Eerste Volvo 340 zuipt als een baas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2015 22:07 #956658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Nou dat heb ik gedaan, hier wat fototjes

De ringetjes op foto 3 zijn de oude rubbers, deze leken me niet erg versleten. De diode op foto 2 is natuurlijk ook vervangen.

De spoel bleef wel 0 aangeven, moet ik me hier zorgen om maken? de diode meten werkte eigenlijk ook niet, kreeg allemaal verschillende waarden.
Ik heb wel het idee dat de volvo nu minder toeren maakt, maar of het verbruik anders is moet ik maar eens berekenen op een lange rit.

En heeft iemand ervaring met handgreeprubbers van de 340? Heb nieuwe rubbers gekocht bij BornBuiltBeauties maar heb eigenlijk geen idee hoe ze erop moeten. Moet heel het binnenpaneel van de deur eraf?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-03-2015 22:22 #956660 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Dit type diode spert in ??n richting (te vergelijken met het ventiel van een band), bij weerstand (Ohm) meting op de multimeter zal de ene kant dus oneindig aangeven en de andere kant een waarde (welke waarde is nog niet zo heel relevant in dit geval, als hij maar geleid)

Als de multimeter ook een diode test optie heeft geeft de meting richting kathode oneindig aan (1), en in de doorlaatrichting een x waarde (die kan fluctueren met de batterijspanning en temperatuur)

Wat je hierboven doet als ik het goed zie is meten over de diode terwijl hij gemonteerd is over de spoel (m.a.w. in het 'circuit) , dan weet je niet meer wat je meet als het aankomt op het meten aan ??n van de componenten, in dit geval de diode.

De spoel doet zo uit mijn hoofd ca 60 Ohm.

De diode is standaard een N4007, die specs hiervan zijn vast te Googlen.
Ik meen me te herinneren dat ergens in mijn topic ik ook met de emvk bezig ben geweest inclusief meten.

V.w.b. de handgreep rubbers; het deurpaneel moet er inderdaad af, dan met een grote kruiskop schroevendraaier de handgreep bout (messing) eruit draaien, dan zit de handgreep los genoeg om het oude rubber te verwijderen en de nieuwe te plaatsen (let op de montage richting hiervan)

Terugplaatsen van het deurpaneel is even een kleine handigheid, in ieder geval eerst het raamrubber er eerst weer inhangen, er zit ook een schroefje in de handgreep en de eventueel aanwezige raamslinger.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2015 22:37 #956661 door V300 register

Yannick;235733 schreef : En heeft iemand ervaring met handgreeprubbers van de 340? Heb nieuwe rubbers gekocht bij BornBuiltBeauties maar heb eigenlijk geen idee hoe ze erop moeten. Moet heel het binnenpaneel van de deur eraf?

Ja,
Binnenpaneel van de deur af (handgreepbakje er uit, 4 zwarte kruiskopschroeven in het paneel, en 2 kruiskopschroeven in het kaartenvak). Vervolgens duw je het paneel omhoog en kun je het er af pakken. No big deal!
De handgrepen zitten zo uit het hoofd vast met een kruiskopschroef. Deze draai je een paar slagen los (hoeft niet helemaal) en je kunt het handgreeprubber aan de buitenkant vervangen.

Edit: Wouter was me dus net voor :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 22:43 #956662 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Je EMVK mist wat onderdelen, de klepjes die het vacu?m regelen. Laat je die weg dan zal hij uiteindelijk geforceerd gaan terugschakelen en ja, dan zuipt hij wel als een baas.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-03-2015 22:47 #956663 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Scherp opgemerkt Anjo, of....zou Jannick deze niet op de foto gezet hebben?

Zonder de spoel kernen/asjes en de daarbij behorende klepjes wordt het inderdaad vrij duidelijk verhaal..

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
23-03-2015 09:11 #956675 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
ALs ik goed herinner, had hij eenrevisie set besteld. Dan moeten er dus ook de klepjes beschikbaar zijn. Als ze er niet 'oud' inzaten, dan verklaard het wel waarom de auto zoop als z'n baas..

Maar zo te zien goed bezig!!!
Kan verbruik en toeretal aardig van opknappen (spreek ik uit ervaring)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2015 11:50 #956676 door V300 register
Alle plastic delen zijn ontdaan van vaseline en hebben een schoonmaakbeurt gehad. Daarna zijn alle delen uit het revisiesetje vervangen, en toen is de pomp weer in elkaar gebouwd. Alle onderdelen zijn dus zeker weer aanwezig! Ik zag echter weinig "schade" aan de oude ringetjes dus dat verbaasde me wel.
Nu even een stukje touren!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2015 13:22 #956789 door V300 register
Zo, de rubbertjes zitten er ook in. Was best een leuke klus.

Aan een kant was het paneel aan de binnenkant wel een beetje nat. Goed droog laten worden en ingesprayed met waterafstotende spray. verder de plastic cover weer goed vastgezet.

Nu wil ik m toch zo snel mogelijk laten tectyleren, iemand ervaring met www.ilbrinkenvangroesen.nl/pages/tectyl.htm ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2015 22:16 #957152 door V300 register
Na het vervangen van de EMVK pomp heb ik eigenlijk alleen rubbertjes etc vervangen en niet meer echt op het verbruik gelet. Toen ik vandaag aan de pomp eens uitrekende wat ik nou echt verbruikte bleek de Volvo alsnog 1:7,7 te rijden. (90km rit en 3 losse 10 km ritjes)

Ik heb stiekem het idee dat er wat benzine is weggelekt/verdampt/verdwenen want ik weet vrij zeker dat de benzinemeter hoger stond de vorige keer dat ik 'm startte. Onder de auto ligt geen plas/vlek en ik ruik ook nergens echt benzine.

Zou het nog kunnen liggen aan het technorelais?

Volgende week gaat de Volvo in ieder geval naar Autogarage Hennis, dat is zo ongeveer de enige in Nijmegen die ernaar wil kijken!

Enige idee wat er nog aan de hand zou kunnen zijn? Roept u maar!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2015 22:26 #957153 door V300 register
Misschien vergane brandstofslangen?
Ook geen onbekend probleem.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC