Het grote computer-topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2009 06:22 #810687 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote computer-topic

punkazz;127677 schreef : @Wouter: Lijkt mij ook. Tweakers omschrijft hetgeen ik nodig heb als de basisnotebook .

edit: het lijkt er toch op dat het wel klopt, bijna alle Toshiba's hebben dat.

Ik heb deze voor vrouwlief en mezelf gekocht:

HP Pavilion DV7-3030ED - M520 / 4096 MB / 500 GB
Zit ? 50,-- boven je budget maar dan heb je ook iets wat zeker 5-7 jaar meekan yeehaa!

www.bol.com/nl/p/computer/hp-pavilion-dv...322#product_overview
Productspecificaties

Verklarende woordenlijst

Processor :AMD Turion 64 X2 Dual Core - M500Kloksnelheid :2200 MHzBesturingssysteem :Windows 7 Home Premium - 64 bitIntern geheugen :4096 MB DDR2 2 x 2048 MBMax. intern geheugen :8192 MB
Opslagmedia

Harde schijf:500 GB (7200 RPM Serial ATA)Mediastations :DVD+/-RW Dual Layer
Beeld

Beeldscherm:17.3 inch HP BrightView TFT BreedbeeldResolutie :1600 x 768 pixelsVideokaart :ATI Radeon HD 4650Videokaartgeheugen :1024/2815 MBIngebouwde webcam :Ja
Geluid

Geluid :OnboardLuidsprekers :JaIngebouwde microfoon :Ja
Netwerk

Netwerkfuncties :1000 Mbit EthernetDraadloze netwerkverbinding :802.11b/g (54 Mbit)Bluetooth :Nee
Aansluitmogelijkheden

Data:4 x USB 2.0, IEEE 1394 firewire, RJ-45 EthernetVideo:1x VGAAudio:Hoofdtelefoonuitgang, Microfoon/Line-inPS/2 :NeePort replicator :NeeVoeding :NetstroomadapterBatterij :Li-Ion
Software

Meegeleverde software :Microsoft Works, Microsoft Office Home & Student 2007 (60 dagen probeerversie)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2009 10:23 #810691 door V300 register

antiekeradio;128792 schreef : als Vista 'net te doen' draait, loopt windows 7 zelfs soepeler.

dit is althans de ervaring van veel gebruikers die overstappen van Vista naar 7.

je moet wel een 'enigszins serieuze' videoprocessor hebben om de 'aero interface' goed weer te laten geven.

Als je niet zo om Aero geeft, draait het zelfs op echt oude systemen. Ik heb het draaien op een oude Acer tablet pc met een 1ghz processor en 512MB geheugen. Draait niet echt snel, maar zeker niet trager dan XP. Zelfs het touchpanel wordt herkend. Het enige dat het niet doet, is de bluetooth module. Maar die deed het onder XP ook al niet helemaal lekker.

Bottom line: W7 draait prima op bijna alles waar XP ook goed op draaide.

[edit] het enige waar Aero goed voor is, is de eye-candy en de gimmicks. Erg leuk, maar je kan prima zonder en dan blijft er nog een uitstekend OS over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 01:57 #816375 door V300 register
En inmiddels is het alweer bijna 2 uur....

Boosdoener = Call Of Duty Modern Warfare 2 (11 GB van de Piratenbaai in 1,5 dag ofzo :)). Supervet spel; aangezien ik minimaal 5 jaar 'gaming' heb overgeslagen is dit echt ontzettend kicken. En...het draait dus prima op mijn nieuwe notebook! Wat me best gerust stelt, want het is een nieuw spel. Alle graphics kan ik maximaal zetten en hij blijft goed presteren. De ventilatoren gaan wel op max, maar dat mag de pret (nog) niet drukken.

Enige minpuntje tot nu toe aan de laptop (Toshiba dus) is dat het toetstenbord niet goed leesbaar is 's avonds icm het felle licht van het scherm, tenzij je TL-verlichting in je kamer hebt om het te compenseren. De tekens op de toetsen zijn domweg niet 'wit' genoeg. Het switchen tussen het felle scherm en de donkere toetsen kunnen mijn ogen iig niet snel genoeg aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 11:35 #816386 door V300 register
bij MW2 heb je dan ook een toetsenindeling die je blindelings kunt gebruiken.

dat het niet zo heel zwaar voor je processor/videokaart is komt vooral omdat het spel behoorlijk 'lineair' is. per deel van het spel heb je maar een beperkt speelveld en mogelijke acties zijn ook beperkt.

maar het is wel vet. heb het inmiddels op regular en daarna voor de gein nog een keer op hardened uitgespeeld. De special ops zijn wel zwaar moeilijk om op hoge moeilijkheid uit te spelen (behalve de races dan, dat is gewoon een kwestie van snel zijn)

ik vond het wel jammer dat de single player campaign relatief kort aanvoelde. is volgens mij een van de eerste games ooit die ik vanaf het begin opnieuw gespeeld heb (welliswaar op hogere moeilijkheid) om het nog eens te kunnen doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 12:13 #816393 door V300 register
De kracht is ook de multiplayer. Heb geen ervaring met de PC-versies maar het werkt uitstekend op Xbox Live. Ik zou haast zeggen dat de wereld eindelijk een vervanger heeft voor good old Counter Strike.

Ik heb zelf geen Xbox maar wel de luxe van een broer met Xbox, dus af en toe mag ik zijn stats weer wat omlaag trekken ;) Erbarmelijk hoe slecht ik in die multiplayer-shooters ben. De laatste kill is altijd in slowmotion voor elke speler te zien, waardoor elf veel betere spelers er getuige van konden zijn hoe ik met mijn UMP proppenschieter eerst zes kogels mis schoot om vervolgens de prooi in drie totaal verschillende lichaamsdelen te raken... the shame, the shame.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 12:59 #816395 door V300 register

antiekeradio;132641 schreef : bij MW2 heb je dan ook een toetsenindeling die je blindelings kunt gebruiken.

Uiteraard. Blind typen lukt me ook wel, maar soms is het toch lastig, als je er ff naast zit ofzo.

antiekeradio;132641 schreef : dat het niet zo heel zwaar voor je processor/videokaart is komt vooral omdat het spel behoorlijk 'lineair' is. per deel van het spel heb je maar een beperkt speelveld en mogelijke acties zijn ook beperkt.

Grappig dat je dat zegt, vergeleken met de first person shooters die ik nog ken is dit echt een huge speelveld, op Operation Flashpoint na. Maar het blijft idd een lineair verhaal. Om het echt goed te testen moet ik een keer een MMORPG gaan spelen met grote velden en honderden characters, maar daar hou ik niet zo van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 13:47 #816397 door V300 register
of als je je machine wilt laten lijden, zet je er gewoon Crysis of GTA4 op :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-02-2010 13:52 #816399 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote computer-topic
owja GTA 4 heb ik ook nog op mijn externe staan, moet het alleen nog installeren.. maar nadat mijn laptop 2 keer crashte bij 25% van het spel heb ik het opgegeven vorig jaar

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 14:32 #816406 door V300 register
laptops en GTA4 zijn 2 dingen die 9 vd 10 keer niet samen gaan :)

schijnt ook wel dat dit een spel is wat te weinig aangepast is om goed op de PC te kunnen spelen. (terwijl de vorige versies daarin een stuk beter waren)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-02-2010 14:38 #816407 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote computer-topic

antiekeradio;132661 schreef : laptops en GTA4 zijn 2 dingen die 9 vd 10 keer niet samen gaan :)

Nee dat lag niet aan het spel. 'Gewoon' hdd crash.
Maar het spel is zo groot dat ik er de 3de keer geen zin meer in had.
Ik moet zeggen dat mijn laptop het best goed deed. Detail niveau op gemiddeld deed hij goed. Hij kreeg het alleen heel erg heet :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC