Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
- Laurens Post
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
joop240;196478 schreef : Leuke voorraad banden, hoelang gaan die mee ??
Dit zijn de banden voor 12 rijders

We rijden vanaf dit seizoen op deze "nieuwe" band, maar ik heb eerder met deze band gereden (Alleen 15 inch) in de Seat Endurance Cup en daar gingen ze 6 uur mee.. Voor slijt harder dan achter, maar om een lang verhaal kort te maken denk ik dat we met 4 banden 1 seizoen kunnen rijden net als op onze vorige cupband.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
(sorry, if I'm being stu-pid)
- V300 register
- Verbannen
-
Vrije training: 20 Minuten
Kwalificatie: 15 a 20 Minuten
Race 01 : 12 rondjes (28 minuten)
Race 02 : 12 rondjes (28 minuten)
Dus totaal per dag ongeveer 90 minuten wat betekend dat we ongeveer 10.5 uur rijden per seizoen. Zoals ik al aangaf slijten de achterbanden veel minder dan de voorbanden dus die zou je kunnen wisselen met voor en zo met 1 set van 4 banden een heel seizoen moeten redden (Niet heel interessant voor de Volvo fanaten, maar bij de Seat Endurance Cup rij je met 2 of 3 rijders per seizoen ongeveer 40 uur en dat is excl. de vrije trainingen en kwalificaties).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;196535 schreef : Juist dit soort dingen vind ik wel heel interessant om eens te lezen. Toch een beste extra post als je per seizoen niet 1 of 2 sets banden... maar 7 sets nodig hebt! wel met 2 of 3 rijders maar dan nog is het een factor x2 ofzo.
Voor de ge?nteresseerde dan nog een kleine vergelijking :yummie: haha..
De kosten voor een seizoen in de Volvo 360 Cup zijn ongeveer tussen de 3500 tot 5000 euro excl. aanschaf van de auto.
Bij de Seat's zijn de kosten als je via het "arrive and drive" principe (dus aankomen met je spulletjes, lekker rijden en de rest wordt voor je gedaan) bij bijvoorbeeld SP-Support (Het topteam uit de Seat Endurance Cup) gaat rijden komt dit op 7500 euro per persoon (bij 3 rijders) excl. eventuele schades.
En niet omdat hier meer Volvofan's zijn en ik de cupco?rdinator ben van de Volvo 360 Cup ben, maar ik denk dat de Volvo 360 Cup meer waar bied voor je geld! De Fun/gezelligheid/competitiefactor is zoveel hoger en ik denk dat Boris dit wel kan bevestigen :yesyes: Haha..
maar indd ik zou er niet aan meedoen als ik het niet gezellig vind!
Heb nooit in andere klasses gereden maar volgens mij is het bij ons wel het leukste qua sfeer en behulpzaamheid
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-