Het grote computer-topic
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-12-2009 17:43 #810032
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
hulp op afstand dus...
gebruik zelf binnen het thuisnetwerk regelmatig het 'remote desktop' dat is een volledige besturing van een PC op afstand (maar dan zonder dat je nog zelf mee kunt kijken)
gebruik zelf binnen het thuisnetwerk regelmatig het 'remote desktop' dat is een volledige besturing van een PC op afstand (maar dan zonder dat je nog zelf mee kunt kijken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-12-2009 21:05 #810236
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote computer-topic
Mag ik even inbreken in de discussie?
M'n moeder heeft vorig jaar bij de Mediamarkt een kant-en-klare Acer laptop gekocht. Het is een Intel Celeron o.i.d. (?).
De harde schijf is in twee?n gesplitst (niet letterlijk) zodat we er een hebben voor het bestuurssysteem, Vista, en voor software e.d.
Er waart echter een 'spook' rond; een van de harde schijven is 33 gb waarvan er 32 bezet zijn. We weten niet w?t dat in bezit genomen heeft. Er staat vrijwel niks op de pc. Die 32 gb zijn onvindbaar.
De pc is wat traag aan het worden (nee, er zit geen virus op), maar formatteren kan niet omdat alles al voor is ge?nstalleerd. Kan Vista verwijderd worden en XP erop worden gezet of kan Vista behouden blijven op de een of andere manier? Of beter nog, kan er ook Windows 7 op?
Hij is verder ?cht helemaal leeg hoor :yesyes:
M'n moeder heeft vorig jaar bij de Mediamarkt een kant-en-klare Acer laptop gekocht. Het is een Intel Celeron o.i.d. (?).
De harde schijf is in twee?n gesplitst (niet letterlijk) zodat we er een hebben voor het bestuurssysteem, Vista, en voor software e.d.
Er waart echter een 'spook' rond; een van de harde schijven is 33 gb waarvan er 32 bezet zijn. We weten niet w?t dat in bezit genomen heeft. Er staat vrijwel niks op de pc. Die 32 gb zijn onvindbaar.
De pc is wat traag aan het worden (nee, er zit geen virus op), maar formatteren kan niet omdat alles al voor is ge?nstalleerd. Kan Vista verwijderd worden en XP erop worden gezet of kan Vista behouden blijven op de een of andere manier? Of beter nog, kan er ook Windows 7 op?
Hij is verder ?cht helemaal leeg hoor :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2009 00:11 #810245
door V300 register
Iets mis met ??n partitie (die zgn tweede harde schijf)...of Vista en alle andere software nemen daadwerkelijk 32 GB in beslag. Even ter indicatie: alle rotzooi incl. W7 op mijn nieuwe laptop kost me 30 GB op die ene partitie. Of maak je misschien te vaak (naast elkaar) een nieuwe backup voor recovery?
edit: 30GB is niet waar trouwens, was even vergeten dat ik seizoen 5 van Lost had gedownload en al mijn afbeeldingen erop heb gezet, dus het is wel ietsie minder
edit: 30GB is niet waar trouwens, was even vergeten dat ik seizoen 5 van Lost had gedownload en al mijn afbeeldingen erop heb gezet, dus het is wel ietsie minder
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2009 11:38 #810255
door V300 register
En selecteer eens 'verborgen bestanden weergeven', de meeste dingen zijn onzichtbaar van windows die ruimte innemen.
Vista kan gemakkelijk eraf, formatteren ook, en als je vista erop kan draaien kan W7 ook
Er zijn natuurlijk programma's op wat zooi op te ruimen en hem daardoor iets sneller te maken, maarja uitstel van executie zou ik het noemen op Vista..
Vista kan gemakkelijk eraf, formatteren ook, en als je vista erop kan draaien kan W7 ook
Er zijn natuurlijk programma's op wat zooi op te ruimen en hem daardoor iets sneller te maken, maarja uitstel van executie zou ik het noemen op Vista..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-12-2009 12:56 #810259
door 16673-dummy
Windows 7 kan er dus gewoon op?
Verborgen bestanden hebben we al weergegeven, dan nog is er niks te vinden.
Verborgen bestanden hebben we al weergegeven, dan nog is er niks te vinden.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2009 13:35 #810262
door V300 register
als Vista 'net te doen' draait, loopt windows 7 zelfs soepeler.
dit is althans de ervaring van veel gebruikers die overstappen van Vista naar 7.
je moet wel een 'enigszins serieuze' videoprocessor hebben om de 'aero interface' goed weer te laten geven.
dit is althans de ervaring van veel gebruikers die overstappen van Vista naar 7.
je moet wel een 'enigszins serieuze' videoprocessor hebben om de 'aero interface' goed weer te laten geven.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-12-2009 14:11 #810264
door 16673-dummy
Ah, ik zie boven het toetsenbord Acer Aspire 7110 staan. Intel Celeron M inside.
Kan W. 7 hier op? Dan moet ik zeker in de speciaalzaak zo'n pakket halen?
Kan W. 7 hier op? Dan moet ik zeker in de speciaalzaak zo'n pakket halen?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-12-2009 15:16 #810271
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote computer-topic
Of downloaden...
Je zult even de iets uitgebreidere gegevens van die laptop moeten achterhalen.
Achterop staat een serienummer of modelnummer. Dan kun je op internet precies opzoeken wat er in zit. Er zijn vaak verschillende uitvoeringen per type (7110).
Het nummer wat je zoekt zal er ongeveer zo uitzien:
Prod.nr: LX.ADJ05.127
Je zult even de iets uitgebreidere gegevens van die laptop moeten achterhalen.
Achterop staat een serienummer of modelnummer. Dan kun je op internet precies opzoeken wat er in zit. Er zijn vaak verschillende uitvoeringen per type (7110).
Het nummer wat je zoekt zal er ongeveer zo uitzien:
Prod.nr: LX.ADJ05.127
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-12-2009 15:25 #810272
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote computer-topic
Heeft iemand trouwens nog een paar strips van 1 GB pc3200 geheugen over die hij niet meer gebruikt?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2009 18:11 #810291
door V300 register
Ik zie wel dat die Acer Aspires 7110 voornamelijk werden geleverd met XP, dus dat er Vista op staat vind ik al opzienbarend.
Moderators: Mark Smeets