1700 slaat niet aan
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
afgelopen zomer heeft er bij mij een tijdje de 1700 van Jeroen (Racousho) gestaan, die was eerder gestrand in frankrijk. ik heb hier niet al teveel aandacht aan geschonken omdat ik in principe van jeroen nieteens direct toestemming had om aan de auto te sleutelen, maar toen die auto eenmaal liep kreeg hij al een verbruik van 1 op 16/17. ik ben er dan ook van overtuigd dat minstens 1 op 20 haalbaar is als alle factoren meezitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik heb net een stuk gereden en hij loopt beter dan ooit.
Soms had ik wel eens (niet vandaag) dat ie heel erg licht liep. Dat had ik nu niet, maar dat kan ook met de windrichting te maken hebben gehad op momenten dat het voelde alsof ie heel erg licht liep.
Heb getankt, kijken wat het verbruik nu is.
Daarna eventueel nog even doorsleutelen en kijken of ik het nog verder kan opvoeren.
Groet,
Dirk
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een stuk over de Peage gereden, en bij volledig plankgas, bokt ie nog wel een beetje. Is dat normaal?
- V300 register
- Verbannen
DirkH;75865 schreef : Het bokken lijkt dus ook over te zijn.
Ik heb een stuk over de Peage gereden, en bij volledig plankgas, bokt ie nog wel een beetje. Is dat normaal?
Ja, vooral in Franrijk! hahaha:humor: ... kijk maar goed naar dat fotootje links bovenin.
sorry...traumaatje komt boven.
Gisteren ging de mijne ook weer bokken... ben maar weer naar huis gegaan. Morgen doet ie het weer normaal, dat hebben we zo afgesproken.
Mooi dat jij weer rijden kan! Je investering ga je nu terug krijgen. 1 op 20? ... laat het me weten, mijn record is 1 op 18,8 (op Vpower) na 900 km.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
maar als hij licht bokt bij het plotseling plankgas geven is dat een resultaat waar je in 1e instantie al blij mee mag zijn, het bokken is dan de overgang als de 2e trap opent. bij heel veel auto's hier in de club zit de 2e trap zowat vastgeroest..
wil je er wat aan doen dan moet je de carburateur reviseren, en volgens de manual basisafstellen, en die afstellingen controleren op de viergasmeter. en dan ook op z'n minst elke tankbeurt een keer flink gas geven en dus meerdere malen doortrekken in de 2e trap.
bokt hij constant bij plankgas dan is er nog sprake van een luchtlekkagetje, bij volgas is er in het inlaatspruitstuk nauwelijks tot geen vacuum, en een kleine luchtlekkage direct naar de buitenlucht (dus niet gefilterd door luchtfilter) gooit dan roet in het eten.
- V300 register
- Verbannen
racousho;75873 schreef : Gisteren ging de mijne ook weer bokken... ben maar weer naar huis gegaan. Morgen doet ie het weer normaal, dat hebben we zo afgesproken.
Haha, dat sprak ik ook wel eens af, maar hij hield zich er niet altijd aan .
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;75874 schreef : bokken is nooit normaal,
maar als hij licht bokt bij het plotseling plankgas geven is dat een resultaat waar je in 1e instantie al blij mee mag zijn, het bokken is dan de overgang als de 2e trap opent. bij heel veel auto's hier in de club zit de 2e trap zowat vastgeroest..
wil je er wat aan doen dan moet je de carburateur reviseren, en volgens de manual basisafstellen, en die afstellingen controleren op de viergasmeter. en dan ook op z'n minst elke tankbeurt een keer flink gas geven en dus meerdere malen doortrekken in de 2e trap.
bokt hij constant bij plankgas dan is er nog sprake van een luchtlekkagetje, bij volgas is er in het inlaatspruitstuk nauwelijks tot geen vacuum, en een kleine luchtlekkage direct naar de buitenlucht (dus niet gefilterd door luchtfilter) gooit dan roet in het eten.
Het is geen plotseling bokken bij hard intrappen, meer een constant bokken bij plankgas, daarom ben ik nog niet helemaal zeker of het bok probleem is opgelost. Eerst was het ook wel eens het geval, dat hij het af en toe helemaal normaal deed, vooral na lang stil staan, en dat hij heeft hij nu wel gedaan.
Maar als het dus alleen bij plankgas is, en niet bij plotseling intrappen (2e trap), dan moet ik het dus echt zoeken in een lek. Welke slangen zou ik moeten controleren?
- V300 register
- Verbannen
racousho;75873 schreef : Gisteren ging de mijne ook weer bokken... ben maar weer naar huis gegaan. Morgen doet ie het weer normaal, dat hebben we zo afgesproken.
Welke vervangingen heb jij gedaan eigenlijk? A-relaxed namelijk dat ie nog steeds bokt.
Op dit moment zijn de stroomverdeler, de rotor, de bougiekabels, de bougies, de brandstofpomp, de slangen van de brandstofpomp, volgens mij ook een filter bij de brandstofpomp (weet niet precies welke dat is, of waar die voor dient), het luchtfilter en de accu vervangen. Verder heb ik een jumpstarter moeten kopen. Bij elkaar alle kosten, inclusief garagekosten, ca. Euro 350,- (aanschafwaarde auto Euro 850,-), bij elkaar dus ongeveer Euro 1200,- tot nu toe.
Enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen in jouw geval?
racousho;75873 schreef : Mooi dat jij weer rijden kan! Je investering ga je nu terug krijgen. 1 op 20? ... laat het me weten, mijn record is 1 op 18,8 (op Vpower) na 900 km.
Ik denk niet dat ik dat ga halen op die bergweggetjes hier in Z-frankrijk, maar ook al doet ie 1 op 13 of 1 op 14, dan heb ik het er zo uit. Ik laat het weten.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zit de bok er dan n?g in dan zou je voor het mooie eerst de klepspeling moeten controleren en afstellen, en als het bokken er dan nog niet uit is mag je aan de slag met de carburateur.