Het grote computer-topic
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Toen hij eenmaal een mobile workstation had geen klachten meer.
Alle hardware in zulke laptops is net even van een wat betere kwaliteit en groter caliber. Er kan vaak meer hardware in (meer ruimte voor geheugen, meerdere multi-core processors etc...)
Helaas ook een stukkie duurder...
- V300 register
- Verbannen
de Toshiba lijkt mij de betere keus, zelf zou ik wel afknappen op het 100Mbit LAN. lijkt me eigenlijk niet dat een laptop met zo'n CPU en GPU dat ook echt heeft (kan een foutje zijn, bedoel ik)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
De "naamgevende" processorsnelheid is niet sterk meer gestegen inderdaad. Soms zelfs gedaald. Tegenwoordig is de FSB snelheid veel hoger als toen en zitten er 2 of 4 kernen in de processors die met die "lagere" snelheid werken... 1 x 3 Ghz of 4 x 2.4 Ghz Scheelt nogal .punkazz;127642 schreef : Wat me opvalt is dat het aantal Mhz niet meer zo exponentieel groeit als voor 2002....mijn oude laptopje had 1600, in die paar jaar is het dus niet eens zoveel gestegen, een gemiddeld ding zit nu op 2000, 2100.
- V300 register
- Verbannen
edit: het lijkt er toch op dat het wel klopt, bijna alle Toshiba's hebben dat.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
@Jeroen, vergeet ook de effici?ncy per kloktik niet
- V300 register
- Verbannen
punkazz;127639 schreef : Wie o wie heeft er een goede tip? Ik ga namelijk graag op ervaring af (al gaat het alleen maar over het merk).
Ik heb net voor m'n nieuwe werkplaats een verse uitgezocht met de keuzehulp op deze website waardoor ik nu degene heb die ik zocht. (ok, hij's onderweg, maar ala)
Overigens niet bij die site besteld, baas had een andere leverancier waar goede ervaringen mee waren. Groot voordeel vond ik dat je kon kiezen op glimmend of mat scherm... dat laatste had toch echt m'n voorkeur. (ik zie liever wat er op m'n scherm staat ipv wie achter me staat)
- V300 register
- Verbannen
Pfff, wat ben ik slecht met grote aankopen doen zeg. Duwtjes uit alle richtingen nodig. Ik vind het vaak zo zonde geld. Ik kon er ook een mooie 340 voor halen of allemaal verbrassen straks in de Kerstvakantie in Swiss. Maar ja, wat moet dat moet.