelukkig uitzondering) met 2x 3.5 uur rijden. Hoe meer geluid om je heen (motorgeluid, of luide muziek) hoe meer/sneller je vermoeid raakt. Met radio harder wordt je dus sneller moe.
Wat je kunt doen, en Adrian heeft dat al gedaan als ik het goed onthouden heb, is een 2e isolatiemat onder de motorkap doen. Tevens van die geluiddempende matten tegen het schutbord en ik dacht iets rond de kachelmotor isoleren.
Die extra mat onder de motorkap lijkt me overigens wel nadelig voor de motortemperatuur in de zomer in de file en eigenlijk lijkt het me ook niet de grootste geluidsbron. Schutbord en kachelmotor wel, maar Adrian kan daar wel meer over vertellen denk ik.
Ik maak soms ook lange dagen (soms 06:00 weg en 23:00 oid weer thuis, al is dat gelukkig uitzondering) met 2x 3.5 uur rijden. Hoe meer geluid om je heen (motorgeluid, of luide muziek) hoe meer/sneller je vermoeid raakt. Met radio harder wordt je dus sneller moe.
Wat je kunt doen, en Adrian heeft dat al gedaan als ik het goed onthouden heb, is een 2e isolatiemat onder de motorkap doen. Tevens van die geluiddempende matten tegen het schutbord en ik dacht iets rond de kachelmotor isoleren.
Die extra mat onder de motorkap lijkt me overigens wel nadelig voor de motortemperatuur in de zomer in de file en eigenlijk lijkt het me ook niet de grootste geluidsbron. Schutbord en kachelmotor wel, maar Adrian kan daar wel meer over vertellen denk ik.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 21:29 #1420072
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Hoi Henk bedankt voor je
Hoi Henk bedankt voor je serieuze reactie!
Waar kan/hoe ik Adrian vinden? Ik ken hem namelijk niet.
Groet, Freek
Waar kan/hoe ik Adrian vinden? Ik ken hem namelijk niet.
Groet, Freek
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 21:29 #1420073
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 960 matten
960 matten monteren. Passen bijna direct (stukje afsnijden met de 940 matten als template). 960 matten zijn namelijk een stuk dikker. Die tweede mat onder de motorkap heb ik ook.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 21:34 #1420074
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic En heb je het idee dat het
En heb je het idee dat het echt scheelt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 21:46 #1420075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke matten zijn dat? Die onder de vloerbekleding? Zowel voor als achter?
Adrian is hier actief onder de gebruikersnaam Adrian. Hij is actief op het forum dus ik denk dat hij wel reageert als hij in de gelegenheid is. Je kunt m ook een PB sturen.
Adrian is hier actief onder de gebruikersnaam Adrian. Hij is actief op het forum dus ik denk dat hij wel reageert als hij in de gelegenheid is. Je kunt m ook een PB sturen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 22:11 #1420076
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een 940 maakt gewoon meer
Een 940 maakt gewoon meer lawaai. Dat is in hoge mate door de wind en ook door de motor.
Mijn 850 uit 1996 is aanmerkelijk stiller dan mijn 940 uit 1995. Ik heb dit "opgelost" door een subwoofer te plaatsen (zit overigens ook in mijn 850).
Mijn 850 uit 1996 is aanmerkelijk stiller dan mijn 940 uit 1995. Ik heb dit "opgelost" door een subwoofer te plaatsen (zit overigens ook in mijn 850).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 07:14 #1420081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden.....
Het meeste geluid komt van windgeruis en banden (vind ik).
Ik ben van Michelin Energy Savers naar Good Year PerfformanceGrip over gegaan en dit is al veel stiller. Volgens de specificaties 1 Db minder (3 Db extra is een verdubbeling van het geluid).
Dus ik denk dat schutbord en bodem isoleren het grootste effect geeft. Ook een rolhoes/hoedenplank in een Estate scheelt.
Het windgeruis is denk ik lastiger om te verminderen. Ik heb wel windgeleiders op de voorportieren zitten.
Ik ben van Michelin Energy Savers naar Good Year PerfformanceGrip over gegaan en dit is al veel stiller. Volgens de specificaties 1 Db minder (3 Db extra is een verdubbeling van het geluid).
Dus ik denk dat schutbord en bodem isoleren het grootste effect geeft. Ook een rolhoes/hoedenplank in een Estate scheelt.
Het windgeruis is denk ik lastiger om te verminderen. Ik heb wel windgeleiders op de voorportieren zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 08:18 #1420082
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
Ben benieuwd of die GY PerformanceGrip bevallen, over de langere termijn. Die heb ik ook bovenaan mijn verlanglijstje staan. In welke maat heb jij zet?
Als ik rij hoor ik vooral een brom, dus ik denk vooral motor (via schutbord) en evt uitlaat (via de bodem??)
Als ik rij hoor ik vooral een brom, dus ik denk vooral motor (via schutbord) en evt uitlaat (via de bodem??)
Moderators: Jerry Stam