Het KONI schokbreker topic
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2006 22:24 #660148
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-06-2006 11:16 #660149
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Het KONI schokbreker topic
Dat hebben ze inderdaad, ik heb namelijk geen transactiekosten moeten betalen.
De verzending was bij mij wel 30 ,-.
De verzending was bij mij wel 30 ,-.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 12:04 #660150
door V300 register
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-06-2006 13:01 #660151
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Het KONI schokbreker topic
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 16:14 #660152
door V300 register
kan iemand precies stapgewijs vertellen wat ik moet doen?
Ik heb namelijk totaal geen ervaring met ebay, bovendien ken ik slechts zeer beperkt duits.
Ook met het verzenden vanuit het buitenland heb ik totaal geen ervaring. Ik heb zelf internetbankieren van de rabobank.
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 7 juni 2006)
Ik heb namelijk totaal geen ervaring met ebay, bovendien ken ik slechts zeer beperkt duits.
Ook met het verzenden vanuit het buitenland heb ik totaal geen ervaring. Ik heb zelf internetbankieren van de rabobank.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 16:34 #660153
door V300 register
Bij de rabobank weet ik het niet, maar wbt ebay: je kan je gewoon op ebay.nl aanmelden (das lekker allemaal nederlands), gewoon usernaam bedenken, wachtwoord bedenken, etc. etc.
Dan krijg je een bevestigingsmailtje, ff lezen en op de link klikken. Dan krijg je als het goed is een pagina van ebay dat je aanmelding compleet is.
Daarna kan je op ebay.de zoeken op limal, dan komen ze vanzelf tevoorschijn. Er staan er nog een paar, die allemaal komende dagen gaan aflopen.
Goed in de gaten houden, en pas in de laatste minuut een bod invoeren onderaan op de pagina. Daarna snel bevestigen (is een tweede pagina) en hopen dat je het hoogste bod hebt.
Limal stuurt zsm (binnen 12 uur) een mailtje waar in staat wat je moet doen. Eerste stuk is duits, tweede stuk engels. Ff mailtje sturen naar het adres dat onderaan het mailtje staat (anders krijg je een autoreply terug) waarin je ff netjes de verzendkosten vraagt, die antwoorden zij.
In het eerste mailtje wat je van hun krijgt, staat in het engelse deel alle bankgegevens.
Nu komt het bankspecifieke gedeelte, bij de postbank zit er een knop "buitenlandse betaling". Daar vul je alles wat je kan invullen in, en je verstuurt je betaling.
And now we wait!
Dan krijg je een bevestigingsmailtje, ff lezen en op de link klikken. Dan krijg je als het goed is een pagina van ebay dat je aanmelding compleet is.
Daarna kan je op ebay.de zoeken op limal, dan komen ze vanzelf tevoorschijn. Er staan er nog een paar, die allemaal komende dagen gaan aflopen.
Goed in de gaten houden, en pas in de laatste minuut een bod invoeren onderaan op de pagina. Daarna snel bevestigen (is een tweede pagina) en hopen dat je het hoogste bod hebt.
Limal stuurt zsm (binnen 12 uur) een mailtje waar in staat wat je moet doen. Eerste stuk is duits, tweede stuk engels. Ff mailtje sturen naar het adres dat onderaan het mailtje staat (anders krijg je een autoreply terug) waarin je ff netjes de verzendkosten vraagt, die antwoorden zij.
In het eerste mailtje wat je van hun krijgt, staat in het engelse deel alle bankgegevens.
Nu komt het bankspecifieke gedeelte, bij de postbank zit er een knop "buitenlandse betaling". Daar vul je alles wat je kan invullen in, en je verstuurt je betaling.
And now we wait!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 16:59 #660154
door V300 register
Ik ga een poging wagen... Eerst even uitzoeken wat ik moet doen om via de rabobank naar het buitenland te kunnen betalen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 18:17 #660155
door V300 register
Echt bizar, ik snap niet hoe jullie het uiteindelijk gevonden hebben.. Ik heb me eigen wezeloos gezocht. Je moet echt op ebay.de zoeken.
Als op ebay.nl en wereldwijd zoekt, op Koni en 340, dan krijg je niks te zien. Ook limal intype helpte niet.
Maargoed, de betreffende pagina staat open
Als op ebay.nl en wereldwijd zoekt, op Koni en 340, dan krijg je niks te zien. Ook limal intype helpte niet.
Maargoed, de betreffende pagina staat open
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 20:03 #660156
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2006 21:36 #660157
door V300 register
Yeahhhhhhh!!!!!!!! Setje voor 22,50
Ik wou eerst 20 euro bieden, maar de laatste seconden toch 25 van gemaakt!! Yeahhh
BTW, moet ik nou de kostenverdeling op shared zetten, of voor mezelf?
Ik citeer " 'Bij de EuroBasis wordt de optie SHA (staat voor 'shared') bij de verdeling van de kosten gehanteerd. Dit betekent dat de kosten worden gedeeld tussen de opdrachtgever en de begunstigde in het buitenland; de kosten in het binnenland zijn voor de opdrachtgever en de kosten in het buitenland zijn voor de begunstigde.
Voor u, als opdrachtgever, houdt dat dus in dat u geen kosten betaalt. De begunstigde kan eventueel wel kosten in rekening gebracht krijgen. Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht. Of een bank kosten in rekening brengt (en de hoogte van dit bedrag) kan per bank/land verschillen. De begunstigde kan deze tarieven opvragen bij zijn/haar bank.
Ik wou eerst 20 euro bieden, maar de laatste seconden toch 25 van gemaakt!! Yeahhh
BTW, moet ik nou de kostenverdeling op shared zetten, of voor mezelf?
Ik citeer " 'Bij de EuroBasis wordt de optie SHA (staat voor 'shared') bij de verdeling van de kosten gehanteerd. Dit betekent dat de kosten worden gedeeld tussen de opdrachtgever en de begunstigde in het buitenland; de kosten in het binnenland zijn voor de opdrachtgever en de kosten in het buitenland zijn voor de begunstigde.
Voor u, als opdrachtgever, houdt dat dus in dat u geen kosten betaalt. De begunstigde kan eventueel wel kosten in rekening gebracht krijgen. Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht. Of een bank kosten in rekening brengt (en de hoogte van dit bedrag) kan per bank/land verschillen. De begunstigde kan deze tarieven opvragen bij zijn/haar bank.
Moderators: Mark Smeets