Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2011 10:39 #875198
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Graag via de PM hier verder over, we willen liever geen "zwartmakerij" op het forumErik;176067 schreef : Ben wel benieuwd wie die marktplaatskerel is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
24-05-2011 11:41 #875208
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Hoe lossen ze dat eigenlijk bij de Cup op met die motorsteunen. Daar moeten de motoren er toch strak in blijven hangen na al die extreme bochten met hoge snelheden? Ben wel benieuwd welk alternatief ze daar hebben. Lijkt me toch niet dat ze hiervoor de orginele steunen gebruiken die we als normale 360 gebruikers zo hard nodig hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2011 11:47 #875209
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
[offtopic] En dat is precies waarom de club niet zo spastisch (imo) zou moeten doen over contact/samenwerking met de cup. Zo kom je veel makkelijker tot oplossingen, motorsteunen, koppelstukjes, koni's etc[/offtopic]
Geen idee erik
Geen idee erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
24-05-2011 12:01 #875215
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Graag berichten naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-05-2011 15:24 #875241
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
gewoon hardrubberen motorsteunen (of hoe heet dat spul), stonden laatst een heleboel steunen van PU (dacht ik?) tussen de advertenties.
Mijn prehistorische 360 heeft ook nog rubber motorsteunen en ik heb nog nergens last van, kun je nagaan dat dat rubber al meer dan 30 jaar oud is onderhand
Mijn prehistorische 360 heeft ook nog rubber motorsteunen en ik heb nog nergens last van, kun je nagaan dat dat rubber al meer dan 30 jaar oud is onderhand
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2011 23:33 #875290
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ook die prehistorische rubbersteunen scheuren wel eens. Op de sleuteldag heb ik zelfs meerdere auto's gezien die ik als APK keurmeester direct zou afkeuren op de motorrubbers. bij een was het rubber al 1/4 losgescheurd van de bevestigingsplaat.
Met name als er olie op komt is het snel gebeurd.
Dit is ook de reden dat de motorsteunen die aan de voorkant recht onder de oude B14 types staan zo vaak defect zijn; olie inwerking via de voorste krukas keerring.
Het zou te doen moeten zijn om een reproductie universele motorsteun te maken voor alle 2-liter uitvoeringen. Hoe het dan moet met de motorschokdemper (die is vervallen vanaf dat er hydraulische rubbers kwamen) weet ik niet....
Met name als er olie op komt is het snel gebeurd.
Dit is ook de reden dat de motorsteunen die aan de voorkant recht onder de oude B14 types staan zo vaak defect zijn; olie inwerking via de voorste krukas keerring.
Het zou te doen moeten zijn om een reproductie universele motorsteun te maken voor alle 2-liter uitvoeringen. Hoe het dan moet met de motorschokdemper (die is vervallen vanaf dat er hydraulische rubbers kwamen) weet ik niet....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
25-05-2011 15:45 #875327
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Is eigenlijk bekend vanaf wanneer die hydraulische dempers zijn "ingevoerd"?
Ik ben er nog steeds niet achter.
Edit: met de onderdelenboeken uit het ledenmenu ben ik iets wijzer geworden (1980-1984 en 1985-1991)
Boek 1980-1984 geeft aan (p. 21, nr. 55 in tekening) Volvo nummer 3286524-8, met de naam "Hydraulic rubber cushion". Hydraulic?? Dat was toen toch nog niet? Tekening geeft echter ook aan dat IN dat ding nog een ander zit, namelijk nr. 42 in de tekening (ergens kort voor p. 21), Volvo nr. 3296249-0, met de naam "rubber cushion". Dit alles is voor de B19-motoren.
Onderdelenboek 1985-1991 (dus voor de B200-motoren!) geeft aan (p. 81, nummer 12 in de tekening) Volvo nummer 3286524-8, dus dezelfde als 1980-1984, maar met de naam "Rubber cushion". Geen hydraulische meer? Er is wel nog een tweede nummer, namelijk 3212989-2, ook met de naam "Rubber cushion" maar in hoofdletters erachter 'Heavy Duty'. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Bij deze nummers geldt echter w?l, dat er niets anders meer in het "Rubber cushion" zit, wat bij de B19 wel het geval is.
Zou dit betekenen, dat alle B19's rubber motorsteunen hebben en alle B200's hydraulische? En wat is dat heavy duty dan voor iets? Volgens het onderdelenboek zouden alle B19's ook zo'n extra motorstabilisator vooraan hebben. Mijn 345 heeft zo'n ding, ben benieuwd of bijv. de GLS van Jos V. die ook heeft?
Ik ben er nog steeds niet achter.
Edit: met de onderdelenboeken uit het ledenmenu ben ik iets wijzer geworden (1980-1984 en 1985-1991)
Boek 1980-1984 geeft aan (p. 21, nr. 55 in tekening) Volvo nummer 3286524-8, met de naam "Hydraulic rubber cushion". Hydraulic?? Dat was toen toch nog niet? Tekening geeft echter ook aan dat IN dat ding nog een ander zit, namelijk nr. 42 in de tekening (ergens kort voor p. 21), Volvo nr. 3296249-0, met de naam "rubber cushion". Dit alles is voor de B19-motoren.
Onderdelenboek 1985-1991 (dus voor de B200-motoren!) geeft aan (p. 81, nummer 12 in de tekening) Volvo nummer 3286524-8, dus dezelfde als 1980-1984, maar met de naam "Rubber cushion". Geen hydraulische meer? Er is wel nog een tweede nummer, namelijk 3212989-2, ook met de naam "Rubber cushion" maar in hoofdletters erachter 'Heavy Duty'. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Bij deze nummers geldt echter w?l, dat er niets anders meer in het "Rubber cushion" zit, wat bij de B19 wel het geval is.
Zou dit betekenen, dat alle B19's rubber motorsteunen hebben en alle B200's hydraulische? En wat is dat heavy duty dan voor iets? Volgens het onderdelenboek zouden alle B19's ook zo'n extra motorstabilisator vooraan hebben. Mijn 345 heeft zo'n ding, ben benieuwd of bijv. de GLS van Jos V. die ook heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-05-2011 20:12 #875347
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Ik weet dat de volkswagen Passat type 3B ook hydraulische motorsteunen heeft. Ik zal eens de maten opnemen en vergelijken of die hetzelfde zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-05-2011 20:27 #875349
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Zojuist vergeleken 3B passat heeft zijn de steunen 9cm en volvo 360 12cm ongeveer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2011 22:58 #875390
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
Joost, er is een servicebulletin voor uitgegeven.
1982 of 1983, dat weet ik niet meer.
de servicebulletins zullen in de loop der tijd digitaal beschikbaar gemaakt gaan worden.
1982 of 1983, dat weet ik niet meer.
de servicebulletins zullen in de loop der tijd digitaal beschikbaar gemaakt gaan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets