Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2015 00:12 #957215
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Aangifte doen. Getuigenoproep plaatsen. 3 mensen zoeken (geen familie) die de auto daarvoor nog in goede staat gezien hebben. Garantiefonds voor verzekeringen aanspreken. Je verzekeringsmaatschappij kan daar mee helpen. Een taxatierapport van de auto kan helpen, evenals foto's nog recent voordat de schade is ontstaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2015 08:32 #957217
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Ik denk in dat geval dat een taxatierapport vrij essentieel is. Het eigen risico bij het waarborgfonds is ?250 en de dagwaarde zonder taxatierapport rond de ?500(?). De auto zal in dat geval economisch total loss worden verklaard, waarna je ?250 uitgekeerd krijgt. Je kunt de auto terugkopen van de verzekering, maar dat gaat weer van de ?250 af die je uitgekeerd hebt gekregen. Je hebt geluk als je dan ?50 overhoudt aan heel het gedoe dat je er mee hebt 
Aangifte, zoals Erik zegt, zou ik overigens zeker doen!

Aangifte, zoals Erik zegt, zou ik overigens zeker doen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2015 20:40 #957224
door V300 register
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2015 21:03 #957226
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
ah, zo te zien (ook aan de schemerige lak rondom de wielkast) heeft de botsing vooral een dikke laag plamuur die roest verborgen hield weggetikt.. ik zou het laten opknappen, kun je gelijk roestvrij verder 
toen bij mijn oude vario het voorscherm en wielophanging naar de kloten werd gereden heb ik 450 van de verzekering gehad en was het geen total loss. er was een expert komen kijken. uiteindelijk bleek 450 nog vrij krap om de boel van te herstellen, ik had misschien wat beter moeten onderhandelen, maar de auto heeft me nog lang overal gebracht en is nu ook nog goed in gebruik.

toen bij mijn oude vario het voorscherm en wielophanging naar de kloten werd gereden heb ik 450 van de verzekering gehad en was het geen total loss. er was een expert komen kijken. uiteindelijk bleek 450 nog vrij krap om de boel van te herstellen, ik had misschien wat beter moeten onderhandelen, maar de auto heeft me nog lang overal gebracht en is nu ook nog goed in gebruik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2015 22:38 #957231
door V300 register
Ik zie helaas geen foto
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-05-2015 15:45 #957376
door V300 register
De Volvo is nu naar Hennes in Nijmegen geweest, die hebben de Co2 van 7% naar 2% afgesteld. Wat er gebeurd is weet ik allemaal niet, het vermogen is duidelijk minder en het verbruik over 80km korte ritjes is nu 1 op 7.5.
Technorelaisrevisie setje is nu besteld bij Born Built Beauties, misschien is dat het wel....
Technorelaisrevisie setje is nu besteld bij Born Built Beauties, misschien is dat het wel....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-05-2015 08:56 #957381
door V300 register
Alleen co afstellen zonder een goede beurt heeft natuurlijk geen zin. Je zult toch stelselmatig alles na moeten lopen om tot een goed verbruik te komen. Met mijn 340 (4-bak) rij ik 1 op 13 a 14. Nog zonder dat de carburateur gereviseerd is. Met een automaat mag je van 1 op 11 a 12 uitgaan, dus als je dat niet haalt, dan is er iets mis.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2015 19:46 #957432
door V300 register
Technorelaissetje is in ieder geval binnen, die gaat er zo snel mogelijk in
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2015 23:53 #957497
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Als je eens in de buurt bent van Venhorst, kom gerust langs. Door de weeks en op zaterdagochtend kan ik je auto ook met het co2 apparaat afstellen. Wellicht kunnen we ook naar de schade kijken en je mag de auto bij mij wel op de brug zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2015 12:59 #957535
door V300 register
Nu 1 op 11 met een automaat, is opzich wel knap met een oude 340. Ligt van de rijstijl af maar 1 op 9 zou hij wel moeten kunnen halen op korte ritten.
CO 7%... nu naar 2 %. Heb niet gekeken naar het kenteken dus ik weet niet of er een ondergereglde kat onderhangt of niet maar zonder KAT is 2% wel goed hoor. Voor de APK mag hij nog veel meer hebben, die regels van de APK zijn zo ruim wil je daar niet meer door heen komen (met 7% ga je er overigens ruim overheen) dan is er echt iets mis....
CO 7%... nu naar 2 %. Heb niet gekeken naar het kenteken dus ik weet niet of er een ondergereglde kat onderhangt of niet maar zonder KAT is 2% wel goed hoor. Voor de APK mag hij nog veel meer hebben, die regels van de APK zijn zo ruim wil je daar niet meer door heen komen (met 7% ga je er overigens ruim overheen) dan is er echt iets mis....
Moderators: Mark Smeets