Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;192008 schreef : Ik bedoel voor het regelement vd cup.
Er zijn nog maar 2 auto's met een kenteken in de cup (Boris en onze "VIP" auto waar onder andere Yelmer Buurman, Allard Kalf, Jan Lammers, etc een gastrace in hebben gereden) dus dat heeft niet veel nut.
Er wordt een X aantal keer per seizoen onaangekondigd steekproeven gedaan met een rollerbank. Ook hebben we de "2:16 regel" (dit houd in dat je niet onder de 2:16 mag rijden op Zandvoort.. 2:18 in een Volvo 360 is snel, 2:17 is heel snel dan snap je het spelletje, 2:16 is super snel! Alles daaronder moet bijna illegaal zijn) dit alles om er voor te zorgen dat het een eerlijk spelletje blijft en er geen extreme pk verschillen in de cup zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Klopt, voor elke verandering naar de RDW zou wel het netste zijn jav0lv0freak;192005 schreef : Niet waar. Vanaf meer dan 40% is (was?) er een speciale keuring met geluids en wegliggingstest. Bij elke verandering moet je ff naar de RDW, maar de keuring stelt niks meer voor.
Anders wordt het idd een uitgebreidere keuring waarbij bijv. oa. remmerij wordt getest om te kijken of deze de vermogenstoename ook kan bijbenen.
Wat betreft de prijs vind ik 2500 eigenlijk wat weinig voor een belastingvrije (LPG Mogelijkheden) best wel stoere 360's. Ongeveer alles is vervangen aan de wagendus voorlopig geen omkijken meer naar. Op de kleine tik tegen een aanhanger bij de bumper bij de vuldop na ook helemaal schade vrij, geen verlaste neus erop zoals de meest hebben
Zou een enorm leuk hobby autotje kunnen zijn voor iemand die soms een vrijrijden sessie wil pakken. Innd voor de echte cup mensen is hij niet intresant met kenteken en koplampen die kijken alleen maar naar gewicht.
Maargoed dit is geen for sale topic, voorlopig zoals het er nu voor staat moet ze gewoon aan de start staan volgende race. wel met een nieuw motortje en rondom koni geel. Wellicht ook een wideband zodat ik miss de wagen wat beter kan afstellen dan hoop ik toch wel in het midden mee te kunnen rijden
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
Mike07;192012 schreef :
2:16 is super snel! Alles daaronder moet bijna illegaal zijn) dit alles om er voor te zorgen dat het een eerlijk spelletje blijft en er geen extreme pk verschillen in de cup zijn.
Even liften op het rechte stuk....
Genoeg PK?s om wat makkelijker bij andere weg te komen en dan zorgen dat je niet sneller dan 2.16 bent, lijkt me niet zo heel moeilijk.
Hoe gaat dat bij Spa, Zolder en Assen, is daar ook zo?n regel?
Het verschil tussen mensen die met een 250k klm (ex LPG) blok rijden (zoals in het geval van Boris) en mensen die met een fris gereviseerde motor (overmaats zuigers, heel krap gestelde klepspeling en alles nieuw) lijkt me best groot. Als het een low budget cup is wil je dat toch tegengaan. Moet je eigenlijk van die Lemons achtige of folkrace achtige budget beperkingen instellen.
Als je PK verschillen wil tegengaan moet je volgens mij niet alleen auto?s uit de top 3-5 testen. Dan kun je misschien 1 of meer auto?s uit de top drie pakken en 1 of meer van de middenmoot (9-10-11?). Vervolgens mag het verschil niet meer dan xx.xx procent afwijken, dus de snelste tov de middenoot en natuurlijk niet meer dan xx.xx procent afwijken van standaard vermogen.
Waarbij standaard vermogen door Volvo is vastgesteld als gemeten aan de krukas.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
jelmar;192094 schreef : Een race 360? Das leuk om te hebben! Laat maar eens weten borrie
:flame: :grr: :wtf2:
jelmar;192094 schreef : Een race 360? Das leuk om te hebben! Laat maar eens weten borrie
Mocht ie vrijkomen laat ik je het weten, Sponsor is afgehaakt dus weet niet of ik dan de GLS opbouw direct kan bekostigen. Denk nu dat ik in de loop van het seizoen gewoon de GLS opbouw.
zit je te twijfelen over de 360 cup dan want dat zou wel gezellig zijn, dan mag je de 402 wel overnemen als je ook echt je licentie gaat halen
v0lv0freak;192098 schreef : Ruilen voor de polarissen
haha misschien als je bijlegt nog
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Mark Smeets
- Moderator
mrborrie;192175 schreef : haha misschien als je bijlegt nog
Haha nee niet ik!! Ik bedoelde Jelmar, die heeft toch een nieuw set met nieuwe banden liggen.. Neem je zijn galaxy velgen er ook bij (jaloers:yesyes:)
- V300 register
- Verbannen
Ruben;192090 schreef : Even liften op het rechte stuk....
Genoeg PK?s om wat makkelijker bij andere weg te komen en dan zorgen dat je niet sneller dan 2.16 bent, lijkt me niet zo heel moeilijk.
Hoe gaat dat bij Spa, Zolder en Assen, is daar ook zo?n regel?
Inderdaad. Een beetje racer heeft een stopwatch aan zijn stuur getaped en weet precies genoeg welke rondtijden hij rijdt.
Al val je natuurlijk ook op als je elke keer (te) dicht bij de 2:16 zit. Want dat betekent ook dat je het te makkelijk haalt