Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-08-2013 21:12 #934199
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
het printje is gemerkt met letters naast de lipjes R, Y, W, en O
Tussen O en R zit het bimetaaltje aan R zit ook begin van de weerstand gaat via Y naar W De O is de draad die naar de blowermotor gaat.
je zet dus spanning op w , y of R dus 2 weerstanden ,een weerstand of geen weerstand In het laatste geval zit alleen nog de bimetaalbeveiliging nog tussen de voeding en de motor.Als die niet goed werkt kun je deze doorverbinden met bij voorkeur soldeer met een laag smeltpunt zodat je nog wat beveiliging overhoud
Tussen O en R zit het bimetaaltje aan R zit ook begin van de weerstand gaat via Y naar W De O is de draad die naar de blowermotor gaat.
je zet dus spanning op w , y of R dus 2 weerstanden ,een weerstand of geen weerstand In het laatste geval zit alleen nog de bimetaalbeveiliging nog tussen de voeding en de motor.Als die niet goed werkt kun je deze doorverbinden met bij voorkeur soldeer met een laag smeltpunt zodat je nog wat beveiliging overhoud
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-08-2013 12:07 #934209
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
het probleem zit volgens mij aan de voet van de bimetaal schakelaar... niet in de contacten zelf
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-08-2013 23:52 #934231
door V300 register
bij de bovenste foto kun je zien dat de contactpunten in mijn geval geen contact meer maken, je kunt er tussendoor kijken heb ze toen maar aan elkaar gesoldeerd en een "nieuwe"gehaald bij de sloop met de bedoeling die er in te zetten ter vervanging . Maar dat is al een paar jaar geleden (hij werkt toch nog)
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-08-2013 11:12 #934287
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
Deze ochtend m'n kachel motor eruit gehaald en foto's gemaakt hoe ik dit probleem heb verholpen. En hoe ik de bimetaal heb omzeilt zonder enig iets te solderen.
De de bijgevoegde foto's hoe de stekkers en kabels moeten lopen. (Sorry voor de wat vage kwaliteit, foto's zijn gemaakt met m'n mobiel)
Maar je kunt goed zien welke kleuren draden op welke punten moeten.
Succes! :y:
De de bijgevoegde foto's hoe de stekkers en kabels moeten lopen. (Sorry voor de wat vage kwaliteit, foto's zijn gemaakt met m'n mobiel)
Maar je kunt goed zien welke kleuren draden op welke punten moeten.
Succes! :y:
Moderators: Mark Smeets