Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Ik heb bij mijn GLE de steun toch maar vervangen door een goede originele. Blok hangt inmiddels weer netjes recht.
Zelf zo'n vergelijkbare steun ontwikkelen lijkt mij veel te lastig.
Er moet toch wel zoiets te vinden zijn wat past (dezelfde werking heeft en de belasting aankan)
Pas maken met wat plaatjes is de moeilijkheid niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;249914 schreef : Bij enkele auto's zitten ook motorsteunen aan de bovenkant, meestal tussen schutbord en motor en meestal aan kopplingshuiszijde. Ik moet ook vaak een motorsteun loshalen als ik de distributieriem wil vervangen. Deze motorsteun zit dan meestal bevestigd aan de bovenzijde van de wielkuip voor de veerpoot.
Veel motoren zijn aan de bovenkant bevestigd met motorsteunen voor het overbrengen van de aandrijfkrachten. Daarbij zit voor de verticale ondersteuning van het motorblok dan meestal ook gewoon een steun aan de onderkant. Bij de 360 is het zo dat de complete motor + torquetube + versnellingsbak aan 4 ophangpunten bevestigd is. Dat stelt weer net andere eisen aan de ophanging.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
voor het mooie is het natuurlijk beter om de hangende constructie te verbouwen naar een staande constructie, opzich een eitje maar het vraagt wel om nieuwe steunen aan de chassisbalken en motor.
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Heeft er trouwens iemand detail foto's van een nieuwe motorsteun? Ik ben benieuwd hoeveel het rubber uit het stalen huis komt. Ik heb namelijk een paar andere gevonden maar daar steekt het rubber vrij ver uit dus ik verwacht dat die ook niet goed zijn.
Gr. Sander
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Ik las ergens op een engels forum dat er wel een soort van beveiliging in zou zitten als het zou scheuren dus ik heb ze maar besteld. We hebben niet echt een goed alternatief.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Heb gehoord dat er ineens veel meer trillingen van de motor afkomen.
Dit wil ik het liefst zo veel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ik steeds de mijne heb vervangen door goed gebruikte. Maar ben erg benieuwd naar je ervaring / verschil al ze gemonteerd zijn.
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Inmiddels heb ik contact gehad met een bedrijf in engeland die wel geïnteresseerd zijn om zoiets te maken, maar die willen originele maten weten en die heb ik niet. Daarnaast heb ik ook een adres gehad van een bedrijf in nederland, maar die heb ik nog niet benaderd.
Als het goed is krijg ik ze deze week binnen dus heb ik in ieder geval iets om te proberen.
- V300 register
- Verbannen
-
sander360;252564 schreef : Op meer trillingen zit ik niet te wachten, dus ik ben benieuwd. Ik had vervangende exemplaren gevonden maar die zakken ook alweer uit. In eerste instantie was het na montage weg, toen kwam een vaag schuren in bepaalde situaties en nu begint het ook bij stationair toerental te schuren. Dus ik moet iets anders proberen.
Inmiddels heb ik contact gehad met een bedrijf in engeland die wel geïnteresseerd zijn om zoiets te maken, maar die willen originele maten weten en die heb ik niet. Daarnaast heb ik ook een adres gehad van een bedrijf in nederland, maar die heb ik nog niet benaderd.
Als het goed is krijg ik ze deze week binnen dus heb ik in ieder geval iets om te proberen.
Wellicht een idee om de oude exemplaren te bewaren en alle afmetingen zo goed als mogelijk in kaart brengen? Nieuwe werktekeningen maken moet te doen zijn geloof ik.