Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Klopt!ljmdbw;176064 schreef : is dit inderdaad wat je bedoelt?
Ik zou de plaatjes net zo groot maken als het contactoppervlak dat er nu tussen de motorsteun en chassisbalk is.
Motor opkrikken, 1 kant vervangen. (Beetje spelen met de krikhoogte, niet te hoog opkrikken... Het blok verspringt ook een beetje afhankelijk van waar je krikt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;176310 schreef : Is eigenlijk bekend vanaf wanneer die hydraulische dempers zijn "ingevoerd"?
Ik ben er nog steeds niet achter.
Zou dit betekenen, dat alle B19's rubber motorsteunen hebben en alle B200's hydraulische? En wat is dat heavy duty dan voor iets? Volgens het onderdelenboek zouden alle B19's ook zo'n extra motorstabilisator vooraan hebben. Mijn 345 heeft zo'n ding, ben benieuwd of bijv. de GLS van Jos V. die ook heeft?
Nope, B19E in de auto van de sleutelmaat heeft ook hydraulische steunen. Is een ?84er GLE.
Kun je misschien eens een foto van jouw steunen plaatsen Joost? Ik ben wel benieuwd naar die rubbers.
Op 300 power zijn er ook al een hoop alternatieven te vinden. In bijna alle gevallen betreft dat alleen de uitlaatkant ivm het plaatsen van een turbo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De 2-liter motoren uit de 300 serie zijn m.i.v. modeljaar 1984 opgehangen in hydraulisch gedempte motorrubbers (2 en 4). Hiermee is de motorschokdemper (3) vervallen.
De motorrubbers worden gemonteerd met de gefelsde rand aan de onderzijde. Zorg dat de platte kanten aan de bovenzijde in het slobgat vallen.
Zet de motorrubbers onder vast, boven losvast.
Stel de ligging van de motor af zoals in de oude situatie en zet de bovenste moeren vast (aanhaalmoment 85 Nm, 8,5 kgm).
De nieuwe motorrubbers zijn uitsluitend met de bijbehorende steunen (1 en 5) uitwisselbaar met eerdere uitvoeringen. Tevens moet dan de motorschokdemper (3) verwijderd worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Helder, dank voor de toevoeging Wouter!
@ Ruben; da's vrij lastig want je ziet geen rubber
Het enige wat je ziet, is een metalen cilinder op een steun. Maar ik zal asap proberen toch een foto te maken, ook van die motorstabilisator.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;177006 schreef : Modeljaar 1984, dus dat is met de invoering van de sedan. Alle 2.0-sedans hebben dus hydraulische dempers, alle B200's ook en de laatste B19A's ook.
Helder, dank voor de toevoeging Wouter!
@ Ruben; da's vrij lastig want je ziet geen rubber
Het enige wat je ziet, is een metalen cilinder op een steun. Maar ik zal asap proberen toch een foto te maken, ook van die motorstabilisator.
Ja dat zou zeker voor mij ook nuttig zijn yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.