Het KONI schokbreker topic
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-06-2006 19:45 #660198
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Gefeliciteerd beide!
Wbt de garantie: daarvoor moet je een bonnetje hebben...
Wbt de garantie: daarvoor moet je een bonnetje hebben...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-06-2006 20:40 #660199
door V300 register
Ik heb een bon. (aankoopnota/ rekening)En ze zijn toch nieuw verkocht?
Volgens mij heb je gewoon garantie hoor... Het zou iig slechte service zijn als je geen garantie krijgt als je WEL kan aantonen dat je ze nieuw gekocht hebt.
Volgens mij heb je gewoon garantie hoor... Het zou iig slechte service zijn als je geen garantie krijgt als je WEL kan aantonen dat je ze nieuw gekocht hebt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-06-2006 22:16 #660200
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het KONI schokbreker topic
Thomas,
Geloof me, met de krachten die je gaat uitoefenen op dat ding wil je hem niet in de buurt van je auto hebben...
Helemaal losmaken is het beste, je kunt hem dan in een bankschroef klemmen om die grote moer los te maken.
Die grote moer kun je het beste losmaken met een hele grote ringsleutel dan heb je grip op alle vlakken.
Gebruik ook echt een 6-kantige ringsleutel, niet zo'n easy-fit-12-kantig ding. Dan trek je alsnog alles kapot.
Momentsleutel heb ik niet nodig gehad, Timen kon hem op gevoel prima vastzetten. Vast is vast, en heel vast is echt heel vast...
(Bericht gewijzigd door bodejodel op 20 juni 2006)
Geloof me, met de krachten die je gaat uitoefenen op dat ding wil je hem niet in de buurt van je auto hebben...
Helemaal losmaken is het beste, je kunt hem dan in een bankschroef klemmen om die grote moer los te maken.
Die grote moer kun je het beste losmaken met een hele grote ringsleutel dan heb je grip op alle vlakken.
Gebruik ook echt een 6-kantige ringsleutel, niet zo'n easy-fit-12-kantig ding. Dan trek je alsnog alles kapot.
Momentsleutel heb ik niet nodig gehad, Timen kon hem op gevoel prima vastzetten. Vast is vast, en heel vast is echt heel vast...
(Bericht gewijzigd door bodejodel op 20 juni 2006)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-06-2006 00:00 #660201
door V300 register
En niet zonder verenklem proberen! Als je nog langer wil leven tenmiste...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-06-2006 00:21 #660202
door V300 register
Vandaag van mijn garagist twee veerspanners/verenklemmen te leen meegekregen omdat hij er zelf tot half augustus geen tijd voor had. Komende week dus maar eens aan de slag, ik ben benieuwd!
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-06-2006 14:52 #660203
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Het KONI schokbreker topic
Ik ook wel! Kun je misschien een klein verslagje maken met foto's zodat het allemaal iets duidelijker word?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-06-2006 01:29 #660204
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-06-2006 23:00 #660205
door V300 register
En jahoor, heb ze vandaag eindelijk overhandigd gekregen. Ik ben alleen nog niet meteen laaiend enthousiast... ten eerste zien ze er vrij gebruikt uit, nogal wat beschadigingen van lak en de stickers. ten tweede vraag ik me af: is het normaal dat ik ze met de hand uit kan trekken, en vervolgens weer met 1 vinger helemaal in kan duwen? Lijkt mij vreemd voor een demper die een auto van 1200 kilo in bedwang moet houden. Maar misschien/hopelijk zie ik het wel helemaal verkeerd.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-06-2006 23:47 #660206
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-06-2006 00:17 #660207
door V300 register
Het klopt dat je de demper met een vinger kan induwen. Overigens is de ingaande slag is altijd gering gedempt, waardoor je hem nog vrij snel kan induwen ook. Dat is nodig voor een goede wegligging. Je wielophanging moet hobbels verwerken. Als de ingaande slag sterk gedempt zou zijn, zou je wiel bij elk hobbeltje contact verliezen met het wegdek. Om de vering toch te kunnen dempen wordt de uitgaande slag (vooral) gedempt.
En het klopt ook dat je hem met een hand kan uittrekken.
Je kunt elke demper met de hand in en uittrekken, omdat de beweging geremt wordt. Probeer hem maar eens snel uit te trekken, dat lukt niet. En het mooie is, 500 kg kan dat ook niet.
Als je ze versteld hebt, dan blijft die ingaande slag net zo "slap" Alleen de uitgaande slag verstel je.
Ik dacht bij mij dat er ook beschadigingen aan zaten. Het is echter papier(resten) dat er aan vastgeplakt zit. Mijn dempers zijn wel degelijk nieuw.
Groeten Frits
En het klopt ook dat je hem met een hand kan uittrekken.
Je kunt elke demper met de hand in en uittrekken, omdat de beweging geremt wordt. Probeer hem maar eens snel uit te trekken, dat lukt niet. En het mooie is, 500 kg kan dat ook niet.
Als je ze versteld hebt, dan blijft die ingaande slag net zo "slap" Alleen de uitgaande slag verstel je.
Ik dacht bij mij dat er ook beschadigingen aan zaten. Het is echter papier(resten) dat er aan vastgeplakt zit. Mijn dempers zijn wel degelijk nieuw.
Groeten Frits
Moderators: Mark Smeets