Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zo ziet het er dus van binnen uit.
Er zit een groot rubber blok in wat dus als ik het goed begrijp eigenlijk de hoofdoorzaak is van het uitzakken. Deze zakt uit, verder zit er een slakkenhuis in met daar in het midden gaatjes met een soort rubber.
Zal wel als klepjes functioneren. Maar het lijkt mij dat alles door het slakkenhuis gaat?
En daar bovenop een soort balg die dus constand de vloeistof de ene kant op drukt en de andere kant op.
Het rubber zou ook van massief gemaakt kunnen worden?
Aangezien de demping puur op het hydraulische gedeelte plaatsvind.
Maar dat zal ik even proefondervindelijk moeten uit proberen.
Voor het slakkenhuis zal ik ook een alternatief moeten verzinnen, want dat is bijna niet na te maken.
En van die balg zou ik ook een zuiger kunnen maken als alternatief.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Als je genoeg bestellingen vooraf met aanbetaling kunt verzamelen
Ik twijfel niet aan je capaciteiten maar wil je behoeden voor financiële miskleunen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
via dat slakkenhuis weer terugstroomt, zorgt voor de demping. De beide uiteinden
gedragen zich dus als een massa-veer-demper systeem. Eigenlijk precies zoals de
voorwielophanging met een schroefveer en schokdemper of de achterwielophanging
met een bladveer en een schokdemper, maar dan geniaal verpakt binnen
de beschikbare ruimte tussen carrosserie (vaste wereld) en de motor (massa).
Het rubber vervangen door een massieve kern o.i.d. komt erop neer dat
je de bladveren door I-profielen vervangt en de schroefveren door stalen
hulsen. Drie keer raden welke demping je dan hebt.
Kortom: echt wel over nagedacht en niet 1,2,3 na te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Produceert zo'n 2-liter dan zoveel trillingen dat dat met volrubber dempers zoals bij de 1.4 en 1.7 niet op te vangen is? En hoe is dat bij andere auto's met deze motoren gedaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Tijdje geleden dat ik het helemaal had doorgelezen maar is al veel over gesproken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zou kijken voor een “staand” alternatief van een bestaande motor wat regulier verkrijgbaar is. Maak een verloopsteun van staal en je bent in de toekomst van het probleem verlost. Steuntje maken is wel te doen, juiste steun selecteren wat lastiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Steven, kun je niet eens kijken bij jouw 345? Die zou ook rubbers moeten hebben...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Ton360;253031 schreef : ........ Maak een verloopsteun van staal en je bent in de toekomst van het probleem verlost. Steuntje maken is wel te doen, juiste steun selecteren wat lastiger.
Heb ik al geopperd in post #85:
2 Fast 4 U;248715 schreef : Het was een heel ander verhaal als het anders om was, dan moet het toch mogelijk zijn om die drie cm met een beugel of iets dergelijks te kunnen overbruggen?
Maar schijnbaar wil men het wiel nog eens uitvinden.................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.