Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-08-2013 13:56 #934135
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
d'r zit een thermoschakelaar op, die alleen op klemming tegen de contacten van de 'steuntjes' voor de weerstandsdraad geduwd wordt. daar komt een beetje oxide tussen, de klemming wordt iets minder... klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 10:48 #934184
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
hij werkt alleen op stand 3.
kan ik die weerstandsdraad straffeloos verwijderen zodat ik alles kan schoonmaken? Er zit ook nog een ander componentje bij. Beetje lastig te omschrijven, maar het heeft de grootte van een steekzekering en er zit een zwart plastic hulsje omheen. Helaas heb ik er geen foto van.
wat doet dit ding en kan ik hier iets aan controleren/schoonmaken?
kan ik die weerstandsdraad straffeloos verwijderen zodat ik alles kan schoonmaken? Er zit ook nog een ander componentje bij. Beetje lastig te omschrijven, maar het heeft de grootte van een steekzekering en er zit een zwart plastic hulsje omheen. Helaas heb ik er geen foto van.
wat doet dit ding en kan ik hier iets aan controleren/schoonmaken?
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
07-08-2013 11:31 #934185
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
Bij stand 3 worden de weerstanden gepasseerd, er word dan een relais gebruikt en draait de fan op de op dat moment aanwezige boordspanning.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 11:54 #934186
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
Dank Wouter, dat is ook wat ik inmiddels in andere (oude) topics heb gevonden en gelezen.
Ik las ook dat de door mij omschreven "component" (althans, een poging daartoe ) waarschijnlijk het bimetaaltje is. Eergisteren zag ik dat deze wat roestig is.
Zodra ik de auto terug heb ga ik hier nog eens naar kijken. Omdat de blower wel op stand 3 werkt (zij het op wisselend toerental en onder gepiep en gekraak ) is het in ieder geval geen apk afkeurpunt dus ik hoef niet a la minute een werkende kachelweerstand te hebben.
Ik las ook dat de door mij omschreven "component" (althans, een poging daartoe ) waarschijnlijk het bimetaaltje is. Eergisteren zag ik dat deze wat roestig is.
Zodra ik de auto terug heb ga ik hier nog eens naar kijken. Omdat de blower wel op stand 3 werkt (zij het op wisselend toerental en onder gepiep en gekraak ) is het in ieder geval geen apk afkeurpunt dus ik hoef niet a la minute een werkende kachelweerstand te hebben.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 16:19 #934190
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
Had het zelfde probleem, heb de bimetaal omgeleid, en heb als het ware geen beveiliging meer. Maar dan werkt de blower wel
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 16:24 #934191
door 16673-dummy
hoe heb je dat gedaan?
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 19:16 #934193
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
Ben nu op vakantie dus heb m'n 340 zo niet even bij de hand, maar weet wel dat ik de hele bimetaal erbuiten heb gelaten, want dat is eigenlijk een beveiliging tegen oververhitting o.i.d. en die heb ik omzeilt zodat die hele beveiliging eruit is.
Zodra ik terug ben zal ik m'n kachelmotor eruit halen en wat foto's maken en hier posten, want weet zo uit m'n hoofd niet te vertellen hoe ik het precies gedaan heb, en waar ik welke draden mee verbonden heb. Op internet zijn ook niet echt duidelijke foto's te vinden van een kachelmotor.
Edit: kom a.s. vrijdag thuis zal die Zaterdag even voor je kijken, aangezien dit een veel vaker voorkomend probleem is. Die bimetaal.... een grote verschrikking, gaat alleen maar roesten en slecht kontakt maken.
Zodra ik terug ben zal ik m'n kachelmotor eruit halen en wat foto's maken en hier posten, want weet zo uit m'n hoofd niet te vertellen hoe ik het precies gedaan heb, en waar ik welke draden mee verbonden heb. Op internet zijn ook niet echt duidelijke foto's te vinden van een kachelmotor.
Edit: kom a.s. vrijdag thuis zal die Zaterdag even voor je kijken, aangezien dit een veel vaker voorkomend probleem is. Die bimetaal.... een grote verschrikking, gaat alleen maar roesten en slecht kontakt maken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-08-2013 19:17 #934194
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vage elektrische storingen (na lange stilstand)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 19:22 #934195
door 16673-dummy
als ik het goed begrijp heb je dus die twee lipjes van het bimetaaltje aan elkaar gesoldeerd?
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-08-2013 19:26 #934196
door Steven340
Hmm kan me niet herrinneren dat ik wat gesoldeerd heb. Het enige wat ik zo weet is dat ik een splitsing heb gebruikt voor over een van die kontaktjes :hmmz2:
Moderators: Mark Smeets