Het grote computer-topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 14:12 #809245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic
@Niels, als ik een pc had gewild, had ik dat wel gedaan denk ik, met hulp van een vriend die dat ook altijd doet. Alleen dan wel budget-tweaks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2009 14:16 #809247 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote computer-topic
Een PC is idd altijd makkelijker te bouwen op een budged dan een laptop... Voor < ?500,- heb je al een desktop die je nieuwe laptop zo 3 keer over de kop kompjoetert! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 14:17 #809248 door V300 register
Daarom verdiep ik me daar ook niet in :D Ik moet/wil een laptop.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 14:43 #809251 door V300 register

Bodejodel;127735 schreef : Ach, bovenstaande pc is inmiddels bijna 10 jaar oud!
Hij doet het nog best, maar dat is te danken aan de goede research en het gebruik van 100% kwaliteitsonderdelen.

wist je dat dit trouwens nooit gelukt was als deze 6 of 7 jaar geleden gekocht was? in die tijd zijn er nl. heel veel computers geleverd met slechte elko's.
Deze gaan bol staan en er komt drab uit. gevolg voor de werking van het systeem is dat je vaak crashes krijgt; soms helemaal niet meer opstarten.

voor de oude 'family' computer die hier nog op zolder staat (een Celeron 2.4 met 512 MB ram) hadden we in die tijd een nieuwe voeding gekocht met temperatuurgeregelde condensators. Voor mijn eigen PC destijds ook. Beide voedingen zijn inmiddels overleden, terwijl die PC zelden aan staat.
Nu heb ik er een hele oude voeding in zitten (die had nog niet eens zo'n 4-polige 12V stekker voor bij de CPU) die het gewoon doet, en de fans regelt adhv de belasting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 19:53 #809264 door V300 register
Ik denk dat je geen slechte koop hebt gedaan aan die toshiba, Steven. Goed merk.
Ik vind ook dat je nog vrij rap besloen hebt, ik ben nu al een half jaar aan het dubben en doen voor een nieuwe pc. Ik zou hem eerst hebben willen kopen van mijn vakantiegeld (niet gebeurd), daarna van mijn eindejaarsbonus (er komen nieuwe ski's, dus....) dus de volgende "deadline" ligt bij het vakantiegeld van komend jaar. Ik ben benieuwd of ik dan inmiddels een ei heb kunnen leggen }:)
Tot die tijd doe ik het maar met de pc die ik nu heb, incl. de door Wouter genoemde bolle condensatortjes. Dat dat bord nog loopt, is geheel te danken aan het feit dat Asus toen nog w?l goede moederborden maakte ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2009 19:59 #809267 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote computer-topic
In de tweede post ben ik de draad al kwijt geraakt.
Ongelooflijk hoeveel moeite jullie er voor doen! Enkele weken bezig zijn met het zoeken naar een nieuwe pc....
... als ik straks een andere nodig heb, ga ik wel effe naar de Mediamarkt ofzo :o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 20:47 #809272 door V300 register
:crazy1:Mediamarkt:crazy1:

Bestel hem dan bij Dell of bij de lokale computertoko. Dan krijg je tenminste iets wat het langer dan de fabrieksgarantie volhoudt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2009 23:25 #809277 door V300 register
Bij de Mediamarkt hebben ze echt niet veel soeps en duur vergeleken met via internet bestellen.

Ik had die van mij al veeeeeel eerder moeten vervangen. Een ieder ander had dat ook al gedaan met dit lapflopje. Schandalig hoe lang ik hiermee heb kunnen werken, de laatste weken groeide de ergernis en nu ik met mijn scriptie bezig ben en diverse deadlines moet halen, besef ik me opeens heel goed dat het geklooi met deze computer mij minimaal een half uur werk per dag kost, en dat is ook nog eens een kostbaar half uur, want dat is meestal het halve uur dat je hard aan de slag wil.
Het is dat dit ding stevig in elkaar zit, anders was hij allang kapot geweest, waren alle toetsen gebroken, muis kapot, scherm doormidden, etc.
Twee jaar geleden is het moment al aangebroken dat niemand meer vrijwillig achter dit ding ging zitten, even ns.nl checken duurde lang, even mail checken van de uni moest je een half uur voor gaan zitten....en toen moest ik Windows Live (gebouwd voor nieuwe computers) installeren, omdat Outlook Express niet meer ondersteund wordt......TOEDELEDOKIE NOTEBOEKIE!

Echt, ik heb lang genoeg gewacht. Ik moest en zou deze week een nieuwe bestellen.

edit: oja, dit forum is retesnel, ook voor dinosauriers als deze, dus dat moet zo blijven!! Zo blijven we ook toegankelijk voor ouderen/mensen onder ons met zo'n fossielen ding op de zolderkamer.
edit2: behalve "wat een lekker nummer" en "filmpjes"-topic: "Flash Player 10 is causing your computer to almost crash" ;) Oei, wat ga ik genieten straks....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2009 08:30 #809278 door V300 register
Mijn oude toshiba laptop (PIII) doet het nog steeds uitstekend. Ik gebruik die uitsluitend voor muziek afspelen en downloaden. Dat ding staat bijna 24 uur aan. Die zal toch wel een jaar of 8 oud zijn.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2009 20:20 #809308 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote computer-topic
...en natuurlijk is er nu net een harde schijf overleden...:grr:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC