1700 slaat niet aan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 12:13 #736685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 slaat niet aan
Nog niet geprobeerd, m'n auto staat op een parkeerplaats, echter als ik het gaspedaal indruk, gebeurt er niks; het is niet dat ie dan een ander geluid gaat maken bij het starten.

Zou het kunnen dat ik 'm verzopen heb en zo ja, wat is daar aan te doen?

Brandstofpomp is 2 maanden geleden vervangen.

Ik ga straks even testen wat je hebt beschreven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 21:21 #736708 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1700 slaat niet aan
Bij verzuipen is het zo dat je met volgas door moet starten. Maar dat is niet aan de orde denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 22:19 #737440 door V300 register
Eindelijk, als het goed is worden m'n onderdelen morgen bezorgd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 22:31 #737446 door V300 register

AvdAkker;74960 schreef : als je je luchtfilterdeksel eraf hebt, kijk dan van bovenaf in de venturi's, geef dan een beetje gas met het gasmechanisme bij de carburateur en als het goed is moet je benzine zien stromen/vernevelen, ook is er duidelijk een shhhhht geluid te horen, van de sproeiende benzine.

zie je geen benzine, haal dan het brandstof aanvoerslangetje bij de carburateur los en ga dan starten, komt daar wel een mooie straal uit dan heb je nog een probleem met de carburateur. komt er geen brandstof uit dan is de brandstofpomp kapot

Wilde dit even doen, echter:

wat zijn de venturi's?
waar zit het gasmechanisme bij de carburateur?
werkt dit ook bij niet gestarte motor?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 22:40 #737447 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1700 slaat niet aan
de venturi's zijn kortgezegd de hulpmiddelen om zo goed mogelijk de benzine te laten verstuiven zodat dit zo snel mogelijk goed vermengt word met de inlaatlucht,

als je je luchtfilterdeksel loshaalt kijk je 2 rechthoekige gaten in, bovenop heb je een messingkleurige klep zitten bij 1 van de 2 en dat is de chokeklep, kijk je verder naar beneden en dan zie je een 2tal voorwerpen in die rechthoeken zitten die schuin in het rechthoek van de ene naar de andere kant loopt. degene het dichts bij de kleppendeksel (bovenkant motorblok) is de venturi van de 1e trap, de venturi aan de kant van het zijscherm is van de 2e trap.

het gasmechanisme zit aan de schutbord kant van de carburateur, bij twijfel even iemand in de auto het gas in laten trappen, om het mechanisme te localiseren. eenmaal gevonden is het door jezelf bij de motorruimte goed te bedienen en kun je gelijk netjes de venturi's in kijken om te zien of je de benzine ziet sproeien.

dit zijn controles die je het makkelijkste uit kan voeren bij niet lopende motor, het is ook onderdeel als ik een algehele check doe, een goede krachtige straal(=pshhhhhht) bij bewegen gasklep, is vaak een indicatie dat er weinig vuil in de carburateur aanwezig is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 18:33 #737528 door V300 register
Hey Leute,

Mega bedankt! Vandaag de onderdelen binnengekregen en e.e.a. gemonteerd. Achteraf, wat ik denk dat het probleem was, dat hij helemaal niet meer startte, was dat ik de kabels niet goed op de stroomverdeler had geklikt. Je moet een klik horen blijkbaar, die hoorde ik nu in ieder geval bij 3 van de 4 kabels. Dus bij een poging tot starten sloeg hij heel ff aan en daarna sloeg ie weer af, net als eerder, toen ik een tijd op 3 cylinders had gereden. Dus heb ik e.e.a. nog even gecontroleerd en hoorde ik bij de 4e ook een klik. De accu was inmiddels leeg na vele startpogingen zonder op te le laden, dus m.b.v. van de jumpstarter de auto gestart. Eindelijk! Moet alleen nog ff 3e moer aan de stroomverdeler vastzetten.

5 minuten gereden nog maar, maar het mooie is dat het bokken ook over lijkt te zijn. Eerst moest ik het gaspedaal voorzichtig bedienen, anders ging ie raar doen, dat hoefde ik nu niet meer. Zou goed kunnen, omdat 1 van de oorzaken daarvoor ook de stroomverdeler kon zijn. Nog niet te vroeg juichen, eerst ff dat ding wat langer testen. Ik hoop dat ie nu ook een stuk zuiniger is.

Heb bijna een maand stil gestaan, in dit gehucht. Kan weer naar een fatsoenlijke supermarkt :). Moet wel weer opnieuw leren rijden :D.

Nogmaals bedankt!

Dirk

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 18:46 #737534 door Anjo van den Akker
kijk dat is heel mooi!

voor het h?le mooie kun je ook nog even aan de slag gaan met een paar meter brandstof (incl nieuw filtertje) en vacuumslang en een setje m7(of was het nou m8?) ringen.

die ringen zijn tegen het zogenaamde kromtrekken van de carburateur, de focus ligt bij de voet die kromtrekt maar dat is totaal niet het geval, de vlotterdeksel gaat namelijk kromtrekken, bij het normaal aandraaien van de carburateurbouten als de schotelringetjes platgedrukt zijn. dus, extra m7/m8 ringetjes bovenop carburateurvoet plaatsen, en dan de 4 inbusbouten van de carburateur erin, dan kun je de carburateur tenminste fatsoenlijk vastzetten op het inlaatspruitstuk. de flens bij de inbuskop kan dan geen druk meer uitoefenen op de vlotterdeksel bij het aandraaien van de bouten.

nu je een nieuwe ontsteking hebt en een nieuw luchtfilter, is als je ook nog de brandstofslangetjes en vacuumkoppelstukken vervangt een verbruik van 1 op 20 makkelijk haalbaar. zit je nu op dit moment al op 1 op 16/17 dan is de rest van de motor iig ok.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 18:57 #737540 door V300 register
Haha, 1 op 20, dan word ik meteen lid van jullie club, in plaats van dat ik wacht tot ik weer terug ben :D.

De brandstofpomp is vervangen, alsmede de slangen, 10 weken geleden. Het filter volgens mij ook. Bedoel je dat?

Die ringen ga ik morgen in ieder geval even doen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 19:05 #737545 door Anjo van den Akker
als je het gaat proberen, probeer dat dan bout voor bout, zet de bouten n?t vast met de inbussleutel en als je ze allemaal gehad heb nog even wat vaster met de inbussleutel, geen kwestie van breken of barsten, gewoon vast = vast.

het is een conceptje en ik moet nog even precies uitdokteren hoeveel ringetjes en hoe dik het moet zijn, om speling van de boutkop tov het vlotterdeksel te garanderen (wat het doel is) waarvoor ik dus eerst weer aan een 1700 moet gaan sleutelen en die heb ik zelf niet:D

wat is het huidige gebruik geweest dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 19:20 #737547 door V300 register
Brandstofpomp+filter+slangen is dus waarschijnlijk goed? Ik heb dat door Auto-riema laten vervangen. Het verschil was enorm. Daarvoor kon ik niet in z'n 2 een bocht door, moest echt terug naar 1, anders ging ie schokken, daarna ging dat prima.

Het huidige verbruik op de lange afstand was ongeveer 1 op 11, dat was het ook op kortere afstanden, echter wel door de bergen.

Op 3 cylinders was het ongeveer 1 op 8 of 1 op 9.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC