1700 slaat niet aan
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;75894 schreef : het vacuumsysteem is nu dan nog het simpelste om even aan te pakken, dus de rest van het slangenwerk buiten de carburateurkoelslangen en brandstofslangen om. koppelstukjes vervangen etc.
zit de bok er dan n?g in dan zou je voor het mooie eerst de klepspeling moeten controleren en afstellen, en als het bokken er dan nog niet uit is mag je aan de slag met de carburateur.
Ga ik doen, kijken of ik die slangen ergens kan krijgen.
Wat is de klepspeling?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
DirkH;75889 schreef : Welke vervangingen heb jij gedaan eigenlijk?
Ik denk niet dat ik dat ga halen op die bergweggetjes hier in Z-frankrijk, maar ook al doet ie 1 op 13 of 1 op 14, dan heb ik het er zo uit. Ik laat het weten.
Oa Erik en Anjo hebben er samen veel aan gedaan.(topic: 1700 motor gestrand in Frankrijk) Maar ik had wel een nieuwe carb nodig, zit er nu een op van een 440. En los van die bok, rij ik nu relaxed rond. Het is echt een auto voor lange stukken rijden, continu en constante snelheid.
In aug. was ik naar Duitsland, Winterberg, dan rij je ook over geitenpaden door de bergen, beetje zoals waar jij zit. Thuis gekomen afgetankt: 1:18,8 L/km...
dus er is nog hoop voor je (niemand gelooft je, want je rijd in een oude roest bak dus dat kan niet)...prima hoor!
Ook paar keer naar Ardennen geweest, kofferbak vol met outdoor klim en kano troep, en ook toen 1:17... Wel strak 115 km/h rijden want daar zit een balans punt, dat voel en hoor je. Of 128 km/h, die gaat ook wel lekker.
Vergeet die euro's, geniet van je auto! er zijn er nog maar 4500 van, en jij hebt er 1...
Groet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zit er nu bijv 0,1 mm teveel ruimte op de uitlaatkleppen, dan openen ze n?t te laat, en sluiten ze n?t te vroeg, en zo gaat er vermogen verloren, wat weer het gevolg heeft dat de auto meer verbruikt.
als het om verbruik gaat moet je alle randzaken om en van de motor onder de loep nemen:yesyes:
het is echter wel zo, dat ik zonder vraagbaak en de afstelshims (nodig voor de 1700) daar niet aan zou beginnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
racousho;75904 schreef :
Vergeet die euro's, geniet van je auto! er zijn er nog maar 4500 van, en jij hebt er 1...
Groet!
Er zijn v??l minder 1700 blokken op de weg.
Je kan niet nagaan hoeveel 1700 blokken er zijn.
Deze valt onder de 340 waar de aantallen van worden aangegeven.
Ik vermoed net als de 360 een paar honderd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frans;75918 schreef : Er zijn v??l minder 1700 blokken op de weg.
Je kan niet nagaan hoeveel 1700 blokken er zijn.
Deze valt onder de 340 waar de aantallen van worden aangegeven.
Ik vermoed net als de 360 een paar honderd.
...nog meer reden om te genieten van je unieke auto!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verbruik vandaag was ongeveer 1 op 11.5. Wat dat betreft nog niet een erg grote winst dus, want dat heb ik wel eens eerder gehaald.
Nu dus verder met het controleren op eventuele luchtlekken en eventueel vervangen van de carburateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
DirkH;75969 schreef :
ik kan gelukkig weer slome Fransen inhalen als dat nodig is, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ie gaat bokken tijdens het inhalen
Ehmm...:wtf2: Dirk , slome Fransen rijden 130kmh.... toch?? ..:no_comment: ik zal niks tegen de anderen zeggen!:halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
DirkH;75969 schreef : Heb vandaag een stuk gereden, hij rijdt super; alleen bij echt plankgas wil ie nog wel een klein beetje schokken, maar ik kan gelukkig weer slome Fransen inhalen als dat nodig is, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ie gaat bokken tijdens het inhalen .
Verbruik vandaag was ongeveer 1 op 11.5. Wat dat betreft nog niet een erg grote winst dus, want dat heb ik wel eens eerder gehaald.
Nu dus verder met het controleren op eventuele luchtlekken en eventueel vervangen van de carburateur.
Ja, als je zo nu en dan gaat planken wil dat wel.
Gemiddelde verbruik bij normaal rijgedrag is 1 op 12 a 13.
Als je de juiste versnelling kiest is planken niet nodig.
Snel door schakelen tussen de 2000 en 3000 toeren.
Dan zit je vlot op snelheid.
Maar ik vond altijd dat de 1700 blokken waren gemaakt om vlot maar rustig te genieten van de wagen. Een injectie nodigt uit om te racen en een 1700 nodigt uit om te genieten.....:yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.