Thread zonder onderwerp :D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ach, ze wisten in 2010 al dat ze hier gingen rijden. Die nieuwe treinen staan ook nog maar slechts 7 maanden te wachten op station Arnhem.
Nee, ze hebben echt geen tijd gehad om zich voor te bereiden!
@ Marcel: die ga ik onthouden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;209520 schreef : de politiek begint zich langzamerhand te realiseren dat het wel eens een grote domper kan zijn...
Ik hoop eigenlijk dat de politiek eens beseft dat zij opdrachtgever is en daar ook naar moet handelen.
In principe is er helemaal niets mis mee om het openbaar vervoer aan te besteden aan marktpartijen. De spoorlijn voor mijn deur had er simpelweg niet meer geweest als het aan de NS had gelegen, die zagen er geen brood meer in - en dus wilde NS ook niet inschrijven bij de aanbesteding. Voor hetzelfde geld rijdt Arriva nu twee keer zo veel treinen.
Het is echter de politiek die het bestek bepaalt. Sommige provincies doen dat beter dan anderen: er zijn erbij die er graag kleine koninkrijkjes van maken met eigen 'huisstijlen' en absurde (dure) eisen, waarbij soms graag wordt vergeten dat OV niet ophoudt bij de grenzen van de concessie. Want dat is een van de belangrijkste redenen dat er nu twee treinvervoerders op hetzelfde spoorlijntje rijden.
Een andere reden dat er zoveel misgaat is dat een nieuw bedrijf weliswaar maanden de tijd heeft voor voorbereiding, maar dat het pas op dag 1 de beschikking krijgt over het van de oude vervoerder overgenomen personeel.
Allemaal zaken waar je als reiziger niets voor koopt als je trein of bus niet rijdt maar het is helaas wel een feit. En dat het vroeger allemaal beter was onderschrijf ik zeker niet.
- V300 register
- Verbannen
-

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Eerst moet de 245 nog een grote beurt ondergaan, die kosten moet ik nog terug verdienen door verkoop van onderdelen en auto's. Ben nu echt platzak, dure december maand.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou weet ik ook wel dat winterbanden in principe niet gemaakt zijn om de grenzen van de auto op te zoeken maar als er 210 op staat wil je ook weten wat ie bij die snelheid doet en aangezien die snelheid voor de turbo geen probleem is .......