1700 slaat niet aan

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 22:06 #738954 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1700 slaat niet aan
valsche lucht, in eerste instantie vacuumkoppelstukjes vervangen (tussen kleppendeksel en carburateur zit er een, in een S-bocht, loopt langs de gaskabelinrichting, en aan het inlaatspruitstuk, vervang iig die laatste!

het is pas bij erik gebleken dat het opvullen van de carb bouten wel degelijk zin heeft, ik zal kijken of ik daar een duidelijke foto van heb, dan maak ik daar wel even een nieuw topic voor aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 23:21 #738970 door Anjo van den Akker
:cry2: de foto's heeft m'n pa van z'n camera afgehaald grrrrr....

nouja, het is in ieder geval gebleken dat het verbouwen van de carburateurbouten zin heeft, en dat op die manier het vlotterdeksel ontlast word. Jean-Luc tuft ondertussen (ik hoop nog steeds?) vrolijk rond in een 1700 met een op die manier aangepaste carburateur,

voor het mooie ben ik enkele zaken vergeten, zoals de dikte van het vulpakket en de maat hiervan te noteren, ik heb er bij jean-luc een tweetal m8sluitringen, met een m8veerring hiertussen gesandwitched per bout tussen gedaan, dit is geen ideale oplossing, omdat de bout geen m8 is, maar iets anders had ik op dat moment neit voor handen (en heb ook niet aan een schuifmaat gedacht helaas) je brengt dit aan bij de carburateurvoet, waar nu al een klein plat ringetje (schotelringetje) zich bevind.

het is namelijk heel verschrikkelijk simpel, doordat de verdikking van de carburateurbout te kort is, krijg je dat als je de carburateur vastzet op het inlaatspruitstuk, dat de bovenste kop-flens van de bout het vlotterdeksel krom gaat trekken, draai je met de normale situatie deze bouten dus te vast, dan trek je je vlotterdeksel krom! (en niet de carburateurvoet, hitteoverdracht word tegengegaan door het ca 20mm kunststof vulstuk tussen carb en inlaatspruitstuk)

als je het bovenste rubber ringetje wat bij het vlotterdeksel bovenop licht weghaalt, en vervolgens de bout zonder ringetje op z'n plek laat vallen, zul je zien dat de kop van de bout bovenop het vlotterdeksel vlak ligt, en dat tussen de verdikking in de bout, en de carburateurvoet zelf zo'n 2mm speling zit!! die speling dien je dus ruim op te vullen met vulmateriaal, maar zoals ik hierboven al aangaf zou je daar zelf even mee moeten experimenteren, ik wil er gerust een sticky topic voor opstellen, maar ik heb helaas even geen 1700 tot m'n beschikking..

een te lang vulpakket is overigens ook niet goed, dan liggen de koppen van de bouten tegen je luchtfilterhuis aan te denderen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 09:43 #738990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 slaat niet aan

AvdAkker;77340 schreef : ik wil er gerust een sticky topic voor opstellen, maar ik heb helaas even geen 1700 tot m'n beschikking..

ik wel :f

afspraak maken? :hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 09:52 #738992 door V300 register

AvdAkker;77340 schreef : Jean-Luc tuft ondertussen (ik hoop nog steeds?) vrolijk rond in een 1700 met een op die manier aangepaste carburateur

Jep, alleen vandaag voor het laatst. De 1700 is in principe verkocht. Dat karretje rijdt uitstekend, zeker sinds jij er wat liefde aan hebt gegeven. :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 19:28 #739319 door V300 register
Klinkt interessant om allemaal in te bouwen. Ik ga zelf niet aan de carb klussen, maar de vacuumslangen zal ik in ieder geval gaan doen.

Ik zit er aan te denken om in plaats van het vliegtuig te pakken in december naar Nederland te rijden. Hebben er dan mensen tijd om me te helpen m'n auto eens flink onder handen te nemen? Ik ben dan ca. tussen 20 december en 2 januari in Nederland.

Huidige toestand van de auto:
- deuk in de linkerachterdeur. Deze moet er echter in blijven zitten omdat er nog een onderzoek naar loopt.
- carrosserie beschadigd aan de linkerachterkant, evenals de kap van de linkerachterlichten.
- stroomverdeler, bougiekabels, accu, luchtfilter, bougies, brandstofpomp+filter wat er bij zit recentelijk vervangen. Verder is de auto volledig nagekeken door clublid Harry.
- auto rijdt ca. 1 op 11 bij normaal rijgedrag.
- bij volledig plankgas bokt de auto nog een beetje.
- auto heeft af en toe nog last van bokgedrag, maar het lijkt dat een aantal slangen rond de carburateur lostrekken en weer vastzetten effect heeft om het bokken te laten ophouden.
- vervangen van brandstofpomp+filter en stroomverdeler/bougiekabels heeft een zeer gunstig effect gehad op hoe mooi de auto loopt.

Als ik hem naar Nederland rijd, wil ik eigenlijk alles wat mogelijk een gunstig effect kan hebben op de auto implementeren. Wat is handig om alvast hier te doen/laten doen en wat moet ik eventueel van te voren bestellen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 23:50 #739342 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1700 slaat niet aan
De 21e is wel de korste dag, qua licht, van het jaar. Ik kan er echt niets meer bij hebben. Eerst alles maar afmaken en opruimen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 18:36 #739358 door Anjo van den Akker

DirkH;77698 schreef : auto heeft af en toe nog last van bokgedrag, maar het lijkt dat een aantal slangen rond de carburateur lostrekken en weer vastzetten effect heeft om het bokken te laten ophouden.

in dat geval, vervangen die slangen!

ik heb besloten om totdat het weer lekkerder weer word niet meer buiten te sleutelen, omdat ik nu al een beetje last van winterhanden begin te krijgen, en aangezien ik bij terberg dagelijks diesel/hydrauliekvloeistof etc over m'n handen heen krijg is dat behoorlijk prikkend/pijnlijk, niet echt prettig dus.. als je evt een overdekte (warme) sleutelplaats kan regelen dan wil ik gerust wel ff een stukkie rijden.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:00 #739391 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1700 slaat niet aan
Carrosserie kan ik je mee helpen.
Ik weet niet waar je "aan land komt", maar ik kan voor je een achterlichtje van de sloop trekken, ik weet er nog wel wat.

Ik woon in de Achterhoek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 12:13 #739519 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1700 slaat niet aan
H?, ik zie net op Google Maps dat je niet eens zo ver woont van ons vakantieadres nabij Avignon.

Hoe lang zit je nog in Greoux-les-Bains?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2008 11:46 #742083 door V300 register

DirkH;77698 schreef : Wat is handig om alvast hier te doen/laten doen en wat moet ik eventueel van te voren bestellen?

Distributie-riem?? (lampjes en deukjes zijn minder moeilijk, riem stuk = volledig vast staan met grote schade.) Kijk of iemand die hier heeft en hem met jou wil vervangen als je hier bent. Hoop dat er tijd voor is, aangezien bijna iedereen nu volle agenda's heeft.
In elk geval aanschaffen ,toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC