Eerste Volvo 340 zuipt als een baas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2015 22:36 #957154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Je Tachorelais is naar de klote, zie www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek , als je dat gedaan hebt kruip ook eens onder de auto om de schijfafstand opnieuw bij te stellen, dan heb je wel de belangrijkste dingen gedaan om je auto "zuinig" te krijgen.

Probeer ook zoveel mogelijk de choke niet te gebruiken, ik had hem altijd de eerste kilometer half uitgetrokken, sinds een paar weken druk ik hem met koude motor gewoon in als ik toeren maak en trek hem alleen half uit als ik voor het stoplicht sta, zodra de temperatuurmeter in beweging komt en bij het eerste streepje is duw ik hem in en blijft die daar ook als sta ik voor een stoplicht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2015 22:46 #957155 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas

Yannick;236260 schreef : Na het vervangen van de EMVK pomp heb ik eigenlijk alleen rubbertjes etc vervangen en niet meer echt op het verbruik gelet. Toen ik vandaag aan de pomp eens uitrekende wat ik nou echt verbruikte bleek de Volvo alsnog 1:7,7 te rijden. (90km rit en 3 losse 10 km ritjes)

Ik heb stiekem het idee dat er wat benzine is weggelekt/verdampt/verdwenen want ik weet vrij zeker dat de benzinemeter hoger stond de vorige keer dat ik 'm startte. Onder de auto ligt geen plas/vlek en ik ruik ook nergens echt benzine.

Zou het nog kunnen liggen aan het technorelais?

Volgende week gaat de Volvo in ieder geval naar Autogarage Hennis, dat is zo ongeveer de enige in Nijmegen die ernaar wil kijken!

Enige idee wat er nog aan de hand zou kunnen zijn? Roept u maar!

Je kunt ook eens contact opnemen met Erik (ook zijn forumnaam), hij is een hobbyist in de buurt van Boekel en heeft zeer uitgebreide ervaring met de Volvo 300-serie. Bij garagebedrijven kun je vrijwel niet meer terecht, die hebben er gewoon geen verstand meer van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2015 22:47 #957156 door V300 register
Ik ga eens kijken wat ze ervan zeggen bij de garage, en tegelijk even een technorelais setje bestellen om dat ding te fixen.

Qua choke trek ik m meestal kwart/half uit bij het starten, meestal start ie dan de 2e poging. Als ik de straat uit ben zet ik m weer helemaal uit (na 150meter)

Vergane brandstofslangen is een hele goede, maar zou de tank dan niet helemaal leeggelekt zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2015 07:41 #957157 door V300 register

Yannick;236264 schreef : Vergane brandstofslangen is een hele goede, maar zou de tank dan niet helemaal leeggelekt zijn?

Nee, meestal zweten die slangen dan. Er verdampt heel langzaam benzine door, en als je de tank helemaal vol tankt kan het zijn dat er een liter of wat op de straat loopt. Dit is afhankelijk welke slangen vergaan zijn (allemaal vervangen is niet moeilijk en het beste).

Klinkt raar, maar hoe minder je de auto gebruikt hoe meer kans de benzine krijgt om door de brandstofslangen heen te sijpelen/verdampen en hoe onzuiniger de auto dus lijkt. Stel je rijdt elke dag 100km snelweg dan zal je in verbruik weinig merken van dit defect, stel je rijdt eens per week een stadsritje dan is 1/7 niet raar met dit defect.

Het lullige is dat dit geen apk-afkeurpunt is tenzij je echt benzine in zijn vloeibare vorm ziet lekken. Meestal is het echter enkel te ruiken bij het rechter achterwiel als je een stuk gereden hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2015 20:13 #957172 door V300 register
Dan ga ik morgen ook eens even kijken of ik iets ruik bij het achterwiel!:groovy:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2015 20:53 #957175 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas

Yannick;236260 schreef : Na het vervangen van de EMVK pomp heb ik eigenlijk alleen rubbertjes etc vervangen en niet meer echt op het verbruik gelet. Toen ik vandaag aan de pomp eens uitrekende wat ik nou echt verbruikte bleek de Volvo alsnog 1:7,7 te rijden. (90km rit en 3 losse 10 km ritjes)

Ik heb stiekem het idee dat er wat benzine is weggelekt/verdampt/verdwenen want ik weet vrij zeker dat de benzinemeter hoger stond de vorige keer dat ik 'm startte. Onder de auto ligt geen plas/vlek en ik ruik ook nergens echt benzine.

Zou het nog kunnen liggen aan het technorelais?

Volgende week gaat de Volvo in ieder geval naar Autogarage Hennis, dat is zo ongeveer de enige in Nijmegen die ernaar wil kijken!

Enige idee wat er nog aan de hand zou kunnen zijn? Roept u maar!

Er zijn nog wel meer garages die er naar kunnen kijken en de kennis hebben. Ik ben benieuwd naar de conclusie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2015 14:22 #957203 door V300 register
Nou korte update,

Iemand heeft er een heerlijke deuk/gat in gereden toen de volvo geparkeerd stond. Geen briefje of niks achtergelaten....
Nu maakt ie ook een heel vreemd geluid als ik m boven de 40km rij, dus vrijdag maar eens naar de garage om te kijken of er uberhaupt iets aan te redden valt.. :cry:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2015 16:52 #957204 door V300 register

Yannick;236317 schreef : Nou korte update,

Iemand heeft er een heerlijke deuk/gat in gereden toen de volvo geparkeerd stond. Geen briefje of niks achtergelaten....
Nu maakt ie ook een heel vreemd geluid als ik m boven de 40km rij, dus vrijdag maar eens naar de garage om te kijken of er uberhaupt iets aan te redden valt.. :cry:

Balen zeg!
Waar zit de deuk/gat ergens? Of heb je een foto?
Misschien dat iemand dan een idee heeft over het geluid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2015 17:02 #957206 door V300 register
Fotos komen zsm,

De deuk/scheur is rechtsachter, op de wielkast tot aan de bumper
het geluid komt van linksvoor...

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 17:10 #957209 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Eerste Volvo 340 zuipt als een baas
Schandalig om dan niets achter te laten, zal wel weer dronken geweest zijn :hmmz2:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC