1700 slaat niet aan
- V300 register
- Verbannen
Zou het kunnen dat ik 'm verzopen heb en zo ja, wat is daar aan te doen?
Brandstofpomp is 2 maanden geleden vervangen.
Ik ga straks even testen wat je hebt beschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;74960 schreef : als je je luchtfilterdeksel eraf hebt, kijk dan van bovenaf in de venturi's, geef dan een beetje gas met het gasmechanisme bij de carburateur en als het goed is moet je benzine zien stromen/vernevelen, ook is er duidelijk een shhhhht geluid te horen, van de sproeiende benzine.
zie je geen benzine, haal dan het brandstof aanvoerslangetje bij de carburateur los en ga dan starten, komt daar wel een mooie straal uit dan heb je nog een probleem met de carburateur. komt er geen brandstof uit dan is de brandstofpomp kapot
Wilde dit even doen, echter:
wat zijn de venturi's?
waar zit het gasmechanisme bij de carburateur?
werkt dit ook bij niet gestarte motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als je je luchtfilterdeksel loshaalt kijk je 2 rechthoekige gaten in, bovenop heb je een messingkleurige klep zitten bij 1 van de 2 en dat is de chokeklep, kijk je verder naar beneden en dan zie je een 2tal voorwerpen in die rechthoeken zitten die schuin in het rechthoek van de ene naar de andere kant loopt. degene het dichts bij de kleppendeksel (bovenkant motorblok) is de venturi van de 1e trap, de venturi aan de kant van het zijscherm is van de 2e trap.
het gasmechanisme zit aan de schutbord kant van de carburateur, bij twijfel even iemand in de auto het gas in laten trappen, om het mechanisme te localiseren. eenmaal gevonden is het door jezelf bij de motorruimte goed te bedienen en kun je gelijk netjes de venturi's in kijken om te zien of je de benzine ziet sproeien.
dit zijn controles die je het makkelijkste uit kan voeren bij niet lopende motor, het is ook onderdeel als ik een algehele check doe, een goede krachtige straal(=pshhhhhht) bij bewegen gasklep, is vaak een indicatie dat er weinig vuil in de carburateur aanwezig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mega bedankt! Vandaag de onderdelen binnengekregen en e.e.a. gemonteerd. Achteraf, wat ik denk dat het probleem was, dat hij helemaal niet meer startte, was dat ik de kabels niet goed op de stroomverdeler had geklikt. Je moet een klik horen blijkbaar, die hoorde ik nu in ieder geval bij 3 van de 4 kabels. Dus bij een poging tot starten sloeg hij heel ff aan en daarna sloeg ie weer af, net als eerder, toen ik een tijd op 3 cylinders had gereden. Dus heb ik e.e.a. nog even gecontroleerd en hoorde ik bij de 4e ook een klik. De accu was inmiddels leeg na vele startpogingen zonder op te le laden, dus m.b.v. van de jumpstarter de auto gestart. Eindelijk! Moet alleen nog ff 3e moer aan de stroomverdeler vastzetten.
5 minuten gereden nog maar, maar het mooie is dat het bokken ook over lijkt te zijn. Eerst moest ik het gaspedaal voorzichtig bedienen, anders ging ie raar doen, dat hoefde ik nu niet meer. Zou goed kunnen, omdat 1 van de oorzaken daarvoor ook de stroomverdeler kon zijn. Nog niet te vroeg juichen, eerst ff dat ding wat langer testen. Ik hoop dat ie nu ook een stuk zuiniger is.
Heb bijna een maand stil gestaan, in dit gehucht. Kan weer naar een fatsoenlijke supermarkt . Moet wel weer opnieuw leren rijden .
Nogmaals bedankt!
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
voor het h?le mooie kun je ook nog even aan de slag gaan met een paar meter brandstof (incl nieuw filtertje) en vacuumslang en een setje m7(of was het nou m8?) ringen.
die ringen zijn tegen het zogenaamde kromtrekken van de carburateur, de focus ligt bij de voet die kromtrekt maar dat is totaal niet het geval, de vlotterdeksel gaat namelijk kromtrekken, bij het normaal aandraaien van de carburateurbouten als de schotelringetjes platgedrukt zijn. dus, extra m7/m8 ringetjes bovenop carburateurvoet plaatsen, en dan de 4 inbusbouten van de carburateur erin, dan kun je de carburateur tenminste fatsoenlijk vastzetten op het inlaatspruitstuk. de flens bij de inbuskop kan dan geen druk meer uitoefenen op de vlotterdeksel bij het aandraaien van de bouten.
nu je een nieuwe ontsteking hebt en een nieuw luchtfilter, is als je ook nog de brandstofslangetjes en vacuumkoppelstukken vervangt een verbruik van 1 op 20 makkelijk haalbaar. zit je nu op dit moment al op 1 op 16/17 dan is de rest van de motor iig ok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De brandstofpomp is vervangen, alsmede de slangen, 10 weken geleden. Het filter volgens mij ook. Bedoel je dat?
Die ringen ga ik morgen in ieder geval even doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het is een conceptje en ik moet nog even precies uitdokteren hoeveel ringetjes en hoe dik het moet zijn, om speling van de boutkop tov het vlotterdeksel te garanderen (wat het doel is) waarvoor ik dus eerst weer aan een 1700 moet gaan sleutelen en die heb ik zelf niet:D
wat is het huidige gebruik geweest dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het huidige verbruik op de lange afstand was ongeveer 1 op 11, dat was het ook op kortere afstanden, echter wel door de bergen.
Op 3 cylinders was het ongeveer 1 op 8 of 1 op 9.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.