Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
- V300 register
- Verbannen
-
De ringetjes op foto 3 zijn de oude rubbers, deze leken me niet erg versleten. De diode op foto 2 is natuurlijk ook vervangen.
De spoel bleef wel 0 aangeven, moet ik me hier zorgen om maken? de diode meten werkte eigenlijk ook niet, kreeg allemaal verschillende waarden.
Ik heb wel het idee dat de volvo nu minder toeren maakt, maar of het verbruik anders is moet ik maar eens berekenen op een lange rit.
En heeft iemand ervaring met handgreeprubbers van de 340? Heb nieuwe rubbers gekocht bij BornBuiltBeauties maar heb eigenlijk geen idee hoe ze erop moeten. Moet heel het binnenpaneel van de deur eraf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Als de multimeter ook een diode test optie heeft geeft de meting richting kathode oneindig aan (1), en in de doorlaatrichting een x waarde (die kan fluctueren met de batterijspanning en temperatuur)
Wat je hierboven doet als ik het goed zie is meten over de diode terwijl hij gemonteerd is over de spoel (m.a.w. in het 'circuit) , dan weet je niet meer wat je meet als het aankomt op het meten aan ??n van de componenten, in dit geval de diode.
De spoel doet zo uit mijn hoofd ca 60 Ohm.
De diode is standaard een N4007, die specs hiervan zijn vast te Googlen.
Ik meen me te herinneren dat ergens in mijn topic ik ook met de emvk bezig ben geweest inclusief meten.
V.w.b. de handgreep rubbers; het deurpaneel moet er inderdaad af, dan met een grote kruiskop schroevendraaier de handgreep bout (messing) eruit draaien, dan zit de handgreep los genoeg om het oude rubber te verwijderen en de nieuwe te plaatsen (let op de montage richting hiervan)
Terugplaatsen van het deurpaneel is even een kleine handigheid, in ieder geval eerst het raamrubber er eerst weer inhangen, er zit ook een schroefje in de handgreep en de eventueel aanwezige raamslinger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Yannick;235733 schreef : En heeft iemand ervaring met handgreeprubbers van de 340? Heb nieuwe rubbers gekocht bij BornBuiltBeauties maar heb eigenlijk geen idee hoe ze erop moeten. Moet heel het binnenpaneel van de deur eraf?
Ja,
Binnenpaneel van de deur af (handgreepbakje er uit, 4 zwarte kruiskopschroeven in het paneel, en 2 kruiskopschroeven in het kaartenvak). Vervolgens duw je het paneel omhoog en kun je het er af pakken. No big deal!
De handgrepen zitten zo uit het hoofd vast met een kruiskopschroef. Deze draai je een paar slagen los (hoeft niet helemaal) en je kunt het handgreeprubber aan de buitenkant vervangen.
Edit: Wouter was me dus net voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Zonder de spoel kernen/asjes en de daarbij behorende klepjes wordt het inderdaad vrij duidelijk verhaal..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 341
Maar zo te zien goed bezig!!!
Kan verbruik en toeretal aardig van opknappen (spreek ik uit ervaring)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu even een stukje touren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Aan een kant was het paneel aan de binnenkant wel een beetje nat. Goed droog laten worden en ingesprayed met waterafstotende spray. verder de plastic cover weer goed vastgezet.
Nu wil ik m toch zo snel mogelijk laten tectyleren, iemand ervaring met www.ilbrinkenvangroesen.nl/pages/tectyl.htm ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb stiekem het idee dat er wat benzine is weggelekt/verdampt/verdwenen want ik weet vrij zeker dat de benzinemeter hoger stond de vorige keer dat ik 'm startte. Onder de auto ligt geen plas/vlek en ik ruik ook nergens echt benzine.
Zou het nog kunnen liggen aan het technorelais?
Volgende week gaat de Volvo in ieder geval naar Autogarage Hennis, dat is zo ongeveer de enige in Nijmegen die ernaar wil kijken!
Enige idee wat er nog aan de hand zou kunnen zijn? Roept u maar!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ook geen onbekend probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.