Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Joris;192374 schreef : Kijk naar de elandrun tijden:D alle 300's waren veruit het snelste!
Ja klopt, balen dat ik toen dat de benzinepomp kabels slecht waren anders was ik 1e geworden.. niet dat ik niet blij ben met 2e plaats.
maar was leuk geweest om van de 2.3 te winnen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ben voor de prijsuitreiking naar huis gegaan,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
mrborrie;192367 schreef : nee een standaard 850 is vooruit te branden ofzo denk serieus dat de rondetijd op een bochten circuit met de 360 hoger is.... ik voel een top gear challenge opkomen
Boris, als we een 850 vinden neem ik graag deel aan een top gear challenge tegen jou met de 360 op circuit Zolder (bochtiger kan toch bijna niet). Of een befaamd rondje heuvelland, dat is bochtiger dan Zolder.
Ja, een 850 n/a 2.5 20v is goed vooruit te branden.
Gestript wegen ze 1100-1200KG.
Met goed onderstel en een VOC chipje heb je een fijn sturende FWD met 185pk.
185pk bij 1150kg is 1pk per 6.2kg
120pk bij 950 kg is 1pk per 7.9kg
Volgens iets als de 0-60 calculator scheelt dat bijna een hele seconde van 0-100. (in het voordeel van de 850)
Als de 360 135-140 pk heeft komt hij wel in de buurt. Om dergelijk vermogen te halen heb je het niet meer over een 360 die motorisch voldoet aan de 360cup eisen. 135-140pk haal je niet zonder (combinatie van is mogelijk) een veel beter afgestelde ontsteking, een bewerkte/gevlakte kop, een andere nokkenas, een aangepaste ecu etc.
Als je dergelijke modificaties bij een 2.5 20v doet, zit je daar over de 200pk.
Nadeel vind ik wel het formaat, een 440 2.0 zou leuker zijn. Ten minste nog een beetje klein/speels.
Een auto-x elandrun kun je niet vergelijken met een normaal circuit als zolder/spa/assen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
v0lv0freak;192471 schreef : In de 760?
Niet white-rice maargoed een belastingvrije 760/740 koets scoren moet te doen zijn :woei: Maar me voornemen is wel om dit jaar niets erbij te nemen meer. 40 uur werken is toch anders dan op school zitten qua tijd. Blok stallen als het de juiste prijs is bij de 960 delen is natuurlijk altijd een optie
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ik wacht nog steeds op de foto's. dan maak ik er wel een "interessante advertentie gezien" van...
Ook leuk voor in mijn 960... Dan heb ik een 955...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.